• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kaz - Tack! Vi åker imorgon.
    Vi har i våras varit och kollat Gs halsmandlar som är jättestora, men han snarkar inte så mycket ändå. Vi sökte mest för att han är så lätt hostig, och halsmandlarna kan nog spela in där, men inte tillräckligt för op. Men det finns ju flera i trådarna som har opererade barn och kan ge goda råd om det blir aktuellt för Sara.
    Hur äter hon? Har förstått att barn som äter dåligt kan få bättre aptit efter op. också.

• asap

Ghp - En försmak av vad som komma skall.
    Hos oss är det mest Gustav som läser själv, han kan sätta sig i soffan med en bok när andan faller på, ibland läser han högt för Elsa om hon vill vara med. På kvällen när han ska sova läser han i sängen, men då blir det mest Bamsetidningar. Ida läser också, men är lite lat och vill hellre att vi läser för henne, det går ju fortare så.

• asap

Ghp - Men de har väl olika svårighetsgrader på böckerna? Det är alltid bra att träna på att läsa även om man knäckt koden. De kan ju inte tvinga en hel klass att nöta "mor är rar", det lär väl vara fler än A som passerat det stadiet.

• asap

Kaz - Ida är lång och smal, har 128 på det mesta just nu. I början av sommaren köpte vi på oss lite olika byxor på Pop, tror inte det var dubbelstorlekar där. De har ju kommit med en ny "linje" för lite äldre barn, jag tycker det är mycket som är snyggt där.

Till Gustav handlade jag lite på Åhléns till födelsedagen. Även Lager 157 är en favorit till barnen (och mig själv), finns på nätet också. Cubus har helt ok barnkläder också, åtminstone till Ida vet jag att jag handlat där.

• asap

Kaz - Lager 157 säljer både "märkeskläder" (Svea, Bondelid mm) och egna märket till ett bra pris. Jag gillar!

• asap

Vad roligt med alla stora skolbarn!

Drutten - Anton hittar säkert andra kompisar snart!

Milla - Åh, nej, är ni redan sjuka!? Hoppas det går över fort.

Kaz - vad är det för dans hon får gå på? Ida går på Funky kidz som är typ streetdance, men jag har nu fått nys om knatteskutt som har en variant där man får prova på alla möjliga danser, tror det skulle vara roligt. Gustav ska gå Knatteskutt, fast med idrott och inte dans.

• asap

Piggley - Ida ville egentligen börja på balett, sade hon, men det tror jag inte finns här. Men hon gillar Funky Kidz, blir tredje terminen hon går nu.

• asap

Mandra - Vad härligt det låter med köket!! Hoppas det snart blir mer utmaningar i skolan för V.

Idas nya skola är så fin!! En glad nyhet är att de tydligen har eget kök och lagar maten på plats, det läste jag i tidningen härom dagen, hade ingen aning om det. Och miljöerna är jättefina, både inne och ute. Jag är så glad att de satsar på en trivsam miljö även fast det är barn det handlar om: Josef Frank- tapeter och vackra lampor etc.

• asap

Jag menar såklart inte att det måste vara designprylar för att det ska vara trivsamt, men de flesta andra skolor och förskolor jag har sett har mest haft "bassortiment" på inredningen. Det kan ju också vara bra, men blir sällan så att man hajjar till och tänker "vad fint det är!"

• asap

kaz - Det låter kul!
    Här får barnen (minus Elsa, stackars minstingen ) nöja sig med varsin schemalagd aktivitet än så länge.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*