30+ som fick första barnet 2006 *4*
mompower
mompower
Assar: Jag läser ju på Industriell Ekonomi, skyddshelgonet är James Bond så det är Smoking och aftonklänning som gäller. De andra linjerna har ju typ Kalle Anka och IT-smurfen och overaller Kan tänka mig att det inte är bubbel och snittar som gäller där...
Mandra: Enda nackdelen med mammor är VAB, men hur många mammor lyckas inte fixa ihop allt hemifrån med ena lilltån medan de torkar kräks och tvingar i barnen vätska. Jag tror på mompower!
Visst var det någon mer pappa i trådarna som inte tyckte det var så viktigt att barnet gick. Jag kommer inte ihåg vem det var men det var nåt halvår sen tror jag...
Vi4 Visst är du en SUPERMOM! Du får ju ihop allt och ingen går hungrig, dessutom med allt annat ni gåt igenom i er familj sista åren så är jag superimponerad!
Är din man hemma med E nu då? Jag har tappat kollen lite här sedan jag opererades känner jag, har fullt upp med att överleva just nu... Skönt att börja jobba och få vara sig själv emellanåt även om det är jobbigt också. Hur funkar det isf för maken att vara hemma? Och hur mår han nu?
Mandra: Jag skrev 1.9 men det var nog bara för att jag hade börjat plugga matte igen då... För övrig brukar jag ofta dra paralellen till att lära sig gå när jag undervisar och eleverna inte lyckas på första försöket...
Vi4: Jobbigt läge men jag tror att ju fler gånger du lämnar till maken ju bättre kommer det gå. Han måste ju bara lära sig gå (maken alltså )
Milla: Vilken gullunge!
malin: Det låter ju som en bra vana att man ta upp leksakerna innan man tittar på TV! Här brukar vi också hjälpas åt innan vällingen, inte lika uttalat men ungefär samma regel...
Usch Vi4, det där lät inte kul alls Hoppas det vänder fort nu när du fått hjälp. Och KÄN DIG SJUK för ingen tackar dig om du inte gör det Kram och god bättring!
Milla: Om du orkar bråka så kan du ju säkert få en tidigare tid, ring dem ofta och fråga hur det går så kommer de vilja bli av med dig
Heja Milla! På dem bara!