Jimmy 249 skrev 2011-12-04 01:19:10 följande:
Jo man får försöka sluta ta pulsen. Det gör ju inte att man mår bättre precis. Fast det är ju lättare sagt än gjort. Är grymt nojig på den biten med hjärtat. Har ju blivit lugnare ett tag efter jag varit hos läkaren. Han lyssnade på hjärta o lungor o kollade puls o blodtryck. Sen tog vi blodprover. Sist jag var där när ja började må sämre sa han att jag hade jättebra värden på dom tidigare proverna. Nu ska ja bara hämta ut medicinen o testa den o se om den hjälper. Iaf så den mildrar lite så det blir lättare att få tummen ur o göra saker.
Vad har du fått för medicin?? Betablockerare? Har inderal jag..
Jag vet exakt hur det är det där med att ta pulsen på sig själv, jag ångrar att jag någonsin lärt mig det faktiskt! Alldeles nyss hade jag hjärtrusningar.. Kändes som pulsen skulle hoppa ut genom kroppen på mig, antar att jag är trött men kan ändå inte sova för jag är så orolig i kroppen. Blää! Fingrarna är iskalla och jag har inombords frossa (om nån fattar det där) har dessutom två filurer som sitter på varsin sida om mina öron, den ena viskar "du håller på dö" den andra "men kom igen för fan, du har ju gått igenom det här förr! Du dog inte då!" Just då, när hjärtat skenar som värst tänkte jag ta min puls, sen kom jag och tänka på vad jag skrev åt dig! hahaha
och så tänkte jag på vad det skulle göra mig för nytta av att veta hur min puls är, jag känner ju att det slår så det får vara så.
Jag har faktiskt hellre de än de här extra slagen jag hade ett tag, då trodde jag seriöst att jag skulle dö! Så hellre känner jag mitt hjärta rusa än att känna det stanna.. Jo, jag har åxå hjärtnojja! Det var väl så allt startade för mig egentligen.
Åh, skönt.. min snälla filur på axeln vann nu! Så nu ska jag försöka sova, blir helt slut när skiten släpper.. Go natt!