mariatösen skrev 2010-10-03 12:11:58 följande:
Trohopp - ja en lång resa har du haft, men det har hänt mycket på den! Tänk att ni hållt ihop 18 år och med fem barn. Det är fantastiskt! Tänker du någongång på att om du får en bebis nu kommer du vara en äldre morsa när den är tonåring? (OBS detta är mina hjärnspöken
) Jag menar absolut inget illa med det, jag har ju själv längtan till en liten, och är 46 bast, det är mer en farhåga i mitt huvud. Men visst åldern e bara en siffra. Och det jag tänker på som är positivt är att bebisen kommer vara omgiven av massor med syskon och dom är MINST lika viktiga i bebisens liv!
Vi som är äldre, vet att vad som helst kan hända i livet. Inget kan tas för givet. Man kan vara 30 och en dålig morsa, man kan vara 40+ och vara en kanon morsa! Tänk alla gubbar då som är 50 när dom får kull nummer två? ingen oroar sig om deras ålder. (Tänker högt och resonerar med mig själv... "förvirrat"
)
Jag fick ju 5:an med ny man-och storasyskonen 11, 16,18 (21-åring flyttat hemifrån) aaavgudar lillasyster. De tänker inte dugg på att jag är "gammal" och kunde vara mormor redan. När jag nämnt det bara fånstirrar de och fattar inte vad som skulle vara problemet. Och då var resan innan INTE lätt, separation, sorgen över detta och
ny man innan det första var slut. Men allt har gått otroligt bra- MOT alla odds.