• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Frk Kanin ! Strålande nyheter! Bra jobbat och strålande nyheter! Vilken dag Solig

• Mandra

..lägger in en beställning på många små tickande hjärtan i tråden inom en snar framtid

• Mandra

Haha, roliga barn. Vilya ska aldrig flytta hemifrån bedyrar hon allt som oftast (än så länge). Tyra kör däremot med massor av sånt.
    Det gick just upp för mig att våra stora barn blir 6år efter årsskiftet. 6 ÅR!!

Assar- hur mår G?

Vi är också förkylda i olika stadier. Jag blev sjuk sist

• Mandra

Och där tappa jag halva inlägget. Hinner inte skriva om just nu. Typiskt! Man ska inte använda likamedtecknet från iphonen .

• Mandra

Assar - Vilken måndagsstart :). Oj är hon så stor redan?!

Tyra kör mycket med om jag inte får 'som jag vill något' så kommer jag aaaldrig mer leka med dig.

Barnen är hemma idag för dagis är stängt. Väldans lägligt då jag vid lunch får denna kurs hemtenta utlagd. Så nu gräver jag ner mig en vecka. Fick VG på förra kursen. :)

• Mandra

Tack alla

assarp - Jo, jag trodde att förutsättningarna inte var de bästa men nåt hade jag förstått ändå :) . Ja så är barnen här hemma också. Innan alla måltider är risken HÖG för bryt

Nu är kaffet klart och nu ska jag ta itu med tentan. *phu* ses godingar!

• Mandra

Vi 4 > Glädjande att höra Solig.

Barnen och jag har spelat sardinspelet och skrattat så tårarna rann. Sambon är och jobbar så det var riktigt tjejfnitter

• Mandra

Vi 4 -  Okej, då står jag för hoppet ..klart att livet inte har några garantier men det blir så mycket roligare att tro på det bra och sen handskas med vad det än är när det är ett faktum.
    Jag har hört att du fått utmärkelser för din pedagogik i föreläsningar, kanske dax att ta fram pokalen och putsa upp den?

• Mandra

Vi 4 - Bra gjort. Jag har lagt VG tentan framför mig för samma effekt, hoppas den gnuggar av sig liksom på den som ska skrivas nu haha

Fast du är ju inte blind för dom alternativ som finns. Blir det inte som man hoppas så kommer du ju få sörja i sinom tid. Vägen tills dess kan ju faktiskt vara lite lättare om man försöker se det bra och inte fokuserar på dåliga. Förstår du hur jag tänker? Tvärtom tror jag att det är tungt att bära i sitt medvetna det som man inte vill ska hända.
    Lite som att köra bil, om jag får köra en metafor. Om man kör av vägen så ska man tänka ' Dit styr jag bilen och då mot en trädfri plats så man klarar sig' istället för att fokus ligger på trädet man inte vill krocka med.
    Alltså, du lurar inte dig själv med att våga tro lite eller göra det du kan för att styra åt det håll du vill. Läsa på , be om en undersökning, träna, äta bra, stressa ner osv.. Du bättrar på oddsen. Blir det inte som du önskar så kommer du att sörja oavsätt. Då spelar det ju ingen roll om du redan nu inte tror eller ej för det blir samma slutresultat? medan vägen dit med lite hopp har gett dig fler leenden på läpparna.
    Vem vet, du kanske tom klarar ett oönskat besked bättre om du lett mer på vägen?

Jag vet inte men så går lite mina tankar efter att ha försökt jobba bort lite av mitt orostänkande. Blev väl lika rörigt som vanligt, heh. Hoppas det gick att läsa något ur det? Jag menar inte att säga emot bara att jag kanske tänker lite annorlunda?

Japp, jag håller tummar och tår och hoppas massor Hjärta

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*