• milk and honey

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html

Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • bojji07

Hej hej...en liten fråga.
    Jag fick mitt tredje barn den 8:e dec -09 och i förrgår så fick jag en pytteblödning (ja knappt en blödning såg blod då jag var på toaletten) och sedan som en färgad flytning igår.
    Jag helammar. När jag helammade min son född -07 så kom min mens tillbaka efter ca 10 månader då jag började delamma.
    Men har inget minne av att jag fick någon sådan här liten blödning någon gång.
    Någon som vet vad det kan vara????
    Jag har inget avslag efter förlossning eller så kvar... sedan ca fyra veckor.

Sebastian-91,Benjamin-07& Cassandra-09
  • Teskedsmamman
    bojji07 skrev 2010-02-05 20:10:15 följande:
    Hej hej...en liten fråga. Jag fick mitt tredje barn den 8:e dec -09 och i förrgår så fick jag en pytteblödning (ja knappt en blödning såg blod då jag var på toaletten) och sedan som en färgad flytning igår. Jag helammar. När jag helammade min son född -07 så kom min mens tillbaka efter ca 10 månader då jag började delamma. Men har inget minne av att jag fick någon sådan här liten blödning någon gång. Någon som vet vad det kan vara???? Jag har inget avslag efter förlossning eller så kvar... sedan ca fyra veckor.
    har du haft sex under tiden oskyddat kan du vara gravid.
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Eriam
    milk and honey skrev 2010-02-05 11:04:18 följande:
     Eriam: snart dax för dig, har du några känningar, du har ju inte varit inne på ett tag så du kanske redan myser med bebis .. som sagt nyfiken är man ju..
    Hej Vad gullig du är som frågar Tyvärr har det inte hänt nåt ännu - kör TPA varje gång jag går på toa (håller utkik efter slemproppar å sånt ) men inget än så länge. Har BF om exakt en vecka men om nätterna tror min hjärna att det är dags NU - som i natt tex, jag vaknade och trodde att vattnet hade gått, kände med handen i sängen och jo, visst var det blött? Eller var det det? Var tvungen att stiga upp till en lite högre grad av medvetandenivå och kände efter igen... nejdå, det var helt torrt i sängen {#lang_emotions_yell}... somnade om - vände på mig i sömnen och vaknade av värkar! Nu är det väl ändå på g? tänkte jag. Kände efter, jo, visst kommer värkarna med jämna mellanrum...? Kikade på klockan, kände på magen - vaknade till lite mer och inser att jag har inga värkar alls - jag har bara lite ont i magen pga att bebisen ligger och buktar ut ena sidan på magen i en konstig vinkel - lägger mig på min sovarsida och bebis lägger sig på sin - vi somnar om... inte ett steg närmare förlossning känns det som {#lang_emotions_undecided} 
    /Kramar från mig!
    .?:*¨♥¨*:?. BF12/2-10 .?:*¨♥¨*:?.
  • Eriam
    xanni skrev 2010-02-05 15:48:16 följande:
    Eriam, snusar du bebbe..?
    I WISH!!! Nej, inte ännu men snaaart hoppas jag!!
    .?:*¨♥¨*:?. BF12/2-10 .?:*¨♥¨*:?.
  • xanni
    Eriam skrev 2010-02-05 21:59:58 följande:
    I WISH!!! Nej, inte ännu men snaaart hoppas jag!!
    Hoppas jag med!
  • talamod
    esther123 skrev 2010-02-05 11:29:07 följande:
    Hej alla!Nu har min min och jag träffat läkaren på Huddinge lungklinik. Pet-kameraundersökningen visade inte att knölen var elakartad. Det lyste inte något på bilderna från undersökningen. Kirurgerna vill ändå operera ut knölen för att de fortfarande inte vet vad det är. (Det finns några, ovanliga cancer-sorter som inte lyser och som man bara kan ta direktprover på för att säkert veta). Min man och jag är hursomhelst otroligt lättade! Vi har haft det svårt att känna optimism efter allt som har hänt. Men i kväll blir det fest!
    ÅÅÅÅÅ jippie! Så härligt att få höra. Nu håller jag alla tummar och tår för att resten (=operationen) går så bra så bra. Fira ska ni verkligen unna er efter all press ni levt under. KRAAAAM
    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • Teskedsmamman
    Tjatte skrev 2010-02-05 17:46:56 följande:
    Just det, kom på en sak till. Måste få lite råd av er om vår tioåring. Hon äter så förbannat dåligt. Inte att hon äter lite mat utan att hon äter för få maträtter, hon vågar inte prova något nytt och om hon inte ätit något på länge kan hon glömma bort att hon gillar det och därför inte våga äta det heller. Hon vägrar att blanda, som barn ofta gör men hon är extrem - hon delar köttfärssås i beståndsdelar! Fatta hur lång tid det tar att dela upp köttfärssåsen i kött, lök, tomat och oregano! Av detta äter hon sedan färsen men inget annat. Även om jag kör med passerade tomater så hittar hon någon mikroskopisk bit och likadant med löken som jag river. Oregano (!!!) ska sorteras ut - det kan ju vara mögel och jag ljuger som säger att det är en krydda. Vi är så trötta på det här. Just nu (har hållt på sen i söndags) kör vi en drive att hon enbart får pasta till middag oavsett vad vi äter - hörde Malin Alfvén tipsa om det i Knattetimmen. Men nu ikväll när kusinerna kommer ska vi äta pizza och imorgon tacos - två rätter hon faktiskt uppskattar. Det känns oerhört elakt att inte låta henne äta detta då, så det tänkte jag att hon skulle få. Men då försätts väl syftet med att hon ska tröttna på makaroner liksom ur spel... eller?
    ja du, jag har en likadan, fast han är bara 6 år.... här har vi att han MÅSTE smaka, oavsett vad skall han smaka...

Jag mixar lök och silar den sedan i en metallsil, samma sak med tomaterna...

Förövrigt så har jag faktiskt ingen aning, vi kämpar vi också....
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • bojji07
    Teskedsmamman skrev 2010-02-05 20:14:41 följande:
    har du haft sex under tiden oskyddat kan du vara gravid.
    Hmm ja men avbrutet för ca 1,5 vecka sedan. Så det tror jag nog inte jag är Har ju dessutom inte fått tillbaka mensen än då det ju bara är nästan 8 veckor sedan jag födde.
    Sebastian-91,Benjamin-07& Cassandra-09
  • BellyBandit

mamsie
    glömde fråga en sak
    varför skulle jag förlora barn på barn?
    menar du för stressen jag lever i? eller för att han är alkoholist?

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5