• milk and honey

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html

Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • Hemulan

Jag spammar på. Symptom/kroppspaning:

Liksom Mamsie är jag ett blötdjur, med gosh så mycket flytningar jag har i detta nu.
    Molvärk/mensvärk

Ni då?

• BellyBandit

Mamsie
    jag frågar igen varför skulle jag få missfall på missfall? nyfiken på vad du menade
    jag tror jag förstår vad du menar men jag vill ändå veta...

Läser lite i tråden men e ju lite off just nu... då jag har gått från att vara lyckligt gravid och sambo och leva i rosa ludd till att ha blivit utkastad på en spikmatta och skakad till bryskt uppvaknande att jag lever i ett medberoende med en alkholist och hans två skadade barn

jag menar HUR MÅNGA GÅNGER SKA NÅGON TALA OM FÖR MIG ATT JAG ÄR OKEJ?????

NI har hjälpt mig så mycket, MVC har hjälpt mig, FAMILJERÅDGIVNINGEN har hjälpt mig, KRAMFORS KVINNORJOUR har hjälpt mig PSYK har hjälpt mig ALLA har sagt samma sak du är frisk Victoria men du lever i ett medberoende du måste BORT

och äntlligen har jag vaknat... och depressionen är inte heller lika markant

vi är ju fortfarande tillsammans men jag kan inte bo med honom... vi har varit särbos förut och kan vara det igen... jag älskar ju honom, personen som finns där bakom och inte den som levt i samma hus 23 år och inte kan släppa sina problem... och hans barn så trasiga så trasiga... jag orkar inte detta mer... det är ju därför jag har klappat ihop...

tittar längtansfullt efter alla babysar magar och gravidwannabies... men jag måste bli HEL

• barnsäng
    BellyBandit skrev 2010-02-08 08:01:02 följande:
    Mamsiejag frågar igen varför skulle jag få missfall på missfall? nyfiken på vad du menadejag tror jag förstår vad du menar men jag vill ändå veta...Läser lite i tråden men e ju lite off just nu... då jag har gått från att vara lyckligt gravid och sambo och leva i rosa ludd till att ha blivit utkastad på en spikmatta och skakad till bryskt uppvaknande att jag lever i ett medberoende med en alkholist och hans två skadade barnjag menar HUR MÅNGA GÅNGER SKA NÅGON TALA OM FÖR MIG ATT JAG ÄR OKEJ?????NI har hjälpt mig så mycket, MVC har hjälpt mig, FAMILJERÅDGIVNINGEN har hjälpt mig, KRAMFORS KVINNORJOUR har hjälpt mig PSYK har hjälpt mig ALLA har sagt samma sak du är frisk Victoria men du lever i ett medberoende du måste BORToch äntlligen har jag vaknat... och depressionen är inte heller lika markantvi är ju fortfarande tillsammans men jag kan inte bo med honom... vi har varit särbos förut och kan vara det igen... jag älskar ju honom, personen som finns där bakom och inte den som levt i samma hus 23 år och inte kan släppa sina problem... och hans barn så trasiga så trasiga... jag orkar inte detta mer... det är ju därför jag har klappat ihop...tittar längtansfullt efter alla babysar magar och gravidwannabies... men jag måste bli HEL
    Belly jag har inte hunnit läsa tillbaka så mycket så jag måste fråga (uppdatera mig): Har han börjat dricka igen eller? Varför är hans barn så trasiga?
    Förlåt men jag har verkligen inte hunnit med mycket i tråden den senaste månaden

