Mammastitch,
Här är en lista över naturpreparat som du kan inhandla :
angelica (kvanne), antioxidanter (vitamin A, C, E och mineralerna zink och selen), astragalus (vedelrot), bidrottninggelé, blad cohosh (silverax), chorella och spirulina, coenzym Q-10, dong quai, ginseng (röd koreansk, dvs Ren shen!), l-arginine, maca, munkdroppar (agnus castus), omega 3, pycnogenol, vetegräs...
OCH ett hormonpreparat som än så länge är oprövat av svenska läkare...7-keto.
7-keto är en s k metabolit av moderhormonet DHEA. DHEA är ett hormon som vi äldre kvinnor har allt mindre av i kroppen. Men DHEA som hormontillskott är förbjudet i Sverige eftersom det är en anabol androgen steroid, dvs. ett DOPINGPREPARAT av samma typ som mystiska idrottare använder. Därför finns 7-keto, som är en mildare variant av DHEA. Den är dessutom tillåten i Sverige. JAg har köpt 7-keto på ett engelskt företag, Biovea. Men det finns också på svenska muskelbyggarsajter, av någon anledning (vetenskapliga studier visar att åtminstone DHEA har en (försiktigt) gynnsam effekt på äldre kvinnors äggkvalitet, men att kroppsbyggare inte göre sig besvär - det är verkningslöst på muskler och på åldrande i största allmänhet).
Trots att läkare på (vinstdrivande) kliniker i Danmark rådde mig att göra äggdonation 2008, så blev jag (hoppsan!) gravid efter bara 2 cyklers behandling med 7-keto.
Om ni vill ha min text om alternativa metoder att förbättra fertiliteten (med utgångspunkt i TCM) kan ni skicka ett meddelande till mig med er mejladress.