• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Skruttefia skrev 2010-05-27 21:45:42 följande:
    > Nymåne, vad spännande! Det borde väl gå att luska fram någon som vill göra AMH-test på dig i de västra regionerna SJälv har jag faktiskt nyligen fått veta att mitt AMH-prov var bra, så vi kanske kanske kanske ska göra IVF till hösten, dvs när kliniken öppnar igen efter sommaruppehållet. Men först blir det ett läkarbesök innan midsommar. Och allt detta från tjejen som inte ville kämpa för mycket för en 3.a men man måste ju hjälpa små mirakel på traven, eller hur Under tiden kör voi på här hemma - ÄL eller inte
    Chippi, vad fick du för värde?
    Vad sa de om olika värden - vad är bra och vad är dåligt?

Jag fick aldrig nåt vettigt svar mer än att det kunde varit bättre men är inte helt dåligt
    4,9 hade jag.
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp i magen! ~
  • Mamsie
    Happiness skrev 2010-05-27 16:24:01 följande:
    La in BIM

Happiness 39 år IVF försök nr 1 TD 6/6
    Wow Happi {#lang_emotions_tongue_out}
    TD = testdag?
  • Mamsie
    Anetha skrev 2010-05-27 18:43:25 följande:
    Kommer att skriva lite för vi åker i morgon till USA och kommer hem igen 20 juni. Ska bli skönt o spännande. Har funderat om jag ska köpa några barnkläder eller vänta och får se hur jag gör.
    JAG hade inte kunnat hålla fingrarna och visakortet borta i närheten av bebiskläder och bebisgrejer. Men jag hade nog tänkt att "jaja, vi får se om det går vägen, kanske kan ge bort som gåva eller sälja om det inte går åt hemma, men jag kan ju inte låta bliiiii"!

Du får ta kort på lite roliga grejer du ser och förmedla till oss
  • Mamsie
    Hemulan skrev 2010-05-28 07:46:39 följande:
    Godmorgon girls, nybryggt kaffe, te, juice, det är bara att välja. Hm, jag hade ju i princip gett upp, men att min kompis blev gravid efter nästan 2 år får ju mitt fjösiga år att verka kort och mesigt. Tänk om det kan bli en bebis? Fast jag har ju bara en äggstock...hm, ja. Så några glada mammatankar - sonen, som har haft lite körigt med kompisar, är bjuden på tre kalas plötsligt och kom hem igår och frågade om han fick leka med en kompis efter skolan. Tänk vad glad man kan bli! Han är tio år och defenitivt inte mobbad, men hakar inte helt i de andra, om ni förstår.
    *tar påtår av juicen* -Var är det nybakade brödet? *letar*

Det var nåt sånt jag kände att varför ge upp efter ett år när andra kämpar år ut och år in? Vi är ju inte 48 än

Härligt med sonen Det värmer i mitt mammahjärta när jag hör sånt {#lang_emotions_heart}
  • Mamsie
    Charlie3 skrev 2010-05-28 08:28:57 följande:
    Hej tjejer! Var ju inne och hackade i den här tråden av misstag för några veckor sen (kommer från BIM 40+) men nu tänkte jag faktiskt smyga mig in på riktigt om jag får. Så vad kan jag berätta om mig? Är 44, träffade mannen i mitt liv sent, förra året lyckades jag bli gravid men slutade i missfall i vecka 10-11. Nu har vi försökt i ett oändligt antal månader (13) men utan resultat. Har börjat med rosenrot, inspirerad av mamsie, men min man reser mycket i jobbet och har lyckats pricka in att vara borta över ägglossningen två månader på raken nu. (en gång på grund av det förkättrade askmolnet). Så här har jag suttit, rosenrotsglad, utan nytta... Känner att jag gärna vill grotta ned mig i detaljer om snigelspår mm med er :)
    Rosenrotsglad Härligt uttryck!
    Jag är numera "kroniskt rosenrotsglad" pga ökat blodflöde i de nedre regionerna, och nu är det maken som inte orkar hänga med {#lang_emotions_embarassed}.

