• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar- hehe, det där minns jag och känner igen. Hurra för 5 timmars sammanhängande sömn. Stackers G , jag hoppas han kryar på sig fort, sega förkylningar i värmen är ingen höjdare. Hur gick det med alla resor?

• Mandra

Assar < hur m¨r lilleplutt idag då?  Sånna dära hesa fökylningar är värst i vårat hus, dom är garanterade kruppnätter med T.
    Oh yes! Ny bil! Grattis, eller vad man nu säger. Så gott att alla får plats igen :)
    Vad mycket spännande utflykter ni gör och ja, dom lär ju bli bra mycket bekvämare nu också, för alla parter

Milla C > Men stackars , så tokigt det blev   Hoppas han vaknar imorgon vid gott mod igen. Tråkigt att inte läggningen blev mer lyckad för din man. Extra kram till dig också för jag tror dagen har känts för dig med.

Vi var på bröllop i Karlstad igår. Sambons gamla vän som gifte sig och det var jättemysigt att träffa alla. Det sker ju inte så ofta sen vi flyttade därifrån.
    Idag kom vi hem till Öret bara för att få veta att polisen hade varit här igårkväll igen efter att samma störiga granne varit igång...igen. Polisen kunde inget göra då han inte gett sig på någon (?) bara hotat. Sen spenderade han natten till klockan 04 att knacka i väggen för att jävlas med min stackars granne som såklart blev jätterädd. Genast kändes flytten mycket enklare (det här med att rycka upp barnen osv som man ständigt frågar sig om man gör rätt).

• Mandra

Juni- förmodligen den 1 sept. Men sept så har vi båda lägenheterna om ingen har brådis till den vi har nu, vilket vi hoppas så vi slipper dubbelhyra. Ja, jag känner mig otrygg här nu och flyttar gärna nyss.

• Mandra

Drutten > Tack, ja det blir skönt med flytt. :) Hoppas dagisövergång blir smidig också för oss. Men oj så han är modig och duktig med krabbor!! Skoj att han hittat något han gillar så mycket och kan fokusera så fantastiskt på. :) Låter så skoj att få göra sånt ihop. Man kanske skulle flytta till västkusten istället? ;)

Assarp > Inte för jag vill skrämmas men om det är den förkylninng som vi hade i somras så satt den i sådär småsegt nästan två veckor. Men dom både åt och var igång om dagarna plus att febern var marginell i bara någon dag, Så den är inte så jobbig på det sättet iaf.
    Är han frisk nu? Oh så spännande att få pröva på mammaskapet med 3 och kanske lagom många dagar.

Vi4 > Oj, hinner du inte ikapp. Har dom kollat din B12? Utan den blir man ju hiskeligt trött? Det käns lite tröstlöst ibland när man inte känner att man hinner ikapp men som någon klok sa, du har ju haft en del hysteriskt långa dagar på sistone och fylla på sina depåer gör man inte i en grisblink, men du kommer dit

Nu alla kära fina mammor, jag kommer säkert låta skitmesig och konstig men för första gången någonsin är vi utan barnen(Vilya har sovit borta en natt en gång men då hade vi Tyra kvar). Svärmor var just här och hämtade dom och ska ha dom tom Söndag.
    Åh så skönt för henne tänker säkert alla nu. Och det är det förståss men det känns riktigt tomt också och det har bara gått en halvtimma..
    Hur står man ut? utan sina barn?
    Imorgon ska vi åka bort, en weekend på västkusten. Vi firar 10år tillsammans och ska käka på resturang på lördag ska vi på bröllop så från imorgon blir det säkert lättare.
    På söndag kväll återförenas vi med barnen här hemma och jag längtar redan. Jag är nog lite konstig, fast ovan är ju det rätta ordet med tanke på att jag aldrig sovit utan barnen på mer än fem år.

• Mandra

kaz > Hej och tack, skönt att se dig, undrade just hur du har det? och vart du hållt hus

• Mandra

Här sitter jag nu med Tyra i knät som frågade om hon fick och jag sa nej, att jag ville skriva lite själv. Då svara hon - Men snälla snälla mamma, jag älskar dig så mycket och vill sitta i ditt knä, snälla. Japp, avväpnad -Klart du ska sitta i mitt knä Tyra

Däremot får det nog bli en kortad version så jag kan ta kaffet sen innan det är iskallt.

Våran helg i Båstad har varit fantastisk. Den har gått i kärlekens tecken med vår tioårsmiddag o fredags och et fantastiskt bröllop i lördags med dans till 02 på natten, minns inte när jag gjorde det sist.
    Igår kom ett kärt återförenanade med barnen och vi kramas och säger hur mycket vi äälskar varann titt som tätt haha

AssarP > Det var en bra beskrivning, håglös och vad gör man? Men vi fick en rigning att vi skulle visa våran lägenhet idag så jag satte igång lite röj i hopp om att slippa det idag. Fast så vart det ju inte heh.
    Skönt att hon går upp och smilar med er , så mysigt med en solstråle.

