30+ som fick första barnet 2006 *4*
Vi4. Jättespännande! Håller tummarna!
Vi4. Jättespännande! Håller tummarna!
Vi4: Spännande med huset. Väntar på uppdatering.
syn: Lite jobbigt med glasögen på små barn. Men jag tror alla vänjer sig snabbt? Blir man verkligen retad för glasögon nuförtiden?? Jag var i och för sig 15 år när jag fick glasögon men jag har aldrig blivit retad för dem.
Ego: Vi ska ju flytta om 2 månader och bo i en annan stad i 2 år och och sen enligt planen flytta tillbaka igen. Vi har ett hus som vi tänkte hyra ut under tiden. Dagen idag har gått åt till att fota huset invändigt. Det som tog tid var att röja så det inte såg ut som ett rövarnäste. Men jag har ett rum kvar. Får ta det imorgon..
Vi4. *viskar* grattis Ego: Jo, det är jobb som hägrar. Flyttar tillfälligt till Trondheim. Så det blir nytt dagis för A. Jättebra idé med vattenfärger i snön. Vi har faktiskt inte vattenfärger kom jag på. A har inte varit så uthållig när det gäller att rita. håller på i ca 30 sek, så då orkar man inte köpa så mycket material.
Lia: Jag är ganska strikt av mig och skulle inte välja något humoristiskt till en gravsten. "Här vilar jag" och och en pil nedåt är inte i min smak. Jag skulle också gå en runda och titta. Mitt förslag utan att ha gjort det är helt enkelt namnet och datum och ingen bild.
Mini: Jättefint med "Efterlängtad".
Ego: Jo, jag ska jobba i Trondheim. Om det blir hus eller inte där beror på vad vi kan hitta. Det viktigaste för oss är att det är lagom stort och ligger bra till. Om det sen är hus eller lägenhet spelar inte så stor roll.
Apropå att säga roliga saker. A är också inne på bröllop. Mammamia är hennes bästa film. Och så vill hon gifta sig. Helst med mig. Men när jag berättade att jag redan var gift med pappa kunde hon tänka sig att gifta sig med K istället. Jag sa att man kan leka det, men att det nog inte blev så på riktigt. "Vem ska jag gifta mig med då?", "En pojke", "Vem då?", "Jag vet inte, du har nog inte träffat honom än". Nu säger hon "När jag blir stor så ska jag gifta mig med en pojke som jag inte har träffat".
Milla: Jag har en nästan 4-åring som totallåser sig minst en gång per dag. Som igår när jag skulle hämta henne på dagis. Då var hon lite trött och då blir det oftast värre. Jag kom när de skulle gå in efter att ha lekt ute. Perfekt tyckte jag, ungen är färdigklädd och bara att gå. Not! A blev som vanligt inte speciellt glad över att bli hämtad. Hon vill alltid vara kvar längre. Och så skulle hon in för att kissa. Bra, sa jag. Men hon skulle klä av sig allt och jag fick inte ta med K som började bli missnöjd i vagnen. För att göra en lång historia kort så blev det 40 minuter med skrik och gråt innan hon till slut kissade och vi kunde gå hem. I snigelfart, medan hon ropade "Jag är sliten" hela vägen hem.
Igår kom vi hem efter en vecka i Storlien tillsammans med mina föräldrar. Vi har haft det jättebra. A åkte lite längdskidor och det gick ganska bra. Nästa år blir det nog slalom för hennes del. Men eftersom hon har så lite tålamod kändes det onödigt att hyra utrustning till henne i år.
K fick hålla till inne i stugan. Hade inte med vagnen utan hade hyrt en fjällpulka till honom. Men det var av stenåldersmodell så han låg så oskyddat att vi lämnade tillbaka den direkt.
Jag hann med att åka både slalom och längd. Hade inte åkt utför sen 2003, men man kom in i det snabbt.
Drutten: Gullig kommentar!
Grattis Vi4 till huset och dagisplats.
Idag var A hos frisören. Nu går det faktiskt riktigt bra att tvätta håret på henne. Hon hade ju en period när vi inte fick tvätta det på flera månader. Men nu har vi bestämt att det SKA tvättas en gång i veckan och då sitter hon i baljan och håller en handduk för ansiktet. Och så blir hon lika stolt varje gång. Nu vill hon ha långt hår. Så det blev bara klippning av lugg och lite toppning bak.
AssarP: Åh, nu blir jag också nostalgisk.
malinkatarina: Nej, blä för att vara gravid, både första och andra gången. Förlossningen är så kort så den bryr jag mig inte så mycket om. Men att vara gravid i ungefär hundra år, det suger. Och då hade jag ändå två okomplicerade graviditeter.
Pyttis: Usch vad läskigt! Men äggallergi brukar väl växa bort (?).
Ego: Idag var jag med A i skoaffären och köpte 4 nya par inför våren. Gympaskor, sandaler och gummistövlar. Och gympaskorna var köp 2 betala för 1, så där fick vi ett extra par på köpet (tog en storlek större). Nu får det räcka med skoinköp för hennes del till hösten.
juni: Får inte upp länken, men har köpt en springcykel till A. Den ser ut som en vanlig cykel, utan trampor. Hon har inte hunnit använda den så mycket än, men det verkar lovande.