• Siggan

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Grattis Drutten och M73!

en svensk tiger
  • Siggan

Grattis kaz! Det blir ju riktigt många 3:or här. Vi har så smått börjat försöka på en 3:a här också...

en svensk tiger
  • Siggan

malinkat: A hade en fotvårta i några månader. Den satt på fotsulan och var visst irriterande. Så jag köpte vårtplåster. De lossnade ganska fort och efter ett par veckor tröttnade vi båda på behandlingen. Men idag tittade vi på foten och nu var den borta. Vet inte säkert om det var vårtplåstren, men det kan ju vara ett tips.

en svensk tiger
  • Siggan

malinkat: Ja, jag tog ett plåster dær den aktiva substansen bara tæckte sjælva vårtan, medan mannen menade att det skulle gå lite utanfør också. Sen lossnade det en del hud (ursækta detaljerna) och då ville A inte mer så då tog vi ett uppehåll till det hade lækt. Sen fortsatte vi lite till tills det rann ut i sanden, men nu ær vårtan borta iallafall.

Vi4: supergullig. Det finns tyværr inga påskkærringar i Norge.

Glad påsk på er!

en svensk tiger
  • Siggan

Ego: Lille Karl fick en allergisk reaktion på jordnötter i går. Han hade reagerat en gång när han var ca 9 månader, men då var i vi osäkra på vad det var, men misstänkte jordnötter. Därför har han inte fått jordnötter efter det, men så fick ha i sig det av misstag för några månader sedan, men då reagerade han inte. Så därför trodde jag att han kanske tålde det iallafall. Därför fick han ett kex, som innehöll jordnötter i går. Och ögonen svullnade igen totalt. Han var fortfarande svullen i morse, men bättre. Lille gubben.

en svensk tiger
  • Siggan

Tack för sympati ang Karls allergiska reaktion. Han verkar helt bra nu, men ena ögat är fortfarande lite svullet.

en svensk tiger
  • Siggan

Mer ego: Nej, Karl har inte reagerat på något annat än jordnötter. Och nej, vi har inte kontakt med någon allergiläkare. Nämnde på bvc att vi trodde att han reagerade på jordnötter när vi var där senast, utan att få något speciellt gensvar. Min man tvingade i K en halv mosad allergitablett den aktuella kvällen.

Min mage passar inte heller så bra på beach 2012. Jag har bara gått upp ett par kilo efter barna, men magen är rynkig och hänger, inte speciellt snyggt.

Apropå framförhållning är det svårt att kombinera arbete med alla aktiviteter som man måste vara med på nu i maj. Utvecklingssamtal på dagis, kontroll hos skolsköterskan, 2 halvdagar med inskolning på skolan, skjutsas till utflykt mm. Planeringsdag...

en svensk tiger
  • Siggan

gladhannapanna: Astrid ska också børja skolan snart. Startar på fritids 1.e aug. Tycker också att det ær spænnande. Vi har inte køpt något æn. Vet inte riktigt vad de behøver. Hær får alla 6-åringar en knallorange ryggsæck før att de ska synas i trafiken .

en svensk tiger
  • Siggan

Grattis Drutten!

Astrid började på fritids för en vecka sen och hon trivs jättebra. Jag vet inte alls hur fritids fungerar i Sverige nuförtiden, det kanske har hänt en del på 30 år? Men har ska alla 6-åringarna (50 st) gå ihop på fritids och så är de uppdelade i 3 klasser när det är skola (8.30-14). Alla ska kanske inte gå på fritids, men tydligen gör de allra flesta det. Det blir väl full rulle, men det går som sagt bra än så länge.

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*