• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Lia - Kram! Jag var också mycket, mycket oroligare tredje gången. Jag fick för mig att vi utmanade ödet som ville ha fler än de friska två barn vi redan hade, och att det på något vis skulle vara vår tur att få ett sjukt eller handikappat barn. Knäppa tankar, men svårt att låta bli att tänka dem.

• asap

Mandra - Nja, skulle inte kalla det en skön påsk, precis. Ida och Gustav var magsjuka i början av veckan och just som jag pustade ut över att vi andra inte blivit smittade så däckade jag i förkylning istället. Jag är lite bättre idag än igår, men har mest legat på soffan idag med.
    Maken och Ida är hos mina svärisar, och Gustav är hos mina föräldrar, och Elsa och jag är hemma. Utspridda familjen..

• asap

Vi 4 - Fy sjutton för att må så där! Hoppas det släpper snart. (Fast kanske inte helt, så att du blir orolig istället). Kan du sova ordentligt?

Milla - Jag beundrar barnen på det sättet, det gör det inte konstigt eller svårt när det inte behöver vara det. Klart det var Ls kläder när det var han som hade på sig dem!

Siggan - Nej, så tråkigt! Det blir inte alltid som man tror.

Kaz - Oj, hoppsan. Har han börjat med sådant redan?

Mandra - Tack, det är mycket bättre.

• asap

Mandra - Nej, det känns inte igen. Jag är istället ofta förundrad över hur få timmars sömn Ida klarar sig på när hon rätt ofta har svårt att somna och det blir sent innan hon väl sover. Att hon är trött på dagen märks sedan på ett uruselt humör snarare än gäspningar.

• asap

Kaz - Åh nej! Hoppas det går över fort och att alla som är gravida slipper bli smittade..

• asap

Kaz och ghp - Vilka härliga utvecklingssamtal för era fina ungar!

Vi har också fått en vända till med sjukdomar. Innan vi ens snorat klart sedan påskens omgång så fick Gustav feber och ont i halsen igår och är fortsatt skruttig idag.

• asap

Jag vet att jag frågade er om skolsyster förut, nu har Ida äntligen blivit kallad också så vi ska dit om ett par veckor. Misstänker att synkollen inte kommer vara klockren. Hon har blivit skickad vidare från bvc när hon var 4, och vi gjorde två riktiga kontroller på ögonmottagningen. Den första var inte helt bra, så vi fick komma tillbaka tre mån senare, och då blev hon utskriven för att det såg bättre ut.
    Undrar om det blir på samma sätt nu, om det inte ser helt ok ut hos skolsyster. Eller blir det direkt till optiker? Någon som vet?
    Gustav har förresten också fått remiss skickad från bvc då han inte klarade synkollen där helt bra, så vi väntar på kallelse från ögonmottagningen för honom.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*