Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Har du funderat på att skriva upp Tyras förkylningar och hur/när hon bajsar när hon har svårt med det? Kan vara värt att ha lite dokumentation om och när ni vill dra igång utredning i höst.
    Guuud, så präktigt det där lät! Hoppas att du iaf förstår vad jag menar .

Är det någon av er goa mammor som kan komma med lite tips? Jag var med Gabriel och Lucas i leksaksaffären i torsdags och köpte säsongens uppblåsbara "pool". När vi var där fick Gabriel syn på en stor och fin leksakssopbil som han ville ha istället för poolen . Jag sa att den kunde han få som present när han har slutat med nattblöja (tre nätter torr), och genast påstod han att han hade slutat med blöja. Sedan dess har han vägrat blöja på natten, men det har inte gått så bra. Första natten "gjejade" han, men sedan har det varit tre nätter när han kissat ner sängen - oftast inom en timme efter det att jag varit inne och satt honom på pottan och han kissat. Vad ska man göra? Ska man tvinga på honom blöja, eller bara fortsätta som vi gör med att byta till torra lakan och plastad frotté mitt i natten? Tvättmaskinen fungerar iaf .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

När han har blöja så är den oftast torr hela natten, det är det som är så förbryllande. Visst händer det att han kissar i blöjan på natten, men oftast bara om vi missar att gå och kissa honom.

• Milla C
    Malin: Hejja, hejja! Förstår att det kan kännas lite läskigt att ge sig ut som egen företagare i ett annat land. Hoppas att förskolepengarna kommer som de ska.

Mandra: Jo, jag orkar nog ta det känner jag. Vi har diskuterat lite fram och tillbaka idag jag ock maken, och om Gabriel orkar och vill så gör vi nog så att han får försöka ett tag till. Det är (hittills) bara en gång per natt som han kissar *peppar, peppar*, och aldrig efter två på natten. Hoppas att det snart "ger sig" för honom. Han minns inget själv på morgonen.
  • Milla C
    M73: Om du och sambon uppfattar det som att T har besvär av kräkningar och sura uppstötningar så måste de väl för sjutton lyssna tycker man ! De ser ju bara henne en kort stund med jämna mellanrum medan ni ser hela hennes liv. Hoppas att de tar er på allvar på barnmedicin.
  • Milla C

Kikar in efter en underbar midsommarhelg som bjöd på midsommarfirande i "glada vänners lag" på midsommarafton och en utflykt till Enköping för att "hämta hem" makens segelflygplan som varit uthyrt till en tjej i franska damlandslaget som haft läger i Enköping. Och idag var vi på mitt "hemmafält" i Gnesta och jag fick göra min första start på nästan två år . Och vi höll oss uppe i en och en halv timme (ingen härinne - utom maliln - som kan veta, men det är ganska bra ).

• Milla C

Försöker hålla mig uppdaterad vad alla skriver, men hinner väldigt sällan kommentera något.

Mandra: Skönt när man ser resultat av sitt arbete . Jag skulle också behöva rensa ur både min egen och den gemensamma (hallen) garderoben, men det blir aldrig riktigt tid till detOskyldig.
    Skönt att T verkar ha "knäckt koden" med pottbesök. Det är mycket svalare om rumpan i den här värmen .

Vi hade också tänkt oss Kolmården med övernattning på Vildmarkshotellet och två dagar i parken. När vi var där förra året var det bara en dag, och då fick man nästan springa igenom. Svägerskan med stor famlij brukar ta ett sådant paket, och de rekommenderar det verkligen. Då kan man "unna sig" att stanna i hotellets bassäng en förmiddag innan man ger sig ut i parken igen också. Tyvärr säger ekonomin nej, så vi har beställt en övernattning i stuga vid Furuviksparken istället och tänkte vara där i två dagar (om man inte hinner allt på en).

Gabriel sover föresten helt utan blöja nu. Jag pratade med honom efter det att jag frågat om råd här, och då sa han att han ville ha blöja, men när det var sovdags ville han iaf prova utan. Så jag körde en "fuskis" och satte på honom en byxblöja när jag och maken gick och la oss, som jag sedan tog bort igen vid fyratiden på morgonen så att han både somnade och vaknade i kalsonger. Inte en enda olycka, och så fick han sin sopbil . Sedan tog jag inte på någon blöja mer, och det har *peppar, peppar* inte varit en enda olycka sedan dess.

*Kramar* till alla andra som jag glömt kommentera.

• Milla C

Värmen är jobbig här med - men mest för min hjärna . Idag köpte jag grillkorv till lunchen, och tänkte för mig själv när jag plockat ut de korvar vi skulle ha att "de här behöver jag iaf inte lägga i frysen, eftersom de kommer gå åt under de närmsta dagarna". Nu i kväll grillade vi kyckling, och då skulle jag "slänga på" ett par korvar till Gabriel och Lucas. Och var fanns korvarna då? I frysen, djupfrysta !

• Milla C

Även jag slår ett slag för Parken Zoo om man har vägarna förbi Eskilstuna. Fast senast vi var där ramlade det ner en stor leguan precis bredvid där jag stod i regnskogen . Den hade tappat balansen när den satt på en gren högt upp.

• Milla C
    Mandra skrev 2010-07-04 23:23:25 följande:
    Milla C > Får jag stryk om jag säger som svärmor alltid säger till mig när jag glömmer allt, 'det man inte har i huvudet får man ha i benen'?!
    Vi brukar bo på nedervåningen i deras hus och då får jag springa upp och ner hela dagarna för allt som måste hämtas då vi bara håller till uppe förutom att sova.
    Nä, min mamma brukade säga likadant , så jag slåss inte för det . Dessutom är det ju rätt; man får ju springa en väldig massa om man inte kommer ihåg att ta med allt första gången, eller andra, eller tredje...

Gabriel somnade i bilen (på en femminuters hemresa) strax efter fyra i eftermiddags - och sover än ! Maken har gett honom en välling när han vaknade till när han blev upplyft till sitt eget rum, men han är helt utslagen. Det gick t om att sätta honom på pottan så att han kissade utan att han vaknade.
  • Milla C
    juni: Maken sa just att han måste gå och sova eftersom han ska upp klockan halv fem imorgon bitti med Gabriel .
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*