30+ som fick första barnet 2006 *4*
Mandra: Har du funderat på att skriva upp Tyras förkylningar och hur/när hon bajsar när hon har svårt med det? Kan vara värt att ha lite dokumentation om och när ni vill dra igång utredning i höst.Guuud, så präktigt det där lät! Hoppas att du iaf förstår vad jag menar .
Är det någon av er goa mammor som kan komma med lite tips? Jag var med Gabriel och Lucas i leksaksaffären i torsdags och köpte säsongens uppblåsbara "pool". När vi var där fick Gabriel syn på en stor och fin leksakssopbil som han ville ha istället för poolen . Jag sa att den kunde han få som present när han har slutat med nattblöja (tre nätter torr), och genast påstod han att han hade slutat med blöja. Sedan dess har han vägrat blöja på natten, men det har inte gått så bra. Första natten "gjejade" han, men sedan har det varit tre nätter när han kissat ner sängen - oftast inom en timme efter det att jag varit inne och satt honom på pottan och han kissat. Vad ska man göra? Ska man tvinga på honom blöja, eller bara fortsätta som vi gör med att byta till torra lakan och plastad frotté mitt i natten? Tvättmaskinen fungerar iaf .