30+ som fick första barnet 2006 *4*
Drutten - Hoppas han är frisk nu då, att en sovmorgon var vad som behövdes!
Ida berättade imorse "en gång tog J så lång sovmorgon att hon inte kom till skolan förrän fritids började."
Drutten - Hoppas han är frisk nu då, att en sovmorgon var vad som behövdes!
Ida berättade imorse "en gång tog J så lång sovmorgon att hon inte kom till skolan förrän fritids började."
Mandra - Du ÄR värsta stålkvinnan!!
Kaz - Kul med fest, men mindre kul med influensan. Krya på henne! Är Simon helt kry nu?
Kaz - Tack, vi är nog ganska friska just nu. Gustav fick kallelse till öron-näsa-halsmottagningen idag, vi ska dit och inspektera stora halsmandlar.
Och så handspritar vi oss överdrivet mycket och hoppas vi slipper få magsjuka. En av kusinerna vi träffade i helgen insjuknade precis när vi åkte därifrån igår.
Drutten - Det låter jättejobbigt, hoppas du får komma ikapp med sömnen snart. Man orkar ju inte göra någonting om man inte får sova ordentligt.
Har era 06or träffat skolsyster? Jag funderar på hur det är eg, Ida blev ju utskriven från bvc för länge sedan, och de sade att de skickar journalen till skolhälsovården som tar över. Men vi har varken hört talas om eller sett till någon skolhälsovård än. Har ni?
Kaz - Tråkigt med fritids, hoppas det blir bättre ordning nu.
Tack för svar om skolsköterskan, jag ska fråga på skolan om de har någon.
Siggan - Men fy, så otäckt! Skönt att det inte tycks ha gjort A motvillig att gå till skolan iaf. Lite märklig reaktion från den andra mamman, att A måste ha gjort något först. Vad kan man göra som förtjänar ett stryptag tillbaka!? Men det är väl naturligt att leta förmildrande omständigheter när ens barn gjort något sådant kanske, jag vet inte.
Lia - Kul att se dig här igen och grattis till trean! Vi börjar bli många med tre nu, jätteroligt!
Piggley - Jo, det var lite det jag menade, att det skulle vara mindre allvarligt om A gjort något först. Då hade det inte helt och hållet varit Is fel, typ.
Piggley - Självklart är det så. Det skulle såklart vara jättejobbigt att vara den mamman.
Kaz - Jag tyckte bara det var jättejobbigt att vara gravid med Elsa. Men när hon väl var ute var det väldigt likt första gången med mycket gos och mys bara vi två. Inte som när Gustav var liten då jag hade Ida, två år, hemma på heltid samtidigt.
Här har vi faktiskt inte diskuterat huruvida syskon får vara med och leka eller inte. Det har hittills gett sig naturligt - ett par kompisar från dagis är 07or, dvs mitt emellan Ida och Gustav i ålder, och brukar komma för att leka med båda. Tom Elsa får oftast vara med, hon är som allas lilla maskot.
Sedan är en del av Gs vänner inte intressanta för I och tvärtom, men skulle de be att få vara med tror jag de skulle få det. Och så har vi grannarna som de leker massor med, de är också tre syskon där de två yngsta är precis i ålder som I och G, och där leker de också alla tillsammans.
Men jag kan tänka mig att det kommer en tid då de inte vill att Elsa ska vara med, hon är ju rätt mycket yngre. Så jag tar till mig era tips inför det...