Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Aggis: Oj då, det låter ju inte helt optimalt med att vara ifrån familjen så mycket varannan vecka. Hoppas att det visar sigfinnas en annan lösning på intervjun imorgon.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Mandra: Vem vet - bara för att vi vuxna påstår att älvor inte finns... Sötnosen{#lang_emotions_heart}.
  • Milla C

Angående tjat och gnat så kände jag mig verkligen som en usel mamma idag . Jag skulle gå och hämta Gabriel - och eftersom vi gjort upp om det så ringde jag i förväg och talade om att jag skulle komma om femton minuter så att de skulle hinna förbereda Gabriel och få på ytterkläder (iaf börja). När vi kom fram till förskolan somnade Lucas i vagnen, så han fick ligga kvar ute medan jag sprang in för att hämta Gabriel. Trodde jag, ja. Han satt glatt och lekte. Ena personalen satt i ett hörn av rummet och gjorde ingenting medan några barn lekte fint med varandra. Andra personalen hade några barn i ett annat rum - som också lekte själva - och tredje personalen satt och hade dokumentation på datorn. Så jag var tvungen att avbryta Gabriels lek bums och försöka få på honom ytterkläderna, eftersom Lucas har en förmåga att inte sova så länge i syskonvagnen utanför förskolan. Gabriel var jättetrött och blev naturligtvis jätteledsen. Vad gör pedagogerna då? De stänger dörren för att slippa höra! Stackars Gabriel som var tvungen att bli påtvingad ytterkläder av en stressad och synnerligen irriterad mamma.
    Jag menar inte att det är personalens ansvar att Gabriel får på ytterkläderna varje dag, men om vi har gjort upp det så och det inte finns möjligthet så kanske man kan tala om det när jag ringer? Idag har jag dessutom svårt att se varför det inte skulle ha gått.

• Milla C
    Mini: Oj! Vilket "skrämselskott" ! Förstår att du blev uppjagad. Vad skönt att det "bara" var uttorkning och att det går att lösa med Cola och salta pinnar .

Ego: Gabriel har hostat som en tokig nästan hela dagen, och nu på kvällen blev han dålig också (om ni förstår vad jag menar). Han somnade redan innan sju. Hoppas att det mest berodde på att han ätit dåligt idag (tre tuggor pannkaka till lunch och ingenting till mellanmål) och att han vaknar pigg imorgon.
  • Milla C
    Mandra: Vilka härliga tjejer du har! Sitter och blir lite tårögd jag med .

Här var det heller inget som gick över över natten med Gabriel. Han vägrade nästan hela andra vällingen i går kväll (som naturligtvis var den som innehöll hostmedicinen eftersom det blev fel), och ville att jag skulle sova inne hos honom. Så jag låg på yttersta kanten i hans säng ifrån 22-02 ungefär och kände att han var en liten kamin. Första två timmarna sov vi, men sedan sov jag ingenting och Gabriel bara sporadiskt eftersom han hostade så. Vid kvart över två fick jag iaf i honom en välling med hostmedicin i, och sedan blev jag "förvisad" ifrån sängen till en fåtölj i hans rum. Vid tre sov han ordentligt, och jag fick gå och lägga mig i min egen säng. Vid halv fem började Lucas snurra och gny, och fick en välling. Då vaknade Gabriel samtidigt som Lucas inte somnade om... Så jag har väl sovit sådär en fem timmar i natt totalt (fick Lucas att somna om strax innan sex till halv åtta, och fick sova själv till halv nio sedan). Maken är piggare - han fick ju sova "ända" till kvart i fem . Nu ligger Gabriel och halvslumrar framför TV:n och har fått i sig lite vatten och en mugg saft. Han vill inte ha något annat. När maken tog tempen på honom hade han 39 grader, men eftersom han inte är gnällig har vi inte tvingat i någon Alvedon.
  • Milla C
    Siggan skrev 2010-02-20 20:50:31 följande:
    Ang. febernedsättande så kör vi med smälttablett paracetamol till A. De gillar hon skarpt och försöker ibland tjata sig till en fast hon är frisk. Ex. "Kan jag få en tablett för jag är sjuk?". "Vad är du för sjuk då?" "Jag är hård i magen." "Nej, då blir det ingen tablett."
    Det kanske vore något. Gabriel har denna vändan inte velat äta nästan någonting, och då är det ju svårt att få i rätt mängd febernedsättande eftersom vi brukar blanda ner den i vällingen.
  • Milla C

Suck! Jag trodde att Gabriel var på bättringsvägen - men man ska inte ropa hej osv. Vi har haft en förfärlig eftermiddag med en tokhostande Gabriel med feber och humör som matchar hårfärgen. Han lyckades till slut få en timmes sömn, och sedan lyckades jag få i honom 140ml välling med hostmedicin och Alvedon i. Det är det enda han ätit sedan nio i morse, och innan det var det sex timmar sedan senast. Jösses, vad jag tycker det är jobbigt att se de små sjuka. Kunde jag så skulle jag ta sjukdomarna själv istället.

• Milla C
    Mini: Jippie! Hoppas att det verkligen vänt för Stella och att hon snabbt är sig själv igen . Gabriel har faktiskt lyckats få i sig 190 ml välling med hostmedicin och Alvedon nu i kväll, så början av natten ser hoppfull ut iaf. Tyvärr har Lucas också fått feber, men hostar inte alls lika mycket som Gabriel. Jag sover på en madrass på golvet i Gabriels rum i natt, och imorgon ska jag ringa om en läkartid.
  • Milla C

Nu ska vi snart iväg till läkaren. Jag vill kolla upp Gabriel eftersom det piper om honom när han andas. Naturligtvis är han hur pigg som helst just nu, så som vanligt kommer läkaren titta på mig och tänka "överbeskyddande mamma som kommer hit i tid och otid".:-/

När jag ringde förskolan i morse verkade det som om det var en hel epedimi med hosta och hög feber där...

• Milla C

Rapport ifrån läkarbesöket: Läkaren verkade faktiskt inte tycka att jag tagit i i överkant. Gabriel var på sitt allra soligaste humör... elller nej, tvärt om skulle det ju vara. Han stortjöt "Jag vill gå hem NU!" redan i väntrummet. Läkaren fick dock snällt lyssna på lungor och hjärta, och efter lite övertalning även titta i halsen. Men sedan talade han om att vi skulle göra ett blodprov - och då var cirkusen igång igen . Stackars liten . Jag och labsköterskan var tvugna att tvångshålla handen och fingret på honom, annars satte han sig på båda händerna. Påhittigt . Domen blev: Virus. Hem och gosa ner isg i soffan och bara ta det lugnt. Han är faktiskt mycket piggare nu än igår, så vi får hoppas att det snart är över för hans del.

Lucas verkar ha klarat sig ifrån det värsta. Han hostar till lite ibland, men är pigg och glad.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*