Varmt välkommen att frossa i slemmiga detaljer och onödigt vetande varvat med hopp och förtvivlan
  • Mamsie
    isabell05 skrev 2010-05-28 08:39:40 följande:
    God morgon alla fina! Igår fick vi äntligen se liten....och litens lilla hjärta tickade på så fint . Jag blev så lättad att jag började storgråta. Skulle gått in igår och skrivit men vi hade fullt upp med förberedelser till äldsta killens födelsdagsfest (13år) så det blev ingen tid, sen stupade jag i säng. Kram PS! Välkommen Josie65, hoppas att du skall trivas i vår fina tråd
    JÄSS!!! Guuuv så skönt! Njut nu för mig med
  • Mamsie
    Inanna Li skrev 2010-05-28 10:06:48 följande:
    Tack för välkomnandet. Är på ruvardag 4 än så länge så det är lååångt kvar! Testdag 12/6! Nymåne - Hoppas du får göra AMH-testet på Lundby!
    Åh, en lååååång väntan!
    Men vi har bestämt att ruvare är gravida tills motsatsen bevisats. Så GRATTIS!

AMH på Lundby? HUH???
  • Mamsie

Jaaa vad bra familjelivs citerafunktion fungerar - NOT!

Nåja, mammastitch skrev:

har sex nästan varje dag runt ÄL (kissar duktigt på sticka nuförtiden) och efter...
    äter RR
    Dricker knappt ngn alkohol
    Äter nyttigt
    BMI 20
    Två muggar kaffe på morgonen
    Ingen träning men går mycket

VAD (FAN) MER KAN JAG GÖRA????

Röker du? Sluta omedelbums och med "rökstopp" menar jag RÖKSTOPP - inte tjyvröka någon cigg då och då {#lang_emotions_dreamer}
    Ett halvår efter rökstoppet har många faktiskt blivit gravida  Ligg kvar på rygg en kvart efter sänggympan {#lang_emotions_tongue_out}och låt karln hämta vatten, papper, stoppa nappen i munnen på lillan kissa den yrvakne fyraåringen. Högst 300mg koffein / dag. Se tabeller mm. {#lang_emotions_coffee} Kanske 2 muggar kaffe är för mycket? Späd ut med koffeinfritt eller gå ner till koppar.
    Te, cola, choklad mm innehåller också koffein - se över ditt totala intag. Kanske släppa efter lite på alkoholen{#lang_emotions_cheers} - måttliga mängder kan ha en positiv effekt på fertiliteten. Prova!
    En bra balans för min del som icke-gravid var något glas då och då (inte dagligen) kanske 1-2 glas vin eller en öl till maten i helgen. Någon enstaka "fylleresa" ett par gånger om året. Börja pippandet före ägglossning men stressa inte med att få till det varje dag! Lycka till - jag hoppas du snart har en tjock mage du med
  • Mamsie
    nymåne skrev 2010-05-28 15:56:17 följande:
    Inanna, Tack för den intressanta tabellen över AMH-värden! Mamsie, var ditt AMH-värde (4,6 tror jag det var) mätt i pmol/L eller ng/mL? Ska kontakta Gbg kvinnoklinik på måndag eftersom man i Borås kräver att allt ska gå på remiss - för jag antar att du inte behövde någon remiss inför AMH-testet?  
    Instämmer:
    TACK FÖR AMH-INFO! Ni är guld värda tjejjer {#lang_emotions_heart}.

Jag trodde först läkaren menade att jag låg på
    Low Fertility                                 2.2 - 15.7

Men sen kom jag på att han ju sa att de högsta värdena var sexkommanånting och då måste han ha menat
    Optimal Fertility                            28.6 - 48.5         4.0 - 6.8 

Varför kunde han inte ha sagt att det var mycket bra?
    Varför snoppade han av mig vid besöket utan att ens undersöka mig med ul?
    {#lang_emotions_yell}
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5