Loppi2010 skrev 2010-10-03 17:22:49 följande:
Orolig!!! Skulle behöva lite råd. Är nu i vecka 11 (10+4) & har blivit så otroligt orolig för missfall, eller mer specifikt för MA. Har haft småblödningar de seanste veckan, säkert 3-4 ggr & bruna flytningar. Var på första besöket hos BM i tisdags, då tog hon blodprover som skulle vidare upp till sjukhuset inför CUB, har inbokat RUL den 12e oktober. Känner mig nu galet orolig för att det antingen inte alls finns nåt foster, eller för att det redan är dött men att jag inte fått nåt missfall. Är fortfarande trött & behöver vila ibland & har lätt, ömmande bröst....det är enda symptomen (så var det dock med dottern också). Ska man vara orolig över blödningar???? Tror ni man får komma på ett UL tidigare? Ska ju om en dryg vecka & känner mig lite fånig för dom kan väl ändå inget göra om det skulle visa sig att blödningarna är tidiga symptom på missfall???
Du kan ju göra ett tidigt vul och kolla upp innan RUL. När jag fick mitt MA i v 10 så började jag få bruna flytningar i någon vecka innan jag började blöda. Och jag var och kollade upp på vul innan pga oro.
Men det är ju vanligt att man kan få mensliknande blödningar då man skulle ha haft mens.
Och du ska inte känna dig fånig alls...de är nog vanlig att folk kommer in och gör extra kollar pga oro.
Hoppas att det inte är något!
Kram