Mamsie skrev 2010-06-06 16:59:13 följande:
Åh, gulle-rara-dej
.
Jag är väl mer att jag "gillar läget" och tar det som det kommer.
Magen är STOR nu och folk tappar hakan när de ser mig *fniss*
De är ju vana vid en slank tjej och nu ser de en kvinna i femte månaden (är in fact knappt i tredje). När jag är i 5:e på riktigt så frågar de om det är dags snart
.
Efter det är det elefantgång med ankavanka-foglossing-kotförskjutning och förvärkar from hell "vänta lite - det släpper snart - såja, nu kan jag gå igen".
Låter det inte härligt?
Imorrn är det moderkaksprov.
Steg 1: lever ungen?
Steg 2: stor nog för sin ålder?
Steg 3: ta provet och vänta vänta vänta på svar om trisomi 21.
Sen ska jag shoppa mammakläder och smyga ner lite bebissaker i korgen/vagnen.
Hmm.. Låter ganska trevligt faktiskt
Ha det gott!
Dags att grilla korv o steka upp gårdagens kokpotatis. Sen stänger vi ner stugan tills vi återkommer på fredag.
PÖSS på er!
Ska du ta och kolla koden efter provet för att ta reda på könet? Det tyckte jag var jätte-spännande och grät när jag såg att det ska bli en liten kille för min del, så rörd blev jag...
Läkaren sa till mig att om de inte ringer inom 3 dygn efter provet (vardagar) så är det oftast ok. Jag var nämligen bortrest veckan efter provtagning, var i Åre och åkte INTE skidor utan tog det lugnt efter provet. Så när jag kom hem (då hade det gått mer än 7 vardagar, så vi visste att testet var ok) slet jag upp kuvertet, kastade mig över datorn och loggade in för att få reda på könet.