Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#emotions_dlg.flower} Grattis Sara på 2-årsdagen! {#emotions_dlg.flower} Tänk vad stora även de "små" börjar bli !

På tal om att bli stor glömde jag ju bort att berätta gårdagens stora nyhet: Gabriel ska få flytta upp till 4-5-årsavdelningen på måndag! De har en avdelning på förskolan som var stängd förra året, men eftersom det var så många barn som stod i kör inför hösten öppnade man den igen. Och då bestämde man att alla som fyller fem i år skulle gå på den avdelningen, och att man skulle börja slussa över de som fyller fyra i år under hösten - så att alla -05:or och -06:or går på den avdelningen fr om januari. Och nu hade alltså fröknarna bestämt att om vi inte ville annorlunda så kommer Gabriel att gå på den avdelningen fr om måndag. Jag trodde att han skulle få vänta lite - eftersom han är född ganska sent på året och det finns en del som är "äldre" - men han blir alltså en av de första -06:or som får flytta över. Tror att de har flyttat en flicka innan, och så Gabriel och en kille till nu då. Min lilla pojke börjar bli storHjärta.

I dag är det fotografering på förskolan. Jag undrade lite över vilket foto Gabriel skulle vara med på (han går på avdelning "B"  nu, men börjar på avdelning "P" på måndag. När jag kom hade fröknarna bestämt att alla -06:or skulle vara med på båda korten, men när jag ringde en stund efter det att jag lämnat (hade glömt att fråga om syskonfoto) fick jag reda på att fotografen bara ville att de skulle vara med på ett gruppkort, så då kommer han vara med på "P":s gruppkort.

Nej, nu ska jag ta och samla ihop mig och gå och handla lunch och kanske även middag . Har kommit fram till att det kanske inte enbart var medicinen som sänkte mig igår, för nu har jag inte tagit den sedan i går kväll (och då minimidosen som knappt hade effekt på hostan alls i natt) men är fortfarande ganska "groggy"
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    juni: Ja, det känns verkligen stort. Är både glad, lite vedmodig och på något underligt vis stolt över att han ska få börja där. Eller, ja, kanske inte sååå konstigt att jag är lite stolt eftersom han får "gå före" några stycken som är födda tidigare än vad han är .

Angående feber så hade Gabriel också så några gånger när han var 1,5-2,5 år. Feber bara i typ två dagar, och sedan var det bra med det. Ingen hosta eller snuva följde .
  • Milla C
    Mandra skrev 2010-09-15 10:00:54 följande:
    milla > Åh så stor, det är en stor händelse. Jag minns när V flyttades upp till 'dom stora' barnen. Hoppas han kommer trivas och att det blir superkul!! Oj, så groggy med hostmedicin? Kocilana?
    Nej, jag är allergisk mot morfin, så jag har fått en sort som nästan aldrig skrivs ut tydligen som heter "Exolyt". Jag har inte vågat ta den sedan i går kväll, för jag vill känna mig någorlunda "tillräknerlig" när barnen är hemma sedan.
  • Milla C
    Mandra: Tack för tipset ! Honung glömde jag ju köpa när jag var i affären idag *slår mig för pannan*. Får försöka hinna dit på vägen till förskolanObestämd(brukar bli "tajt").

Funderar föresten på om jag ska tala om för fröknarna på förskolan att min provanställning blivit avslutad. Skulle kännas skönt att tala om det - plus att det skulle vara ganska pinsamt om de ringde till jobbet för att få tag på mig av någon anledningSkäms - men samtidigt är jag rädd att de inte ska vilja att jag har barnen där sånna dagar som de har nu. Har satt 8.30-15.30 varje dag utom fredag då de går till 15 nu sedan jag inte går på schema längre, och tänkte att då har jag inte bråttom på morgonen, utan kan lämna någon gång mellan halv nio och nio och hämta mellan tre och halv fyra så att Gabriel hinner leka efter mellanmålet också.
    Rent juridiskt har jag ju faktiskt en anställning om 30 h i veckan t om den 2/10, så visst borde jag kunna sätta ett schema på 34,5 h på barnen då?
  • Milla C
    Juni: Hoppas att pencilinet fortsätter att göra sin verkan mot SD.

Mandra: Kul att du fortfarande känner dig säker på att du valt rätt. Kanske lite snopet annars .

Ego:
    Berättade för förskolepersonalen på G och L´s avdelning vad som hänt med mitt jobb idag. Var lite skraj att de skulle tycka att jag "utnyttjade systemet" genom att gå hemma med lön och ha barnen på förskolan, men de tyckte inte alls att det var något problem - och jag fick till och med varsin kram av dem . Skönt att få berätta och inte "smussla" mer.
  • Milla C
    Mandra: Tack för att du bjöd på dagens stora skratt . Ja, jag har bil och kommer gärna till Örebro och fikar med dig någon dag. Men om du inte händelsevis kan imorgon har jag lite svårt att säga när, eftersom jag tänkte "aktivera mig" hos rekryteringsenheten - som sköter alla timvikariat - när de kommer tillbaka efter lunch, och det kan bli ett telefonsamtal på morgonen som säger att man ska vara där eller där om en timme (oftast får man reda på planerade vikariat i förväg, men blir någon sjuk så...)