Du har ju så rätt i att du måste bli hel. Det största steget, insikten, har du ju redan tagit.
  • Charlotta66
    camvet skrev 2010-02-08 05:42:04 följande:
    Kursen startar den 3/3 o enl chefen så tror hon jag kommer iväg. Vi kommer lägga ner vår operations avd till sommaren o vi börjar bli kort med folk.Det hänger väl på de.Men får jag inte gå så sätter jag met o gråter hos chefen.För det finns andra som ska få gå på kurs.Men det är skilnad på folk o folk hos oss.Tyvärr! Tack för tipset! Ska kolla upp vad det är.Vet inget om mindfullness.
    Då håller vi tummarna för att du kommer med! Mindfulness, det har vi ju pratat om i tråden, Hopp, Tålamod, fler? Kan eg bara principerna för det själv, men det verkar ju vara ett bra verktyg för att leva här och nu och inte oroa sig för saker som ev inträffar framöver.
  • Charlotta66
    Hemulan skrev 2010-02-08 07:43:37 följande:
    Jag spammar på. Symptom/kroppspaning: Liksom Mamsie är jag ett blötdjur, med gosh så mycket flytningar jag har i detta nu. Molvärk/mensvärk Ni då?
    Inga flytningar, men molvärk/mensvärk, har lite "förnyp" känningar, verkar som att mensen e på väg! Känns inte lika kul att leka gravid längre! Fasiken!
  • Mamsie
    Hemulan skrev 2010-02-08 06:57:45 följande:
    Godmorgon. Nu börjar det BIMas i tråden
    Gomorron
    Här börjar det pippas seriöst. Äl på ingång. Lite segare flytningar men inte riktigt snorblobba/snigelspår/äggvita än. Lite lite knip i magbotten.

Belly, risken är att du mår så dåligt att en liten ny böna också mår dåligt. Ju bättre du mår - desto större chans att bönan växer o frodas.
    Dessutom ska man klara av att vara förälder till barnen som föds. Både mamma o pappa behövs. Hur stor möjlighet har föräldraparet att ta hand om barnen om hemmet inte fungerar?
    De barnen ni redan har behöver er och ni har redan nu svårt för att räcka till för dem. Hur mår dina barn? Hur mycket kan/orkar du ge dem?
    Kan man leva ett familjeliv utan att räkna in styvbarnen (minderåriga/halvvuxna o vuxna)? Hur mycket kraft tar de och hur mycket ger de igen? Vilka förutsättningar har/får yngre syskon i den situationen?

Trist diskussion på morgonkvisten - det var inte så här jag ville börja min dag...

Näh, jag ska sätta igång tvättmaskinen och plocka ur diskmaskinen, och sen vila lite. Vi ses senare tjejjer!
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • barnsäng

Mamsie: Senare sejjen, hur mår sej?

Ja det kanske inte var en himla rolig diskussion såhär en solig kall vintermorgon men du har faktiskt helt rätt. Jag som "bara" har tre barn känner att jag måste vända ut och in på mig själv för att hinna ge lika mycket kärlek åt alla, lika mycket omtanke och lika många kramar. Så fort jag har matat Leo och Luna, bytt blöjor och fixat med dom så måste jag ägna mig åt Vida helhjärtat. Däremellan ska huset städas, maten lagas, hunden rastas, tvätten tvättas och även ge mig själv lite omvårdnad. Ja sen är det dags för tvillingarna igen.

• esther123

God morgon alla!
    Jag hoppas att ni mår bra! Ser att det är BIM-dags för några av er och håller tummarna! Jag mår bra. Riktigt bra, faktiskt! Sedan beskedet i fredags. Hela kroppen har slappnat av. Den där känslan av dödshot, har gett mig livskänsla. Lite sjukt, men så är det. Och bebis? Tja, jag kan inte ta upp frågan om nytt försök med äggdonation förräns operationen är klar. Och jag har ju inte ens fått ett operationsdatum ännu. Så...jag får helt enkelt bida min tid. Vad solen lyser däreute. Dags för en promenad!

