30+ som fick första barnet 2006 *4*
Gbg - har fuderat en del kring ditt inlägg och du har ju redan fått bra reflektioner. J:s kompis kompis gjorde "samma sak", när de väntade trillingar tog de bort ett av fostren. Det gick bra med de två som var kvar. Jag tyckte då att det var fruktansvärt att två fick leva och inte den tredje. De har i alla fall inte ångrat detta i efterhand och dessutom skaffat ett barn till efter det och ska troligen ha fler... Vet inte vad jag vill ha sagt med det här, mer än att det finns fler som tänkt på liknande sätt som din syster.
Hoppas bara att hon kan få hjälp med depressionen för den gör verkligen att man inte ens tycker att man kan klara av sig själv och tänk då tanken att ta hand om 3 små barn... De verkar ju vara medvetna om riskerna, och att de ändå vill gå vidare trots att de vet att det kan sluta med att båda fostren dör visar ju bara ännu mer hur desperat lite de vill behålla båda fostren.
Ego - I helgen har mamma passat barnen och jag och J bott på hotell och bara vilat. Det var första gången någon hade hand om Elis på natten. Mamma bodde hemma hos oss och det hade gått jättebra. Det var skönt att bara vara vi två, det var ju första gången på två år. Vi var väldigt trötta så vi var mest på hotellrummet och kollade filmer, åt god mat och käkade godis.