Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Lemoni skrev 2010-09-22 10:31:52 följande:
    Min bebis ville inte vända sig igår när vi var inne för vändningförsöket.
    Tydligen har den satt sig väl tillrätta med rumpan neråt.
    Så nu blir det planerat snitt.

Det jag tyckte kändes väldigt konstigt var att vi inte fick ngn tid för detta igår.
    Vi fick tid för inskrivning den 1/10 (är beräknad 9 alt 10 beroende på vem man frågar).
    Den definitiva dagen för snitt får jag då. Troligtvis får jag tid 5,6 eller 7/10, då dessa dagar är "snitt-dagar" på Mölndal.
    Är inte det lite sent?
    Fast jag kommer att få mitt snitt även om det sätter igång tidigare lovade personalen.
    Tack för det! Obestämd
    Någon med erfarenhet av ovan?
    Eller är det bara för mig att coola ner?

Du kan nog coola ner...

Jag är snittad 4/2 -04 och var beräknad 7/2... Du behandlas som ett akut snitt om det drar igång. Från det att de börjar snittet med kateter, bedövning och all vätska som ska in, så tar det ca 30-45 min tills barnet är ute och då är det inte stress på det ens....
    Det kan gå ännu fortare om det behövs...
    4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    Kaka skrev 2010-09-26 20:49:31 följande:
    Tänk va man kan åstakomma med lite muta. Nu på kvällen satt dottern snällt i mitt knä och lät mig spruta in pencillin i mungipan. Inte en droppe spilldes utanför....och allt det för ett lite russin paket OK tre små "småfolket" russinpaket om dagen är väl lite mycket men va sjutton.....det funkar ju Tack för all bra tips!
    Tänk bara på att russin är väldigt laxerande
  • Teskedsmamman
    mamman0301 skrev 2010-09-29 13:14:29 följande:
    Hej tjejer, jag har en liten fråga, tog det lång tid för er att bli gravida? Jag har ju tre barn som alla blivit till på första försöket, o nu när jag är 38 så har vi försökt i över ett år utan att få till det! Undrar om det är åldern som ställer till det för oss.
    Har du bytt man?
  • Teskedsmamman
    Lemoni skrev 2010-10-01 12:59:56 följande:
    Är nu inskriven på sjukhuset efter en lång procedur.
    Planerat snitt blir den 6/10 och uppdaterar således listan.
    Det är en bra dag!!!

Då firar vi en 5-åring här hemma
  • Teskedsmamman
    Mamsie skrev 2010-10-04 12:20:43 följande:
    Det är lätt att skaffa barn när man kräver att omgivningen ska hjälpa till, vilket jag sett i min egen familj. När vi berättar att vi haft barnvakt 4-5 gånger på 4½ år så tappar de hakan. VA?
    Vi har barnvakt 1 gång om året..... När vi firar bröllopsdag... Alla släktingar bor 10-70 mil bort...
  • Teskedsmamman
    Loppi2010 skrev 2010-10-04 15:17:44 följande:
    Kära medsystrar - denna gången gick det inte! Konstaterat missfall idag på VUL. Känner mig helt "tom" både fysiskt & känslomässigt...har nog inte fattat det än. Ska ta Cytotec imorrn & gruvar mig för det....gör det verkligen så ont att man måste ta både Citodon + Diklofenak för att klara smärtan?
    Beklagar missfallet.... Det är nog individuellt hur ont det gör, jag hade inte ondare än en vanlig mens ungefär...
  • Teskedsmamman

Svarar på Hapiness frågor:

På skala 1-10, hur ont tyckte du att det gjorde?
    Ondast gjorde det att sätta katetern och att kräkas efteråt, jag tålde inte den smärtstillande sprutan jag fick efteråt. Själva snittet och det efteråt i anslutning sätter jag 4 på. Irritationen över smärtan och själva smärtan den närmaste månadenhamnar på 5:a.

Vilken typ av bedövning hade du? Och hur tyckte du den fungerade?
    Spinal, diklofenak och panodil, fungerade bra. Jag tog smärtstillande mer för min ryggvärk än för att snittet gjorde ont

Hur mådde dit barn efteråt?
    Lika bra som de vaginalt födda... 9-9-10 på apgar.

Hur lång tid tog det innan du fick träffa barnet (hur lång tid tar uppvak)?
    45 min, jag födde i Halmstad och de har op-sal+uppvak på förlossningsavdelningen så jag såg honom direkt när jag kom in på rummet. Maken hade missuppfattat och gått och satt sig på rummet, annars hade jag fått se dem igen direkt efter vägning/mätning.

Tog pappan hand om barnet under tiden?
    Japp

Varför gjorde du kejsarsnitt?
    Sonen vände sig till säte i vecka 38+4 och det upptäcktes på 39+0, dessutom vägrade jag vändningsförsök då det blev så sent i graviditeten och jag hade 3 stora anledningar till att det inte skulle gå, så det blev snitt istället.

Skulle du göra om det igen? Om du även haft en vaginal, vilken var lättast totalt sett?
    Helst inte! Min första förlossning var snitt, de andra 3 var vaginala, säger allt
    De vaginala gjorde så klart ondare innan barnet var fött, men gjorde väldigt lite ont efteråt om man jämför. Jag hade ett lätt snitt men det tog ändå ca 3 mån innan jag kände mig något så när återställd efter snittet. Däremot har jag känt mig närmast helt återställd inom 2 veckor efter de vaginala. Den senaste vaginala kände jag mig som vanligt efter 4 dagar.

Hur ser ärret ut idag?
    Ärret gör att magen står ut mer än innan, så i den aspekten är det inte fint, jag tycker det är litet medan min BM tycker det är fult sytt... eftersom jag är lite överviktig så visar jag aldrig magen ändå så mig spelar det ingen roll för hur det ser ut...

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5