Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Maken åkte på jobbresa till Tjeckien idag. Hans klocka ringde 03.30, sedan vaknade Lucas 04.00 och fick välling och somnade om, och så upp 05.20 då Gabriel tyckte att det var morgon (Lucas sov ända till 05.40 ). Men nu har jag sovit i 1 1/2 timme tillsammans med Lucas (som har sovit i 2 1/2 ) och känner mig nästan redo att ta läggning och natt själv i kväll . Maken kommer hem imorgon kväll igen, så det är ingen långresa.

Mandra och kaz: Egentid med kompisar och egentid med maken. Härligt{#lang_emotions_heart}!
    Måste nog också försöka få tag på en "lokal" barnvakt - hur det än går med jobbet. Håll gärna tummarna de närmsta dagarna (är onsdag "i slutet av veckan", eller bara torsdag och fredag?)

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    asap skrev 2010-04-28 15:26:07 följande:
    Milla - Tjaa, slutet av veckan borde kanske börja någon gång under ons em? Hoppas du får besked SNART!
    Inte hört något än. Hoppas på imorgon!
  • Milla C
    Mandra: {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_cheers}Grattis på födelsedagen! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower} Va ! Är du 39?!? Det kan man aaaldrig tro!
    Vad roligt att Vilya var så framåt på 4-årskontrollen. Men lite synd om henne som vaktade en hink åt en fröken som hade gått hem.

Boktråden - Jag röstar för öppen här på FL. Men vi kanske kan döpa den till "Boktråden för oss 30+" eller så?
  • Milla C
    Pyttis: Åh, vad duktig du är som gått ner så mycket . Ja, minst ett par byxor som sitter snyggt just nu bör man nog ha .

Ego: Inget telefonsamtal ännu...
  • Milla C
    Mandra: Härligt med "riktigt" födelsedagsfirande !

Sista dagens väntan nu... Men fick en positiv ljudbild i huvudet precis när jag gick och la mig igår. Hoppas att den slår in (Vågar inte skriva den, för då går det väl åt fanders )
  • Milla C
    Mandra skrev 2010-04-30 09:23:12 följande:
    Tack vad snälla ni är Vet ni vad, idag påmindes jag om 'Du är vad du tänker'. Tyra hoppade/kastade sig ner på golvet och landade på knäna. HOn frös till för en sekund(gjorde lite ont) innan hon började leka igen. Den sekunden hon frös hann jag tänka, det där gjorde nog ont och så värkte det till i mina knän en snabbis, en ren minnesbild om hur ont det kan göra, så nog är man sina tankar alltid.
    Ska genast skaka av mig negativt besked ifrån ett jobb jag sökt (inte det jag väntar på besked om eg.) och tänka positiva tankar igen .
  • Milla C

Inget telefonsamtal, så vid tio i två ringde jag upp chefen på hennes mobilnummer. Inget svar, men straxt därefter ringde hon upp. De hade tydligen sista intervjun igår - och idag hade hon semester - så de ska sätta sig ner på måndag och gå igenom. De har "nästan bestämt sig", så jag hoppas att det är mig de bestämt sig för *Tumm, tumm*.

Mini: Åh, då ska jag hålla tummarna för dig på onsdag !

• Milla C
    Vi 4: Förstår att du känner dig lite småstressad . Hoppas att du får en rejäl andhämtningspaus snart.
    Kan (iallafall försöka) förstå att det känns lite jobbigt med att E "går om" A i ålder. Det kommer ju alltid fattas en storebror i famljen, men han kommer ju alltid att vara mindre än lillebror från och med måndag. *Kram*

Känner mig lite "med känslorna utanpå" idag, och ska nog stänga ner hela datorn innan jag bara sitter och bölar hela kvällen.
  • Milla C

Måste ju få sticka in här och berätta att jag tog mig lite "egentid" i lördags genom att åka till ett köpcentrum i Eskilstuna och shoppa kläder till barnen - och till mig själv ! Jag hittade faktiskt en riktigt snygg tunika och en annan snygg tunika/klänning till mig själv det första jag gjorde. Annars brukar det ju bli först till barnavdelningen, och sedan orkar man inte hitta något till sig själv. När jag handlat gick jag till "Roberts Cofee" och köpte mig en fruktsmoothie som jag satt och "sippade" på väl medveten om att ingen skulle avbryta mig med frågor eller vilja leka med mig . Sååå avkopplande, även om det bara var i typ tio minuter jag satt. Maken fick vara hemma med barnen (som sov när jag åkte) och det hade ju gått det med, även om han ringde precis innan jag svängde in på vår gata för att höra var jag var .

• Milla C
    asap skrev 2010-05-03 11:48:33 följande:
     Milla - Låter som en härlig dag. På Tuna Park?
    Japp, Tuna Park. Men det var mer 1 1/2 timme än en heldag . Men den gjorde susen ändå .
    malinkat skrev 2010-05-03 12:03:28 följande:
    Milla, vilken härlig lördag, 10 minuter - och en ny tunika - kan göra susen 
    Jajjemen .
    malinkat skrev 2010-05-03 12:03:28 följande:
     Igår var vi ute i flygklubben med Thorsten hela dagen, dryga 8 h frisk luft, och eftersom kidsen somnade i bilen på väg hem tog det en evighet för dem att somna sen. Särskilt lilla E - hon somnade runt 21.30, mot vanliga 19.30, vilket kompenserades med 40 extra minuter i morse, alltså kl 06.00. De som brukar föreslå oss att vi ska lägga dem senare för att få sovmorgnar vet inte vad de pratar om....
    Samma här. Gabriel vaknar oftast tidigare om han somnar sent...
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*