Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Anonym skrev 2011-10-22 17:46:03 följande:
Kan vi ge varandra tips på saker som har fungerat för att minska ångesten nu!!!!!Jag kan säga vad som hjälper för mig.. först och främst mina vitaminer! Direkt jag började med omega 3 så dämpade hjärtat sig, fick förklarat för mig att det är som att smörja 556 på en rostig dörr. Magnesiumet! Åh, mitt älskade magnesium! Lever inte en dag till utan det! Inte heller mina d-vitaminer! Promenader, guld för kropp och knopp! Hur dåligt jag än mår så går jag ut och går! Sen gymmet, träningen är guld värd för mig och nu när barnen varit sjuka så har jag verkligen märkt skillnaden, mår jätte dåligt om jag inte tränar! Jag slutar äta, går helt in i mitt mående, kan inte fokusera på nått, mår illa, yr och då kommer hypokondrin och ökar på ångesten. Sen tid för mig själv, jag prioriterar bort saker som disk, städ osv om jag känner att jag inte orkar, då är det jag som är prio nummer 1, inte disken!
Så lätt summerat: *Vitaminerna *Promenaderna *Gymmet *Omprioritering
Då ska jag även säga att mycket av min ångest sitter i stress och oro och jag söker efter sätt att minska den på lång sikt, inte kort tidslösningar. Sen har jag svårt att vara ensam och då försöker jag ta mig till en vän eller något för att försöka fokusera på annat än den här skiten som ränner runt i min kropp.