Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Skruttefia skrev 2010-09-09 13:25:11 följande:
    Angåedne ÄD och även IVF, så tror jag personligen att även om alla som vill är välkomna i tråden, så är det inte här man huvudsakligen ventilerar denna typ av frågor
    Precis, det skrevs väl för ett tag sedan, tror det var Mamsie, att hur branen blir till är inte det viktiga utan att de blir till
    4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman

GRATTIS ANETHA!!!!!!!!!!!!!!
    Blev ju tidigare än tänkt men vilket häftigt födelsedatum 100908 *siffertokig?? jag??* 

Här kommer en liten bild på Hannes, även han 19 dagar på fotot... Slängde in det i andra tråden också...
    19 dagar gammal 100910

• Teskedsmamman
    Skruttefia skrev 2010-09-12 06:54:01 följande:
    Kan lämna kort rapport från min IVF - hade äggplock i fredags och det blev hela nio (!) ägg, Undrar var de kom från, eftersom jag vid första VUL hade enbart tre äggblåsor att räkna med och var farligt nära att få avbryta försöket
    Imorgon, måndag, är det (förhoppningsvis) dags för återföring av embryon. Förmodligen får jag två tillbaks pga min ålder och förutsatt att det finns några livsdugliga embryon. Jag får ingen förhandsrapport utan ska vara på plats vid 13 - om det mot formodan inte blir av så får jag ett telefonsamtal någon gång vid 10-11.
    Men gud så spännande!!!!!!!!!!
  • Teskedsmamman
    mariatösen skrev 2010-09-12 18:54:57 följande:
    Funderat.. medan jag slevat i mig äppelkaka med vaniljsås - varsågoda smaka tjejer - mums - på om jag ska beställa ÄL-stickor. Var köper ni dom? Och om jag ska göra ett AMH test, innan jag ens börjar veckla ut tanken på att försöka skaffa en liten igen.....
    testlagret.se har jag alltid (nåja, de sista åren iaf) kört med, vi har ju ältest i förebyggande syfte... eller ja, hade, det sket ju sig det också
  • Teskedsmamman
    Mamsie skrev 2010-09-13 14:51:21 följande:
    Sa trådens testoholic
    Hur går det nu då tesked, håller du på att testa hur länge Hcg ligger kvar i din nyligen gravida kropp?
    Btw... kanske dags att fundera på nåt säkrare preventivmedel? Eller ska ni ha en full hand i pojkar?
    Det har jag glömt av kanske ska ta och kissa på pinne lite då och då, vet ju på ett ungefär när min ägglossning börjar komma igång (har slagit fel med max 5 dagar på tre barn), skulle vara kul och kunna se om man kan förutse när mensen kommer igång

Vi har redan en fullhand pojkar eller jag, sammanlagt i familjen finns ju 5 pojkar och 1 flicka.... så vi kör på vår hockeyfemma + målvakt eller volleybollag + avbytare

Preventivmedlet kommer nog bli taggtråd mitt i sängen tills maken är knipsad... om vi får en till måste vi flytta...
  • Teskedsmamman
    Barfota skrev 2010-09-13 17:27:19 följande:

När jag testat med ägglossningssticka har jag fått fram att lutealfasen varit 13-16 dagar, om man räknar från den första dagen äl-stickan ger utslag. Vet inte om det har någon betydelse men såvitt jag vet har jag alltid varit gynekologiskt frisk,

Luthealfas på 13-16 dagar tror jag är oväsentligt.... det har jag också och har i 5 grav blivit gravid på senast 3:e försöket... efter att jag börjat med ältest....
  • Teskedsmamman
    mariatösen skrev 2010-09-16 21:30:08 följande:
    Jasså - det är DET som är knepet - man ska skaffa sig en yngre gubbe! Flört
    Jag har ju också en yngre Iofs så är det "bara" 2 år och 9 mån mellan oss, men men....
  • Teskedsmamman
    Inanna Li skrev 2010-09-17 10:31:59 följande:
    Min beauty är "bara" 4 år yngre men ha ser så ung ut att han fått visa leg två gånger i sommar på systembolaget och det har vi skrattat mycket åt sen dess ... Skrattande
    Här är det jag som ser ung ut och trots 40 fyllda och gigantisk bebismage fick jag ändå visa leg på systemet i somras
  • Teskedsmamman
    Mariatösen: Hu vilket jobbigt beslut... Jag hoppas du finner ro i beslutet en dag...

------------------------

Mamsie:
    Jag kan meddela att på dagen 4 veckor efter förlossningen funderar inte ens kroppen på hormoner Jag har ALLTID resultat på ältestet i varierande grad, men idag upplevde jag för första gången ett snövitt ältest
  • Teskedsmamman

Grattis BÅsaK och Uvalisa!!!!!

BÅsaK skrev 2010-09-20 12:30:57 följande:
    Tesked, du som gillar siffror ....min mormors 13:de barnbarnsbarn är född den 13:de.....
    Kul med din alv namn...sonen har namnet Alv som xtra namn, dottern har Sol som xtra namn
    Den var kul

Utav 6 st så är vi 3 med dubbelsiffror, t ex om man tar mitt födelsedatum 700202... sedan har vi en med enkelsiffror: 051006 och så två med dubbla siffror, t ex 100822, 721130... Ja det går att hitta roliga saker med siffror överallt

Det allra roligaste var att nr 2 och nr 4 har samma siffror i sina 4 sista siffror, på olika plats och i samma utförande... jag tar exempel; den ena har 2248 och den andre har 4482 *siffernörd*

De vå sista har ju alvanknytning båda två, Alfred (alvernas budbärare) och Alve... skulle tänkt ett varv extra med de andra två också Den siste får bära hela paganistiska oket söndagsbarn, 36 tim 7 min innan fullmåne, skall förhoppningsvis döpas på halloween eller allahelgona, med de 4 elementen representerade och med en cirkel av salt runt dopfunten....

Nr 3 är född 24 tim 4 min innan fullmåne
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5