Inlägg från: Drutten74 |Visa alla inlägg
  • Drutten74

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Ja, det var bilstol jag menade.

• Drutten74

Det är väl lite sent kanske, men "kom alla mina kycklingar" eller vad den nu kan heta, klarar ju även små barn av. Typ "kom som motoscyklar, kom som katter" och så matar man de när de kommit fram. Kan göra den mer avancerad med folk som fångar också...

• Drutten74

Hej!
    Även jag blev rörd av att läsa hur bra disputationen till slut blev för dig Vi4. Stort grattis och det fina berömmet är du väl värd!

Vad gulliga era barn var på sommaravslutningarna!

Vi missade våran då Anton hade feber och det regnade så jag hade ingen lust att dra ut honom i regnet.

• Drutten74

Assar - Barnen var inte besvikna då de inte ens visste att sommarfesten skulle bli av och jag vet ju att det blir en rad genom åren, så det gjorde faktiskt inte så mycket.

Vi slutade med blöja på natten då blöjan var torr på morgonen flera morgonar i rad. Ett tips är väl då plastlakan eller vad det heter om man inte vill förstöra madrasser vid ev olycka. Kanske bra att inte låta dem dricka så mkt på kvällen och vara noga med att kissa innan de går och lägger sig.

Juni - det låter som ett häftigt, lyckat kalas!!!

Farmor & farfar hade barnen inatt så vi har kunnat greja en hel del med huset så nu är uteplatsen inoljad (äntligen!) Nåja, golvet ska slipas och oljas in också, men vi är en bra bit på väg. Jag städade mest, men det är skönt att få ordning på kaoset, även om det är kortvarigt..

• Drutten74

Wow, grattis Assar!
    Var så kul för jag satt och läste ikapp och det kändes verkligen som vips nu är hon här! Från den där lååånga väntan som man inte vet hur länge den ska vara till lättnaden och glädjen då allt är över. Visste ni att det var en lillasyster innan? Vad tycker storasyskonen?

• Drutten74

Vi4 - Jättekul att läsa och se och jag tyckte att du skötte dig jättebra!

Assar - Jättefint namnval! Tycker att du är förtjänt av att ta det lite lugnt, du har ju precis varit med om en förlossning, även om det var din tredje!

• Drutten74

Malin - Wow, säger som Milla, övernattningsfest för tvååringar! Vilket spännande dagis som "vågar", både ha barnen över natt och åka iväg flera dagar!! På vårt dagis har de med nöd och näppe lyckats få till en dagsutflykt för de äldre barnen och då fick en drös med föräldrar ställa upp.

Assar - Bara så du vet har du gjort mig ordentligt "bebissjuk" med dina inlägg om livet som trebarnsmamma!

Hej, hej Siggan! Försöker ni få en trea eller läste jag fel mellan raderna?

• Drutten74

Stackars lilla Tyra, det låter verkligen inte kul. Hoppas att medicinen hjälper inatt också.

När det gäller bebissjukan skulle jag också gärna sätta igång. Maken har varit skeptisk, men tror att han är övertalningsbar numera. Men jag har ingen ägglossning, så det går inte att starta ens om vi ville. Slutade med Cerazetten en månad av en annan anledning, skulle börja igen när mensen kom, men den kommer inte. Har nu läst här på FL att det kan hända om man äter Cerazette, kan ta ett år innan kroppen är normal. Detta hade jag ingen aning om. Var hos gynekologen, men han trodde inte på att det skulle vara Cerazetten. Irriterande i alla fall då vi inte kan ens försöka om maken nu övertalas.

Har haft en väldigt hektisk vecka på jobbet så jag är helt slut. Borde masa mig till stan och köpa en 35-årspresent då jag ska på tjejmiddag imorgon.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*