• BellyBandit

vi gör alla våra val i livet {#lang_emotions_wink}

mamsie
    trist eller inte du valde att svara {#lang_emotions_heart}vilket jag är glad för
    men det du skriver e sant
    mina barn e fortfarande okej
    och jag e ingen jävla personal som ska laga hans ungar det får han göra själv
    jag räcker till åt mina barn
    det är viktigast!
    allt det du skriver är viktigt och jag klarar av mina barn
    men inte han...
    så NOT my problem

barnsäng
    nej han har inte börjat dricka men hans barn har ångest för att vi ska flytta och är rädda för att han ska göra det igen då detta är deras tredje separation

• Smytt
    Godmorgon sköna damer!
    Uppdaterar mig med en ny vecka - 33!!! {#lang_emotions_heart}längtar{#lang_emotions_heart}

Å håller alla tummar för er som trevar runt i BIM-landet nu, - tycker det börjar bli dags att fylla på gravidlistan igen Nyser ut gravidosbaciller över första delen i vår lista.

{#lang_emotions_nalle}===HOPPAS PÅ PLUS ===

Happiness 39 å, 1barn (+2 bonus). 1 MA, Mens 14/1, äl 25-26/1,7-8/2
    WEC018 42 år 2 barn 1 ma, Mens 11/1 ÄL ca 25-27/1, BIM 8-10/2
    gemigsinnesro 39 år, 2 barn, 2MF. ÄL 25/1. BIM 8/2. Försök 2 efter MF i november
    Hemulan, 42 år, 2 barn, mens 15/1, 28/1, BIM 11/2
    Tjatte, 38 år, 2 barn, 3 MA, mens 15/1, ÄL 28/1, BIM 11/2
    Isabell05 40 år, 2 barn, mens 14/1 äl 29/1 BIM 13/2 försök nr 16
    Anyah 41 år. 3 barn. MA 27/8. Mens 16/1, äl 30/1, BIM 13/2. Försök 5
    Anna65, 44 år, 2 barn i livet, 1 barn i himlen, Mens 20/1, ÄL 3/2, BIM 17/2
    Amoremio, 45 år 2 barn, 2 MA, mens 21/1, äl 3/2, BIM 17/2. Försök 7 efter MA
    Mamsie, 45 år. 3 levande, 1 df. | Mens 25/1, äl 9-11 feb?
    ChippiChoppi 43 år 2 barn, väntar på att mensen ska komma tillbaks...
    Bossan1967 42 år 4 barn, väntar på mens efter h.spiral...

{#lang_emotions_gravid}=== ÄR GRAVIDA ===

Eriam, 40 år, BF 12/2 (3:e DI-försöket, 2:a barnet) - V.39 (troligtvis en pojke till)
    Glimman2010, 40 år, BF 6/3 ( tredje försöket, 4 barnet) -V. 37
    Smytt, 37 år, BF 5/4 (3:e barnet)- V.33
    NicholasMamma, 40 år, BF 13/4 (andra barnet) - v.31 (väntar en flicka enl. K-ul)
    Loppan, 40 år, BF 25/4 - v.28
    Hopp i livet, 38 år, BF 25/4 (femte försöket, 3:e pojken) - v. 29
    Floppan67, 42 år, BF 29/4 (sjunde försöket efter MA, 3:e barnet) - v.28 (pojke)
    Milk 40 år BF 2/5 4:e barnet (försök nr 15 efter ma) - v 28
    Brådis 44 år, BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - v 26
    Pia69, 40 år BF 18/5 (5:e ivf, efter över 6 års försök-inga barn sedan tidigare) v.21
    Golden2 38 år, barn, bf 23/5 v 20
    Talamod, 44 år. 4 barn, 5:e på gång BF 30/5-10, v23
    Harley, 39 år, 1 dotter, 2:a barnet (pojke) vecka 22. BF 7/6 -10 (2,5 års försök)
    Mallon, 39 år, 3:e barnet, BF 100610
    Dynah, 39 år, 3 flickor, vecka 11+1, BF 27/8-10
    Teskedsmamman, 40 år, 3 killar + 2 bonus, BF 100814 (en hoppsan)

{#lang_emotions_baby}=== FÖDDA ===

Mammaat , 39 år BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 43 år BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke 8/1-10
    Evie, 44 år BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010
    Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5