Inlägg från: Drutten74 |Visa alla inlägg
  • Drutten74

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Tack för infon Vi4. Vi försöker i någon månad till så hinner jag förbereda mig lite mentalt. Att jag har så "bråttom" är att maken tycker att han är för gammal (43) och vill inte försöka så länge till.

• Drutten74

Vi4 - Precis så där har vi haft det med kläderna, de har inte gått att byta mer än då vi varit tvugna för att inte skämmas alltför mkt på dagis... Kan ju alltid kännas lite bättre att veta att man inte är ensam. HAr tyvärr inga tips, men kan i alla fall säga att det går över med åldern.

• Drutten74

Hej!
    Jobbigt med vattenkoppor. Våra har ännu inte haft det heller.

Maken har varit bortrest i en vecka på jobb. Tors-fre var jag också bortrest, men då passade mamma barnen. Då de hade influensa med hög feber + hosta hemma hos henne kom hon till oss och passade barnen. Jag lyckades med bedriften att slå i knät när vi gjorde gruppövningar så jag kunde knappt gå. Dessutom hade jag ont i ett öga som blev allt värre och dessutom så hes att jag inte kunde prata. Gick till vårdcentralen fre em då vi kommit hem och efter 2,5 h skickade de mig vidare till halmstad. Fick efter många om och men lämnat barnen till Jonnys föräldrar och därefter fre kväll åka till akuten i Halmstad. HAde hornhinneinflammation och droppar nu antibiotika i ögat varannan timme. Jag hoppas att jag inte ska få några men. Återbesök imorgon. Inga linser på 2 månader i alla fall. Så nu har jag gnällt lite. Men visst är det konstigt att så fort maken åker iväg så ska något hända?

Nu ska jag upp och bada trollen!

• Drutten74

Kontaktlinser tillsammans med förkylning/över luftvägsinfektion kunde leda till honhinneinflammation. Hade ont av linserna hela fredagen, men tog inte ut dem då det var bökigt då vi var på kurs. På kvällen då jag tog ut linsen så gjorde petningen i ögat inte det hela bättre. Men jag är mkt bättre nu. Ser lite suddigt, men det är förhoppningvis dropparna/salvan som gör det. Doktorn kunde inte se ngt annat än att det läkt fint. Tydligen kan hornhinnan brytas ner inom 24 h om man har otur (med reservation för att jag har fattat fel).

• Drutten74

MalinKat - Skumma symtom. Skulle verkligen kotor ha med stickningar i ansiktet att göra? Men allt hänger ju ihop förstås. Hoppas att det försvinner.

Vi4 - Knäet har blivit mycket bättre och förkylningen har lagt sig lite så nu hör man i alla fall vad jag säger. Och - tada! Nu är maken hemma igen! Härligt.
    Håller tummarna för äggstimuleringen! Är det första gången eller andra?

• Drutten74

Kul att höra Vi4! Jag är lite nyfiken då jag inte kan så mkt om dessa procedurer, varför vill man långtidsodla om det är 5 befruktade ägg, men inte om det är färre? Hur många ägg kommer de sätta in, 1 eller 2? Har för mig att det är ett, man att en del fått sätta in två pga omständigheter. 

• Drutten74

Vi4 - Det kan ju faktiskt gå vägen ändå, de kanske bara är lite "trögstartade" - de hade väl inte vuxit tillräckligt när du var på ngt besök på torsdagen, men sedan var det ändå ok till måndagen? *Håller tummarna* Och varför kunde de inte odlat i några dagar till innan insättningen? *okunnig på området*

MAndra - Låter inte kul med vattkoppor, hoppas att det gårt fort över.

IDag har vi varit på tomtepromenad - en tipspromenad i skogen där tomten + tomtemor satt och vinkade på barnen och sedan var det en annan tomte som delade ut godispåsar. Både Anton och Elis höll sig på sin kant. När vi åkte bil dit sade Elis - mamma, det är ingen snö. Näe sade jag. (visste inte vart han ville komma). Sedan sade han - När det inte finns någon snö behöver man inte ge nappen till tomten. Stackarn, han hade ångest över att vi sagt att tomten skulle få nappen, och nu försökte han hitta en väg ut från det. Nu var det inte idag vi hade tänkt så det blev 1-0 till Elis....

• Drutten74

God Jul allihopa!

Stort grattis till Vi4! Gulligt med mirakel-cellen Ellen!

Vi har hittilss haft en bra jul, men nu måste jag redan gå då vi ska leka med bakugan...

• Drutten74

Hej,
    God fortsättning allihopa!
    Jag sitter helt ensam hemma då J och barnen har varit hos J:s föräldrar för att fira deras bröllopsmiddag. Jag har varit på sista dagen av fyra dagars hoppkurs. Jag är rätt harig när det gäller att hoppa, men det var kul! Lite segt bara att vara iväg mellan 18-21.30 fyra kvällar i rad (hinder skulle byggas, hästar skulle matas innan man fick gå hem...)

Lite irriterad är jag allt på J som inte fick med sig blomman som jag hade köpt, och inte heller E:s napp+gosse kom med. Men det är väl egentligen hans problem.

Kaz - Kul att bli faster, är det första gången? Jag ska bli moster i mitten av mars och faster i slutet av april.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*