Milla C > Så härligt det låter. Det är ju en sån grej mina barn aldrig kommer introduceras till förmdligen då det är långt från våra hobbys idag, även om mannen segelflög endel med en vän i sin ungdom. Vad roligt att han också gillade det och jag kan se framför mig hur ni hela familjen kommer kunna ha en gemensam hobby i framtiden, låter så himla skoj

Vi 4 > Ojda, åh nästan så jag hoppas att det är svaret så du kan bli av med magontet. Ang. syskon så håller jag tummar och tår. Vet att det är jobbigt när det inte tar sig men snart kommer det *vet* .

Ela > Massor med varma kramar till dig. Vi har också haft vakniga barn och visste inte hur vi skulle lösa det, jag har försökt med allt. Det senaste året har sambon gått in och sovit med dom då han somnar om direkt. Sover dom i vår säng eller om jag går in och sover med dom så kan jag inte sova. Så nätterna har sakta blivit hans ansvar mer och mer. Vi har det ju bra nu. Oftast är det en gång per barn vi väcks numer. Ibland är det så klart 3 ggr barnet och det har hänt att vi inte väckts en enda gång.. som inatt !!! Alla sov i sina egna sängar hela natten. Mao.. det blir bättre fast det vet du ju, det är ju NU det är tufft för dig.
    Jag hoppas också att du och Vi4 snabbt ska få chansen att fylla på era depåer nu.

Nu ska här dammsugas så folk blir sugna på att ta vår lägenhet direkt och så vi slipper dubbelhyra.

• Mandra

Milla C > Haha, jag är nog inte den man ska ha med på sånna äventyr om man ska försöka övertyga/ta med någon som aldrig gjort det förut. Jag kommer vara dålig reklam för något sådant.
    Fast får jag stå på mina två fötter på jorden så kan jag beundra andra som gör det för det ser otroligt härligt ut.

kaz > Oj, ja det tycks som ni ofta har folk boende hos er. Jag hoppas att du kan hitta ett andningshål och komma ikapp du med.

• Mandra

Milla C > Haha, jag tror inte jag är höjdrädd på det sättet, möjligen lite klaustrofobisk men mest av allt i ett sånt läge tror jag att jag skulle få ett möte med min dödsångest. Iof skulle det kanske vara bra. Överlever jag en sån tur så överlever jag allt, all min rädsla för allt onödigt. Hmm, jag kanske får ta upp dig på det där erbjudandet framöver Vilken utmaning.
    Åh vad roligt om ni kan göra det ihop, nu blev jag glad.

Ela > åh Ela så jag lider med dig. Sömn är ju så viktigt och allt blir konstigare utan den. Du låter inte som en trasig skiva, du låter precis så trött som man blir utan sömn.

Ibland så räcker det med konkreta frågor för att komma på sitt eget sätt. Kanske har du redan gjort det då är det ju bara att strunta i följande.

Vad tror du kan hjälpa för att få sova bättre? och mer?
    Du vet, om du råder en mamma i exakt din situation, vad säger du till henne? Vad tror du kan hjälpa? Vad behöver komma till, för att känna att du faktist får en återhämtning?

Jag vet ju mina svar på det där, men vilka är dina?

• Mandra

Okej, stackars barn

Tyra försöker säga något till oss, hon använder sin Tyriska, dvs utan L R K OCH S. Jag och sambon gissar på ord efter ord och får nej nej nej, vi gissar bara fel.. tillslut tittar Tyra på Vilya och säger. -Vija, vad häger jag?

Hahaha det var så sött och jag hade så svårt att inte börja skratta men hon var så allvarlig så jag bet mig i läppen. Tur hon har en storasyster som förstår henne och kan översätta Tyriska till svenska så hennes föräldrar förstår

• Mandra

Hade som vanligt skrivit en uppsats och dabbade bort den, tappade lusten och stängde argt av datorn för det var ju datorns fel och familjelivs Drömmer.

så det blir ego med lite halvgnäll..
    Ett av sambons operationssår rycktes upp när dom tog bort stygnen för de hade aldrig sett sånna stygn förut på VC, trots att de var två sköterskor med sina kunskaper så gick såret upp. Så nu gapar det, är rött, rinner och luktar skunk :-/ det som hade läkt så fint innan. Det är ju ytligt, ngn cm djupt (urk). Igår fick han visa upp det igen men inga åtgärder än nya dyra specialkompresser , så himla illa kan det inte va då. Lite drygt med flytt bara, vill ju han ska va tipptopp och orka hjälpa lite. Nu tycks energin ta slut iom arbetsdagen.

Nu vart det bara ego. Nu ska jag ner på stan en sväng utan man och barn och umgås med en väninna .

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*