Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
I fredags gjorde jag magnetröntgen hjärta med kontrast. Det gick bra, fick en lugnande spruta innan. Så nu väntar jag på resultatet. Är less på det här nu, hjärtat har krånglat så himla mycket mer sen i oktober jämfört med hur det har sett ut åren innan (då det också varit en hel del arytmier, men inte som nu..). Det är i alla fall skönt att kardiologerna går igenom det grundligt, även om det skulle visa sig att det inte är någon fara.
Om allt går som väntat ska jag börja med Tambocor efter nästa läkarbesök i juni. Lite läskigt eftersom man i sällsynta fall kan få hjärtstopp av det. Men jag tror att det bara gäller kranskärlssjuka och min läkare är övertygad om att det inte är något fel på kärlen, trots att jag hade ekg-förändringar som tydde på motsatsen.. hmmm...
Funkar inte Tambocor är blir det nog ett ablationsförsök, men försöker att inte tänka på det nu, det är tydligen svårt att bränna i kamrarna där mina värsta problem sitter.
Man får ta en dag i taget och försöka röra på sig lite grann, även om det tar emot med rusningar, yrsel och extraslag. Jag njuter av försommaren min goa sexåring så det är rätt okej just nu.
kram till alla!
Hur har det gått, har du fått svar på röntgen?
Låter läskigt med medicinen, men hoppas den i så fall får dig att må mycket bättre.
Kram!