Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar: Jodå, vi hinner träffas. Nu är planen att åka efter lunch så att båda pojkarna får sin sömn i bilen. Sedan kommer makens syster med alla fyra barnen vid fyra, och vi åker hem när pojkarna fått sin välling och sover i bilen .

På tal om annorlunda utbud: Vi flyttade ifrån Stockholm, med dess utbud och öppettider, till Arboga, där allt som finns stänger 14.00 på lördagen och inte har öppet på söndagen. Omställning? Javisst ! Känner mig fortfarande som stockholmare...
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Hoppas att alla haft en skön påskhelg.

Här har påsken varit ganska hektisk. Vi åkte till makens familj i Stockholm på påskafton (dryga två timmar enkel resa) och träffade farföräldrar, faster och kusiner (Makens syster har ju fyra barn, så det var fullt ös). och så åkte vi hem igen på kvällen. I går åkte jag med båda pojkarna till min pappa i Hälleforsnäs("bara" en timme) medan maken var och flög. Det hade nog varit jätteroligt om inte minsa systrar - som är förskollärare - som vanligt varit tvugna att tala om hur jag ska göra med Gabriel och vad han "ska kunna" som 3 1/2-åring. Kände mig faktiskt tvungen att kommentera min storasyster med ett "barnen kan reda ut det där själva kan jag säga som fritidspedagog" när hon la sig i en sak mellan Gabriel och hennes dotter som är 8 år. Jättebarnsligt, men sååå skönt !

• Milla C
    Pyttis: Vad skönt att allt gick bra. Hur länge hade ni varit ifrån varandra?

Assar: Låter som en fin påsk.
  • Milla C
    Gladhannapanna skrev 2010-04-06 10:48:36 följande:
    MIlla: Från tidigt tisdag morgon till fredagseftermiddagen. LÄÄÄÄÄNGE!
    ja, det var länge att vara ifrån varandra. Jag har som längst varit borta ifrån morgonen en dag till kvällen dagen därpå. Men det känns nog längre än det egentligen är, speciellt de första gångerna.
  • Milla C
    juni: Har inte provat, men har hört att de ska vara jättebra.

Mandra: Hoppas att T´s förkylning är snabbt övergående, och att du hinner plugga inför lördag.
  • Milla C
    Mandra: Vilken skön prommenad ni fick . Ja, när det inte är arktisk vinter påstås det ju vara bra mot hosta att vara utomhus. Jippie för våren!

Mandra och lia: Lycka till på lördag!
  • Milla C

Hmm, glömde ju hälften: Jag och killarna skulle ha åkt tåg till Stockholm idag för att träffa min bästa kompis - som är på besök ifrån norra Norrland - men efter en jätteknölig natt och att Lucas sov till 07.40 och tåget går 08.31 så fick vi ställa in . Tågen går så kontigt härifrån att vi knappt hunnit in till Sthlm och sagt "Hej!" innan det var dags att åka tillbaka. Den avbokningen kostade sisådär 200 kr som jag definitivt hellre hade haft till annat.

• Milla C
    Mandra: Jag har tyvärr redan intecknat all "egentid" denna vecka till annat. Var iväg på kör hela kvällen igår, ska hjälpa till inför en klädbytardag hela kvällen på fredag, och har klädbytardag + musikcafé med kören ifrån tidiga morgon till sena kvällen på lördag.
    Men, nej, det händer inte ofta att vi kan ses, Senaste gången var på mitt bröllop i augusti -08.
  • Milla C
    asap skrev 2010-04-07 10:23:15 följande:
     Milla - Åh nej, vad synd!! Ni kan inte hoppa i bilen och bränna iväg då?
    Nej, det vågar jag inte{#lang_emotions_embarassed}. När jag är i Stockholm med bil vill jag veta exakt vart jag ska och att det finns parkering där. När jag kör fel hamnar jag alltid vid KTH på Vallhallavägen - oavsett vart jag ska{#lang_emotions_tongue_out}. Hade ju iofs varit ganska praktiskt, om man vetat hur man tog sig därifrån dit man ska...
  • Milla C

Är det någon som bor i närheten av Arboga som vet någon som skulle vara intresserad av att jobba som "dagmamma" de två första veckorna i maj? Jag ska på anställningsintervju på ett förskollärarvikariat imorgon (jippie !), men problemet är att om jag får det så börjar det den första maj, och maken kan inte gå på föräldraledigt förrän den 17:e...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*