30+ som fick första barnet 2006 *4*
Grattis Sara på 2-årsdagen! Tänk vad stora även de "små" börjar bli !På tal om att bli stor glömde jag ju bort att berätta gårdagens stora nyhet: Gabriel ska få flytta upp till 4-5-årsavdelningen på måndag! De har en avdelning på förskolan som var stängd förra året, men eftersom det var så många barn som stod i kör inför hösten öppnade man den igen. Och då bestämde man att alla som fyller fem i år skulle gå på den avdelningen, och att man skulle börja slussa över de som fyller fyra i år under hösten - så att alla -05:or och -06:or går på den avdelningen fr om januari. Och nu hade alltså fröknarna bestämt att om vi inte ville annorlunda så kommer Gabriel att gå på den avdelningen fr om måndag. Jag trodde att han skulle få vänta lite - eftersom han är född ganska sent på året och det finns en del som är "äldre" - men han blir alltså en av de första -06:or som får flytta över. Tror att de har flyttat en flicka innan, och så Gabriel och en kille till nu då. Min lilla pojke börjar bli stor.
I dag är det fotografering på förskolan. Jag undrade lite över vilket foto Gabriel skulle vara med på (han går på avdelning "B" nu, men börjar på avdelning "P" på måndag. När jag kom hade fröknarna bestämt att alla -06:or skulle vara med på båda korten, men när jag ringde en stund efter det att jag lämnat (hade glömt att fråga om syskonfoto) fick jag reda på att fotografen bara ville att de skulle vara med på ett gruppkort, så då kommer han vara med på "P":s gruppkort.
Nej, nu ska jag ta och samla ihop mig och gå och handla lunch och kanske även middag . Har kommit fram till att det kanske inte enbart var medicinen som sänkte mig igår, för nu har jag inte tagit den sedan i går kväll (och då minimidosen som knappt hade effekt på hostan alls i natt) men är fortfarande ganska "groggy"