M73: Aj, då (både för dig och katten). Hoppas att du inte lider alltför stora sviter av vare sig bettet eller sprutan.

Ego: Skulle ha suttit hela förmiddagen och sökt jobb, men Platsbanken var lite "skakig" idag och kastade ut mig ett par gånger. Till slut gav jag upp och åkte iväg med tre sopsäckar med avklippta grenar till återvinningscentralen och lämnade två kassar med kläder till "Unga Liv" - som är en Second Hand-affär där allt överskott går till barn- ungdoms- och kvinnoprojetkt i U-länder. När jag ändå var där tittade jag på jeans (har bara två par användbara byxor just nu) och hittade två par som satt perfekt. 50 kr "fattigare" men två par jeans "rikare" gick jag därifrån och passade på att beställa en klipptid klockan 14. Nu har jag ätit lunch, så NU ska jag försöka söka jobb .
  • Milla C
    Mandra: Måste bara säga; Åh, vad du är bra på att uttrycka dig! "Han fick inte ta mer plats än henne bara för att han var utåtagerande". Precis så är det ju! Hoppas att jag kan tänka lika klart om situationen skulle uppstå för Gabriel eller Lucas. Finns en viss risk då en pojke som tidigare varit väldigt lugn har börjat bli ett riktigt orosmoln - och sessutom har en "familjehistoria" med utåtagerande barn.
  • Milla C

Har hunnit läsa ikapp, men med trött hjärna kommer jag säkert inte ihåg allt som "ska" kommenteras:

Assar: Skönt att maken och du fortfarande hade saker ni kunde prata om efter fem år och två barn . Måste försöka komma bort ensam med maken mer jag med.
    Men, att de inte firade att de fått världens bästa kollega .

Sara: Hmm, låter inte helt optimalt att komma tillbaka till den situationenObestämd...

Pyttis: Halvfriska barn kan vara en riktig prövning .

Ego: Nu har jag blivit "inringd" som timvikarie på förskola två dagar i rad här i Arboga, och jag kan bara konstatera att: Nej, det är inte jag som haft hybris när jag trott att jag är en ganska bra förskollärare. Självkänslan och tilltron till den egna förmågan fick sig ju en knäck av att bli av med jobbet efter bara två veckor. Men båda dagarna har jag haft barn som direkt "tagit sig an" mig, och idag var det t om en flicka som frågade om jag skulle komma tillbaka imorgon . Och på den förskolan jag var idag talade en av personalen om att "det var verkligen jättejätteroligt att ha dig här idag" när jag skulle gå .

• Milla C
    Pyttis: Oj, hur mycket var det som skulle målas/tapetseras då? FÖrstår att det är trist att bo allihop i källaren.

Ego: Tack för "berömmet" . I dag är jag inte vikarie någonstans, men tänkte hinna söka en del jobb oach baka matbröd till mig själv innan jag ska hämta barnen på förskolan klockan 14. Hmm, undrar om jag hinner med bakningen...
  • Milla C
    Vi 4: * Stooor kram* till hela er familj idag. Känns verkligen som igår jag med en stor isklump i magen läste om Albin, inte som att det var tre år sedan. Smtidigt ser man ju på barnen att tiden går. Jobbigt att känna att minnena är långt borta, men som du skrev beror det nog på att allt annat i livet tar mycket plats just nu - och att du inte får sova ovanpå det. Jag skulle nog gå på knäna tror jag om jag inte fått sova en hel natt på flera år.

Assar: Säger som de andra: Grattis till berömmet, men varför kunde de inte ge dig den lön du förtjänar om det nu bara är du i teamet som har den dokumenterade kompetensen som behövs?

Pyttis: Tråkigt av kollegan att säga att ni inte får komma på ÖF. Du har väl lika mycket rätt som alla andra föräldrar att ta dina barn dit?
     Härligt med ridhelg!
    Jösses, vad jobbigt att arbeta tillsammans om man har separerat! Hoppas att renoveringen snart är kler.

sara: Tycker definitivt att du ska gå om du blivit inbjuden. Vad kan du förlora på att chansa? Det är väl inte Bagge och gänget som är "jury" väl ?

Blev "akutinringd" till ännu en ny förskola igår. Det gick fint där ockås, så jag kanske ska ta och lätta lite på ångesten att göra fel hela tiden nu. Missade tyvärr en förfrågan att jobba på samma ställe idag (SMS kom halv sju, vi sov till fem över halv och man skulle börja sju. En annan tjej fick jobbet istället)
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*