30+ som fick första barnet 2006 *4*
Kanin: FY F*N vad fult!!!!! Grrrrrrr
Kanin: FY F*N vad fult!!!!! Grrrrrrr
Sara: H började i innebandy för ett par v sedan ("Jag ska spela bandyklubba imorgon" ). Vi har aktivt valt att inte ha några aktiviteter i veckorna. Nästa höst röstar jag för Judo, men vi får väl se vad H gillar det
. Där måste man vara fem år och det passar rätt bra till mormor och morfars pensionering
Kaz: Vad roligt att det lossnat! Heja Simon!
Hs innebandy är på söndag fm, passar oss rätt bra faktiskt.
Har ni läst om boken om Tjocke Albin? Viktigt ämne - men extremt svårt! Jag och maken pratar mycket om det, i hans släkt är många feta , våra barn ska absolut inte vara det så länge vi kan påverka iaf! Men visst är det svårt!
Vi4: Mysigt med mail! Det har stått rätt mycket om boken i nättidningarna, det är därför jag sett den. Det är ett aktuellt och viktigt ämne med barnfetma, men frågan är hur man tar upp det med barnen? I våras var det en flicka på Hs avdelning som "inte kunde ha den klänningen för då såg hon tjock ut". Hon hade inte ens fyllt fyra !!!
Grattis Agnes! N fyller också idag, men bara ett år.
Här har vi det för det mesta bra på morgonen, men kvällarna gör mig galen! N somnar snällt, men H har blivit helt tokig. Ska bara springa omkring och skrika Hon blir helt speedad och kan liksom inte bryta det. Det enda som bryter det är om jag blir jättearg eller hon slår sig och blir ledsen... Det känns verkligen helt hopplöst
Mandra: Bra svar där!
Vi kan ha det hur lugnt som helst tills
1. Vi ska gå upp och borsta tänderna eller
2. Sagan är färdigläst
Det är precis som att hon inte klarar att bryta mönstret. Vi försöker och försöker att göra på olika sätt, man kan då klara att passera en av två utan katastrof men inte båda
Diskbråck i käkarna Stackare!
Kompisarna (Hs idoler med föräldrar) kommer hit på fredag. Vi har pratat om att de är äldre än H och vill leka med en stor tjej, inte med en barnunge som springer runt och skriker. Idag började hon men kunde faktiskt hejda sig. Däremot vaknade N 04.15 i morse, är vaken nu och jag är helt slut!
Jag tänker som Malinkat säger att jag inte vill starta några nya rutiner som jag inte vill fortsätta med. Jag skulle mycket väl kunna ligga kvar i Hs säng och läsa kurslitteratur men hon somnar inte om jag är där heller... Nåväl, det verkar vara på rätt väg för igår var det inte så stor katastrof heller...