Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Lisa som statsminister! Hejja, hejja!!

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Mandra skrev 2010-03-09 12:53:01 följande:
    Assar P > Ta med vattenfärger och penslar. Välj ut någon del av trädgården hon får måla snön så det inte stör er sen eller ta med det ut på gatan så får alla njuta av färgad snö . Det kanske kan dra ngn halvtimma till på eftermiddagen?!
    Vilket kanontips! Jag satt just och funderade på vad man kan göra ute nu när Gabriels pulka har gått sönder. Vattenfärger i snön kommer han tycka massor om. Han ääälskar att måla.

Pyttis: Skönt att bli tagen på allvar, och skönt att du hade rätt och förhoppningsvis snart är frisk.
  • Milla C

Nu har jag varit gräsänka sedan igår morse. Maken är på möte i Tyskland. Fick ett SMS igår natt ifrån honom. Han hade kommit fram vid 23.30 - och fick då reda på att de skulle bli hämtade 06.45 för vidare transport till ett annat ställe . Jättebra planerat det där... Han ska komma hem sent idag - trodde själv på runt 23.30 - så jag har frivilligt sagt att jag tar morgonen imorgon. Jag har iofs gått omkring med huvudvärk sedan igår morse utan att kunna göra något åt den eftersom jag blir helt "väck" av huvudvärkstabletter (inte bra när man är själv hemma med barnen över natten) - men det känns som att det är bättre att EN av oss har chansen att bli pigg iaf.
    Pratade nyss med maken, och tydligen är det ganska kort tid mellan flighterna i Köpenhamn - och han måste checka in också eftersom det är två olika flygbolag - så han kanske blir kvar i Köpenhamn över natten{#lang_emotions_undecided}. Nåja, blir det så så blir det.

• Milla C
    Minimalla skrev 2010-03-09 20:33:17 följande:
    Apropå glasögon förresten... Stella klarade inte riktigt synprovet på 4-årskontrollen. Hon kunde inte riktigt se fyraårsraden. Hon vägrade så klart sätta lapp för ögat så jag fick sitta bakom henne och hålla för ena ögat. Det funkade bra på höger öga, men på vänster öga försökte hon hela tiden bända bort mina fingrar för att tjuvkika emellan. Vi har fått tid för återbesök och är det samma sak då blir det antagligen remiss till ögonläkaren. Känns jättejobbigt om man ska behöva krångla med glasögon redan och barn kan ju vara så taskiga... vill inte att hon ska bli retad. Men jag vet att hon själv tycker det är jättefint med glasögon och det är ju alltid något .
    Jag och min tvillingsyster fick glasögon redan som 2 1/2-åringar. Då fanns det bara en sorts glasögon för barn - och de var skitfula rent ut sagt. Tur nog finns det många fina varianter nu, och fina glasögonfodral! Vad jag har märkt på Gabriels förskola där två barn fått glasögon är det mest att de andra är avundsjuka och själva vill ha det.
  • Milla C

Maken kom hem som han skulle igår. Just nu har jag "barnfritt" eftersom de är i badet allihop.

Vi 4: Grattis! Förhoppningsvis vet ju inte de som har hoppat av något annat än att affären redan är i hamn, även om ni inte skriver kontraktet förrän på måndag.

Mandra: Idag provade vi ditt förslag med vattenfärger i snön. Så här blev det:

DSCF2109.jpg

DSCF2110.jpg

Lucas ville också vara med:

DSCF2111.jpg

Har lagt lite fler bilder i mitt galleri under "Vinterlek".
    Det var första gången Lucas var ute "på riktigt" eftersom han var så liten i somras att jag inte tycker att det räknas. Först var han inte så förtjust, men när vi gick in blev han sur för det .

• Milla C
    Mandra skrev 2010-03-11 08:55:18 följande:
    Milla c > Vilken liten konstnär du har hemma, så fint det blev!  När blev Lucas så stor då? det där är ju inte ngn liten nyföding
    Nä, jag vet! Jag har ingen aning om när han blev så stor, men fort har det gått . Gabriel kommer nog vilja vara ute och måla idag också skulle jag tro .

Assar: Hoppas verkligen att ni får en bra natt i natt. Jag har haft i mitt tycke jättejobbiga nätter de senaste tre nätterna eftersom Lucas är dundertäppt i näsan - men inte ens i närheten av dina nätter märker jag.

Pyttis: Jobbigt både för dig och Julia . Jag antar att det inte är så enkelt för dig att sitta på golvet med henne heller...

Lia: Min mammas gravsten blev bara namn och födelse- resp. dödsdatum eftersom hon ligger i familjegrav. Gör en gravsten som ni tycker passar. Tänk bara på att den ska stå där länge, så att ni inte väljer något som ni "tröttnar på". "Käre far" eller "Älskade pappa" kanske?
  • Milla C
    asap skrev 2010-03-11 13:13:55 följande:
    Min systerdotter som är lika gammal som Ida sade en dag: "Mamma, när jag får barn kommer du bli deras mormor." "Ja, det stämmer." "Och min moster [dvs jag, dårå] kommer bli deras farmor." "Nej, lilla gumman. Hon kommer att bli deras gammelmoster, heter det." "Nej, för jag ska gifta mig med Gustav!"
    Klockrent!
  • Milla C

Hmm, försökte mig på en variant av Mandras "fuskrisotto", fast med korv. Korven funkade inte ihop med curry, riset tog slut så att det blev för lite och äggen blev inte hårdkokta (sista gången jag går efter vad kokboken säger när jag vet bättre själv ). Så... Ingen hit!

• Milla C
    Drutten: Det där låter nästan som mitt drömhus, men jag vill ha allt i ett plan förutom hobbyrum/gillestuga i källaren . Men jag tror också att man får kompromissa på vissa saker för att "få ihop det". Så vårt hus är 136 kvm, ingen källare men ett hobbyrum (innevind eg.) till maken. Killarna ska troligtvis få dela rum, arbetsrummet ska göras om till lekrum, och så har vi en tomt som består av tre rabatter och en gräsmatta på 2x3 m .Garaget är ett minimini i länga...
  • Milla C

Glömde ju skriva: En tre-och- ett halvt-årings logik:
    "Jag kan inte sluta gråta. Jag måste vänta."
    "På vad väntar du då?"
    "På att sluta gråta."

Jag och Gabriel blev rejält osams i förmiddags. Det började med att jag hade bestämt att vi skulle ta Lucas lilla vagn när vi skulle gå till "Klapp och Klang" i kyrkan - och Gabriel fick tokspel eftersom han minsann skulle ha dubbelvagnen. Han blev helt hysterisk och bara skrek och grät. Gick inte att få honom lugn öht . Efter över tjugo minuter tappade jag humöret totalt och skrek jag med . Mycket konstruktivt.Not! TIll slut lyckades jag få på oss alla kläderna och vi kom ut och iväg. Det var när vi redan var ute som Gabriel berättade det som står här ovan.

Är det fler som har 3 1/2-åringar som totallåser sig om de inte får som de vill? Gabriel går inte att prata med alls förrän han har lugnat ner sig - och det kan ta ett tag (som man ofta inte har i de här situationerna). Han skriker och vrålar, och går inte att lugna alls, hur man än försöker. Vi har börjat med att han får gå upp på sitt rum om han inte slutar skrika, men han vägrar att stanna där, så man får bära tillbaka honom ett antal gånger.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*