Fy fan för att vara hypokondriker! Jag har fobi för min egna kropp! Så fort något nytt symtom dyker upp tror jag det absolut värsta. Jag skrev ner alla sjukdomar som jag tror jag har eller kommer att få, tro mig den var en hel A4 med skrivet på dator och fick en läkare att signera att jag inte har eller kommer att få dessa! Det var läkaren som bad mig göra detta då hon är 120% övertygad om att det bara är min panikångest/hälsoånget och inget somatiskt fel. Jag vart så himla glad och trygg efter signaturen men detta lugn höll i sig endast en halv dag. Dagen efter kom åter tvivlet och just då var det om läkaren verkligen hade koll?
Vet ni vilken medicin som har hjälpt er bli kvitt Hälsoångesten? Jag åt cipralex 5mg i tre år men sedan slutade den att fungera. Har prövat att höja C men spydde konstant i sex veckor. Har prövat mirtazapin men känner mig bara mer ovärklig. Har fått fobi för tabletter eftersom de ger så mycket mer symtom i kroppen som skrämmer mig så nu äter jag inget. Jag har gjort många undersökningar och alla är bra, läkarna säger att jag är helt frisk men jag har svårt att förstå detta uppenbarligen. När jag får panikattacker tror jag att jag skall dö strax, jag känner mig:
muskelsvaghet, overklig, känns som halva ansiktet är förlamat, hjärtklappning, muntorr, yr, illamående med kräkningar, rädd att jag inte får luft, ser suddigt, ont i bröstet ibland, stark flykt känsla, vill uppsöka akutsjukvård så fort som möjligt, tar pulsen, tittar på naglar och läppar att jag får syre, vill inte sitta eller ligga ner när det händer utan stå upp för att kunna fly snabbt , känsla av att inte kunna röra mig eller gå.
Fy detta är det fulaste jag kan berätta och inte är jag stolt. Denna tråden fick mig att lätta på hjärtat. Tack!