30+ som fick första barnet 2006 *4*
Nisselina - Visst har det varit mycket skriverier i tidningarna om gymnastik och unga flickor i våras?
Jag har tre barn, snart 7, 5 och 2 år gamla.
Ghp - Åh, att det ska var så omöjligt att få tjejerna att agera schysst mot A, trots alla insatser hittills!
Precis som flera varit inne på så är det ju jätteviktigt att föräldrarna får veta varenda gång det händer något, det hade man ju själv velat!
Kan jämföra med en kollega till mig, vars son har haft det struligt i skolan sedan han började. Nu går han fyran, har blivit mobbad i flera år, men är nu tyvärr den som ställer till en hel del själv. I våras var den en incident där kollegans son slog ett annat barn. Skolan skrev en rapport på händelsen och skickade till bägge föräldrapar. Det slagna barnets föräldrar gjorde då en polisanmälan (!) mot min kollegas son, baserat på rapporten de fått. Min kollega bad då uttryckligen att om det händer något liknande igen - snälla, kalla in oss föräldrar och våra barn direkt så att vi får reda ut det omedelbart! Vi vill inte ha en skriftlig rapport, vi vill veta allt på en gång!
I torsdags hade nästa grej hänt, kollegans son hade tagit kort på en klasskompis i duschen efter gympan och lagt ut på instagram. På kvällen hade han känt att det inte var bra, försökt ta bort det men inte lyckats och inte vågat be föräldrarna om hjälp. I skolan i fredags var det så någon annan klasskompis som sett bilden och börjat prata om den, och då blev det fart! Min kollega fick hjälpa sonen att omedelbart plocka bort bilden, sonen blev av med sin mobiltelefon med omedelbar verkan och vid lunch var det möte på skolan med alla inblandade. Så mycket lättare att få agera direkt det hänt!