Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra

Agronom: Trist att de inte förstår sitt eget bästa

Pyttis och mini: Skönt att de tar er på allvar och kollar upp flickorna ordentligt!

• Piggley Wink

Härligt för Ida att hänga med mormor och morfar istället för sjuk lillebror!

lia: Jag har inte heller någon aning om vad man ska skriva, kan ni inte göra ett studiebesök? På vår väns gravsten (dog genom en olyckshändelse vid 24 års ålder) finns ett foto. Jättefin när någon dött ung, men kanske inte lika vanligt för äldre?

• Piggley Wink

mini: Så vackert med "efterlängtad".

Pyttis: Jag ställde fram pallar i flera höjder så H kunde klättra upps jälv till skötbordet eller bytte på henne på golvet när jag inte fick/kunde bära. Har ju haft både långa och många såna tillfällen tyvärr Men nu är det väl "bara" typ fem veckor kvar? Hjälpa henne upp i soffan borde du ju snart klara, eller ställa fram en IKEA-pall. De där 19-kronors är toppen till soffan och sängen

• Piggley Wink

Var finns recept på Mandras fuskrisotto? Jag älskar risotto, H också. Men vi har bara gjort på arborioris med vin, buljong och parmesan. Finns det nån snabbare som är god?

Assar: Hoppas alla blir friska nog att åka, eller iaf att sjuklingarna blir så bra att de klarar sig själva. Skönt för Ida att få lite kvalitetstid med morföräldrarna iaf. Tänk vad härligt att få rå om dem själv, utan föräldrar och syskon som stör!

Härliga kommentarer från alla barnen. De får mig att le och tilloch med skratta högt fast jag ligger hemma och tycker synd om mig själv. Har feber och ont i halsen, maken är bortrest och jag måste till skolan imorgon. Dessutom har blodtrycket rasat för jag håller på att däcka varje gång jag reser mig, det blir helt kolsvart även om jag bara suttit på huk i 10 sekunder och hjälpt H på med skorna???

• Piggley Wink

Mandra: Hur funkar nässköljaren? Känns som nåt jag skulle behöva, jag får ju bihåleinflammation utan att knappt ens vara snuvig först. Kanske man skulle kunna spola ut skiten innan den fastnar?

lia: Hur gammal är Stella nu? Skönt att det bara lossnar en dag!

• Piggley Wink

Mandra: Vore supersnällt om du kan hitta en länk eller ett namn å den!

Funderar också på hur det går för Vi4 med huset...

• Piggley Wink

Kanin: Vilken underbar storasyster Ärtis är!

Milla: Kram på dig, får du någon undersökning snart så att du kan få chans att bli bättre.

Hoppas ni andra fått sova gott och att det snart blir vår med friska barn som följd!

• Piggley Wink

malin: Ryggen mår kanonbra! Det är helt otroligt, det enda som grämer mig är att de inte gjorde det tidigare så jag hade sluppit tappa A L L styrka och kondition...

• Piggley Wink

Mandra: Det var inte mitt val att inte vänta med operationen, jag hade gärna gjort det för 2,5 år sen om sjukvården gått med på det Skönt att Vilya förstår läget.

Milla: Visst är du glutenintolerant? Vad var dina första symptom? Jag funderar fortfarande på om H har nåt tjall med magen, den är helt uppsvällt, känns som en hårdpumpad ballong . Hon är rätt smal i övrigt, men magen står ut som om hon vore gravid Hon blir jättedålig i magen av fullkorn, så det får hon inte alls. Vi har provat två veckor mjölkfritt och det blev ingen förändring (det var innan vi kom på fullkornet så då hade hon ofta diarré också, jag misstänkte att det var fullkorn men förskolan kunde inte ge annat utan läkarintyg). Funderar på gluten, tog prover förra våren, men de slarvades bort... Eller finns det nåt annat magen kan svuillna av, hon ser ut som barnen i Afrika man ser på TV, inte lika mager på resten av kroppen, men magen ser precis ut så

Hon klagar inte över ont i magen men å andra sidan är hon extremt smärttålig, och om hon alltid haft det så så kanske hon tror att det är normalt?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*