Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

mariatösen skrev 2010-12-05 20:26:39 följande:
    Jo jag förstår. Ler. Vad pluggar du till?
    Det var en utbildning inom företagsekonomi på Lernia, en av sveriges bästa inom genren... man sköter ett fiktivt företag och får ha kundkontakt och allt. det var riktigt kul faktiskt!
    4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    Bossan skrev 2010-12-05 16:57:45 följande:
    Deppad, började blöda i går slem o klumpar ;(

Konstigt nog inte ont men det är väl för det var så tidigt v,5+5.

kram kram från lessen tant!
    Håller tummarna att det bara är en blödning och inget annat....
  • Teskedsmamman
    Bossan skrev 2010-12-06 17:41:10 följande:
    Tack alla underbara tjejjer här för att ni tänkt på mej, har vart hos gyn idag just för att det kom så lite blod och ingen smärta, men hon hittade ingen graviditet så det var ett tidigt mf.
    Så nu är det bara att invänta äl igen!
    Har kommit över den värsta besvikelsen nu.

Ps, trivs bättre i uppehålls rummet så jag slipper uppdatera hela tiden om det är ok?

Puss o kram!{#emotions_dlg.flower}
    Nej så tråkigt!!!! Nu när det äntligen kom ett plus.... Håller tummarna för att kropp kommer igång och ny graviditet kommer snart!

Man kanske skulle skriva in sig som åskådare i uppehållsummet?!
  • Teskedsmamman
    Mamsie skrev 2010-12-06 22:35:33 följande:
    Och nej tjejjer - det blir inte bebis idag heller. Och inte i övermorrn eller dagen efter...
    Såna här jäkla värkar och slemmisar och rastlöshet på dagarna och vakna av värkar på nätterna har jag haft de senaste två graviditeterna utan att ungen visat sig på veckor. Så jag är inställd på det denna gången också. Blääääh så tradigt! Om en vecka kommer jag att böna o be om igångsättning - och bli nekad
    Bajs också!
    *tänker mig tillbaka 16 veckor i tiden och lider med dig*

Jag kan komma med vår kamelkyss så kan vi fixa't?!
  • Teskedsmamman
    MariaBCN skrev 2010-12-10 12:57:11 följande:

Halloj!
    Igår var vi på 20 veckors UL - HELA familjen! Blivande storasystrarna tyckte det var mycket spännande!
    Det verkar hittils vara en rätt lugn liten kille där inne som gnuggade sig i ansiktet, snodde runt lite, men såg väldigt nöjd och lugn ut Får väl se hur det blir med det...men han påminde faktiskt om äldsta storasyster som också mest låg och gnuggade ögon och såg lugn och fin ut..och är det än idag Hjärta

Undrar bara om jag missuppfattat något..? Är det inte så att fram till v20 är alla foster lika stora?
    Enligt mätningarna som gjordes är jag nämligen i v22 och inte v20 som är beräknat på EXAKT NÄR bebis blev till (JA, vi råkar nämligen veta exakt när det skedde ). Dr. hävdar nu bestämt att jag är i v22...skumt...

Novelli skrev 2010-12-10 13:02:06 följande:
    Jag har hört att alla foster är lika stor i precis den 16:e veckan. Innan och efter har jag hört att det kan skilja sig.
    Visst är det konstigt att läkarna vet bäst när bebbe kom till??? Förvånad
    Alltså, tidsangivelsen är INTE när bebis blev till utan vilken STORLEK bebis motsvarar...

Man har länge trott att alla foster är exakt lika stora och växer jämnt hela tiden, numera vet man att så inte är fallet (dock finns det de läkare och USG-sköterskor som inte överger gamla banor). Fostren växer olika snabbt, i etapper och självklart är fostret hos ett par som är under/precis av medellängd märkbart mindre än ett foster hos ett par som ligger över medellängd.

Om tidsangivelsel skulle vara en exakt tid så skulle jag blivit gravid 3 dagar innan jag ens hade ägglossning i min ena graviditet.

Dessutom är BF datumet bara en uppskattning, det är en marginal på 14 dagar åt vardera hållet, så 1 månads marginal kan jag också träffa utan USG-maskin 
  • Teskedsmamman
    Novelli skrev 2010-12-10 16:17:28 följande:
    Vad jag menar är att det finns de som vet att de endast haft sex en gång ex 1 jan, med tre veckors celibat både före och efter, men läkaren säger att bebis kom till en vecka senare. Detta hände både mig och min syster. Däremot har jag på senare tid fått höra att äggets resa till livmodern kan ta olika lång tid.

Jag tror ju också att alla foster är olika stora men detta med att alla foster ska vara lika stora i exakt vecka 16 hörde jag för många år sedan då jag fick första barnet. Huruvida det har ändrats sen dess eller inte har jag inte en aning om.Glad
    Jo, det var det jag menade, jag har själv råkat ut för samma sak Äggets restid diffar max med 7 dagar.... 5-12 dagar är min-max på resan, normalt 7-10...

Det här med att alla foster växer olika har bara börjat landa i landstingen de senaste 2 åren, mest nu under 2010 om jag förstått BM-kompisar rätt...

Sedan kan bebisar ha racerstart, och sedan lugna ner sig. Ian var stor vid rutinul, han var så stor att jag hamnade 1½ vecka bakåt, när han sedan föddes var han 47 cm lång och vägde 3280 gr
  • Teskedsmamman
    Novelli skrev 2010-12-10 18:09:13 följande:
    Ett litet tips till er som fortfarande försöker bli med barn!!

Är det någon som hört talas om att man kan gå och få äggledarna spolade?

En bekant till mig berättade det igår och jag hade inte en aning. Hon menade på att äggledarna kan vara igenslammade, utan att man vet om det ibland.

Det skulle alltså kunna vara en orsak till att man inte blir gravid.
    Det görs först efter att t ex pergo har skrivits ut och testats efter utredning... det är ingenting man kan göra så där bara....
  • Teskedsmamman
    Novelli skrev 2010-12-10 16:50:52 följande:
    När jag hörde detta med att alla foster skulle vara lika stora i just 16 veckan, därav RUL, så tyckte jag det lät konstigt redan då. Det kan ju inte vara så om man tänker efter. Förvånad

Alla BF-datum borde alltså vara ett ca-datum!
    Alla B-datum ÄR cirkadatum, med tanke på att det är BF+/- 14 dagar som är marginalerna.
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5