Fortsättning:
Så nu har jag pratat med läkaren igen (fick ringa själv) - men tala om att man blir stressad - hon pratade i en strid ström - utan pauser för mina frågor - så jag fick avbryta henne och ta i för att få frågat några av mina frågor i alla fall. Tala om stressande - och hon som sagt att jag är väldigt stressad - hjälper ju inte direkt med henens beteende
Så himla onödigt att hon ringde mig före hon pratat med jouren (som jag lyckades få bekräftat att det var arytmi expert på LUS) och skrämde upp mig i onödan - hon kunde ha väntat.
Nu drog hon i alla fall i gång om att jouren sagt att de tror att man behöver bryta min "ondacirkel" med en låg dos SSRI. Jag lyckades få in "Jo, men man kan ju FÅ hjärtklappningar av dem" - & det hade tydligen hon oxå sagt - men de tyckte det var värt att göra ett försök. Bla bla - hon bablade på om att hon skulle remitera mig till min allmänläkare (som jag typ haft femtielvastycken & den jag är skriven hos nu har jag aldrig träffat) - det enda jag tänkte under hela hennes "blajande" var "Men är mina extraslag "goda" eller "onda""?! Tillslut fick jag in "-men e extraslagen farliga?!" Nej - säger hon då. Vad är det för typ frågar jag. "Ja både VES och SVES" säger hon. Så sa jag men har hört att många i streck är farligt. "Nej då inte på dig" sa hon. Tillslut fick jag fram att "serien" tydligen var SVES - vilket är helt ok att ha serie i enl henne.
Sen frågade jag om de kunde göra ngt. Nja, ablation är ngt drastiskt att ta till redan, sa hon då (jag har haft besvär i 3 år!).
Lyckades oxå påpeka att en del av besvären som jag har hade jag inte detta dygnet - men då sa hon att man kan utgå från att det är av samam typ bara att det kan kännas olika. + att mitt psyket vid detta laget tror att allt som händer i de regionerna är hjärtat - vilket säkert stämmer i och för sig. Så hon tyckte inte att det behövdes bära EKG längre tid än ett dygn. Hade tydligen aldrig vid mina "rusnings-känningar" högre än 110 - max 120 i puls.
I alla fall skulel hon kalla mig om 2 månader igen för uppföljning.
Funderar på att boka tid med kuratorn på VC - som känner till mig väl och som har varit samma vid alla läkarbyte - för att rådfråga hur hon tycker jag går vidare. Vill inte äta SSRI och har precis börjat hos en ny sjukgymnast som jobbar med andning och terapi kombinerat - Vill ge det en chans först. Men samtidigt - kanske dax att ge SSRI en chans.
Måste fråga er; vet ni vad ni har för typ av extraslag? Alltså VES (kammare) eller SVES (förmak). Är det ngn mer än jag som har både SVES och VES. Om jag fattade rätt på henne så var båda typerna vanliga och dessutom ofarliga (om inte du hade flera VES i rad) hos gemene man.