Teskedsmamman skrev 2010-05-12 21:33:48 följande:
Fast jag hade gärna gått upp 15 kg om jag kunde byta och få ha min man hemma någon enstaka gång....------------------Fast nu har jag satt stopp, jag är så trött att jag har sovit till och från sedan jag kom hem från jobbet och det är ändå bara 3 arbetsdagar, hur sjutton ska jag klara 5? Maken har varit borta sedan i söndags och skulle kommit hem imorgon kväll. För att sedan vara borta hela fre+lör och ev söndag och sedan jobba som vanligt.När ska jag få vila?Så nu ska han försöka komma hem vid lunch imorgon och försöka bli av med helgens föreningsjobb, för jag har sagt att om han inte prioriterar om snart så ser jag ingen anledning till att stanna... Jag känner mig inte som delaktig i hans liv, jag är bara bekväm att ha hemma och sköta allt. När han väl är hemma sitter han jämt i telefon eller gör tågrelaterade saker på datorn. Snart väljer jag bort honom, jag får mindre att sköta om jag bara har mig och ungarna....Han är världens bästa man när man har hans uppmärksamhet, men det händer kanske ett fåtal timmar i veckan om man har tur, jag nöjer mig inte med det längre....
Jag får min mans uppmärksamhet när vi tittar på tv tillsammans...eller är det kanske tv:n som får den...?
När jag vill diskutera med någon vuxen gör jag det oftast på jobbet eller härinne...usch, vad hemskt det låter! Kan inte minnas sist min man och jag gjorde något själva, utan barnen...vi har svårt att få barnvakt. De få gånger vi fått det går vi på bio...inte så mycket till umgänge direkt.
Fast ibland får vi till det...det är då barnen blir till
.