• Siggan

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Jo, nu på semestern förtränger jag att jag lever i ett flyttkaos. När vi kom fram till Trondheim visade det sig att lägenheten vi hade hyrt inte var så bra som vi trott. Så nu har vi köpt en istället. Tillträder den nya i juli och flyttar ur den  gamla innan siste juli. Det ska bli skönt att äntligen få komma iordning.

Astrid gillade prinsessbröllopet.

en svensk tiger
  • Siggan

Glad midsommar allihopa och grattis Astrid som fyller 4 år idag!

en svensk tiger
  • Siggan

Verkar vara lugnt tempo här i tråden mitt i sommaren.

Har inte varit på fl på ett tag och det blir säkert inte så mycket i tiden framöver heller. Är iallafall tillbaka på jobbet efter semestern. Och imorgon flyttar vi till en ny lägenhet som vi har köpt. Hyrde förut, men hyran var dyr och så var det en del saker som inte var bra. Fukt i källaren mm. Ska bli skönt att äntligen få packa upp. Har levt i kappsäck sen 10:e maj.

På jobbet är det fullt upp så jag hinner inte smygsurfa...

Karl har iallafall börjat sova bättre på nätterna sen vi nattavvande honom lagom till midsommar. Då var han 9,5 månad. Ibland sover han nu hela natten, men ofta måste han stoppas om 1-2 ggr.

Vi3: Skönt att nätterna börjar ordna sig för dig också.

en svensk tiger
  • Siggan

Hej hej!

Är inne här sporadiskt, men hinner aldrig kommertera och har dessutom en krånglande dator/uppkoppling.

Frk kanin: Stor kram!

Vi4: Jättjobbigt med din vän.

mandra: vilken fin inköpslista! A kan bara rita sin bokstav, helst uppochner.

Pyttis: jobbigt med renovering och vara nyoperad, men det blir skönt när det är färdigt tänker jag.

Ego. Vi flyttade som bekant till Trondheim i våras. Nu går båda barnen på dagis. A började i våras och K strax före 1-års dagen. Med K har det fungerat perfekt från början. A som är ganska mammig, har behövt mer tid. Hon är fortfarande ledsen varje dag när jag går, men när jag väl är borta så går det bra.

Nu jobbar vi båda heltid och hjulen snurrar fort. Då har vi ändå kort norsk arbetstid, men dagarna flyger fram.

A var på försenad 4-årskontroll förra veckan. 106,5 cm och 18,3 kg. Klarade testerna.

Har uppdaterat mina bloggar om någon vill läsa detaljerna.

en svensk tiger
  • Siggan

Det kan nog variera lite med arbetstiderna, men jag jobbar 8-16. Sen jobbar jag lite kvällar och helger också, men det är en annan historia...

Boendet. Ja, vi flyttade till en lägenhet som vi skulle hyra, privat, för det finns inga normala bostadsbolag här. Lägenteten var OK, men inte jättepraktisk, och väldigt dyr. Hyresvärden ville nämligen hyra ut den til 4 studenter, och då blev det ju inte så mycket per person. Så vi köpte helt enkelt en lägenhet och flyttade efter 3 månader. Den nya lägenheten är vi nöjda med och så blir det betydligt billigare. Så nu äger vi både en lägenhet i Trondheim och ett hus i Nordnorge. Huset har vi hyrt ut. Vi valde att inte sälja det nu eftersom vi nog tänker flytta tillbaka dit om ett par år.

M73: Håller såklart tummarna!

en svensk tiger
  • Siggan

juni: vad är det som H inte äter?

A har fortfarande sin kroniska förstoppning, men hon äter allt och har inte ont i magen (får hästdoser med laktulos).

en svensk tiger
  • Siggan

Har ni förresten börjat tänka på julklappar? Har tänkt köpa lite mer lego och ev någon skojig bilderbok. Vad har ni för ideér?

en svensk tiger
  • Siggan

Ett litet förtydligande. Eftersom jag jobbar en del kvällar och helger, så är jag ledig en del vardagar. Normalarbetstid är 37,5 timmar per vecka för heltid i Norge. Och lunchen ingår i arbetstiden för många, men då får man äta när verksamheten tillåter, och inte lämna arbetsplatsen.

Det blev lego till A. Och en "fjärrkontroll" till K.

Oops, där vaknade K...

en svensk tiger
  • Siggan

God Jul och Gott Nytt År!

Har mina föräldrar på besök fram till den 27.e. Vi har det mysigt inne, men tyvärr är det så råkallt att barnen inte kan gå ut. Försökte i går, men Astrid ville in efter att ha gått 15 meter på trottoaren.

en svensk tiger
  • Siggan

mini: vilka sötnosar!

Här har julfirandet gått planenligt så långt, men lille Karl är prickig. Undrar om det kan vara vattkoppor. Men det är max 10 prickar och bara på överarmarma??

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*