30+ som fick första barnet 2006 *4*
Lisa som statsminister! Hejja, hejja!!
Lisa som statsminister! Hejja, hejja!!
Nu har jag varit gräsänka sedan igår morse. Maken är på möte i Tyskland. Fick ett SMS igår natt ifrån honom. Han hade kommit fram vid 23.30 - och fick då reda på att de skulle bli hämtade 06.45 för vidare transport till ett annat ställe . Jättebra planerat det där... Han ska komma hem sent idag - trodde själv på runt 23.30 - så jag har frivilligt sagt att jag tar morgonen imorgon. Jag har iofs gått omkring med huvudvärk sedan igår morse utan att kunna göra något åt den eftersom jag blir helt "väck" av huvudvärkstabletter (inte bra när man är själv hemma med barnen över natten) - men det känns som att det är bättre att EN av oss har chansen att bli pigg iaf.
Pratade nyss med maken, och tydligen är det ganska kort tid mellan flighterna i Köpenhamn - och han måste checka in också eftersom det är två olika flygbolag - så han kanske blir kvar i Köpenhamn över natten. Nåja, blir det så så blir det.
Maken kom hem som han skulle igår. Just nu har jag "barnfritt" eftersom de är i badet allihop.
Vi 4: Grattis! Förhoppningsvis vet ju inte de som har hoppat av något annat än att affären redan är i hamn, även om ni inte skriver kontraktet förrän på måndag.
Mandra: Idag provade vi ditt förslag med vattenfärger i snön. Så här blev det:
Lucas ville också vara med:
Har lagt lite fler bilder i mitt galleri under "Vinterlek".
Det var första gången Lucas var ute "på riktigt" eftersom han var så liten i somras att jag inte tycker att det räknas. Först var han inte så förtjust, men när vi gick in blev han sur för det .
Hmm, försökte mig på en variant av Mandras "fuskrisotto", fast med korv. Korven funkade inte ihop med curry, riset tog slut så att det blev för lite och äggen blev inte hårdkokta (sista gången jag går efter vad kokboken säger när jag vet bättre själv ). Så... Ingen hit!
Glömde ju skriva: En tre-och- ett halvt-årings logik:
"Jag kan inte sluta gråta. Jag måste vänta."
"På vad väntar du då?"
"På att sluta gråta."
Jag och Gabriel blev rejält osams i förmiddags. Det började med att jag hade bestämt att vi skulle ta Lucas lilla vagn när vi skulle gå till "Klapp och Klang" i kyrkan - och Gabriel fick tokspel eftersom han minsann skulle ha dubbelvagnen. Han blev helt hysterisk och bara skrek och grät. Gick inte att få honom lugn öht . Efter över tjugo minuter tappade jag humöret totalt och skrek jag med . Mycket konstruktivt.Not! TIll slut lyckades jag få på oss alla kläderna och vi kom ut och iväg. Det var när vi redan var ute som Gabriel berättade det som står här ovan.
Är det fler som har 3 1/2-åringar som totallåser sig om de inte får som de vill? Gabriel går inte att prata med alls förrän han har lugnat ner sig - och det kan ta ett tag (som man ofta inte har i de här situationerna). Han skriker och vrålar, och går inte att lugna alls, hur man än försöker. Vi har börjat med att han får gå upp på sitt rum om han inte slutar skrika, men han vägrar att stanna där, så man får bära tillbaka honom ett antal gånger.