• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

MalinK: Jag vet. Det är hemskt men det känns som vi mest pratat om "Hämtar du imorgon" el smågnatat. Skönt att bara prata om ditt och datt utan att bli avbruten...

• kaz

Mandra: Vilka grannar Jag vet inte riktigt... Lutar åt ett mindre kalas men tycker ändå att det är skönt att slippa ha det hemma... Men det är lite svårt. Vissa på förskolan har bjudit in hela gruppen och andra inte. Känner mig lite dubbel i detta. Det är ju lite besvärligt att "ha" 15 barn (även i den lokal vi har hyrt för det blir svårt att ha uppsikt öer alla när man är ute i parken) samtidigt tycker jag egentligen att det känns mer "rätt" att bjuda alla. Har en komis till mig vars son inte var inbjuden till 3 kalas i rad och då ville han knappt gå till förskolan längre...

Vi har ännu inte delat upp leksakerna utan alla grejer är bådas... Det kivas såklart ändå men det är mer att man för turas om. Inget är ännu så länge "mitt" (gosedjuren undantagna). Men snart ska vi göra i ordning Saras rum och då kommer det automatiskt bli mer uppdelat. Ur det perspektivet tycker jag egentligen att det är en fördel att de delar rum (när det är så nära i ålder).

Nu möte...

• kaz

Glad Påsk på er!

Vi har också haft en skön Påsk med massor med mat och vin Min mamma och hennes särbo har varit på besök. Det har varit trevligt och dessutom känns det äntligen som att det är vår

Pyttis: Heja dig! Min mamma har gått ner massor med Extravaganza - var det inte det du körde? Skulle också behöva gå ner ngr kilo...

• kaz

Mandra: Stackars lilla T som är sjuk igen! Hoppas du får ro att plugga lite i veckan! Go girl!

• kaz

Assar: Krya på er! Kram

Mandra: Sist jag ringde till FK var jag nr 680 i kö (och jag orkade inte vänta på min tur)!!!!

• kaz

Mandra: Det har hänt mih också när jag har försökt ringa dem. Det är lite tröstlöst!

Här har varit en stökig natt inatt. Sara har varit väldigt orolig. Undrar lite hur det ska gå på dagis idag... Hon dricker fortfarande välling på natten. Ngn som har ngr tips på hur man kan avveckla den?

• kaz

OK, låter vettigt med att dra ner mängden. Grejen är att när jag har gjort det (och hon druckigt välling tidigt under natten) så har hon sedan vaknat en 2:a gång. Jag tänker att jag kanske kan "toppa upp" henne med välling runt 22:30 när jag själv går och lägger mig och sedan ge mindre mängd + utspädd när hon vaknar på natten. Låter som en plan

• kaz

Kram till alla sjuklingar! Nu får det räcka! Friska barn åt alla

Vi4: Lycka till med försäljningen! Håller tummar och tår! Kram

• kaz

Siggan: Håller tummar och tår för en bättre natt inatt!

Vi4: Vilken chock! Men vilken man...

Här är båda barnen snoriga och lätt febriga. Vi planerar att vabba halva dagen var imorgon. Har jobbat ikapp lite nu men borde eg. gå och lägga mig med tanke på att natten sannolikt blir stökig.

• kaz

Assar och Mandra: massor med krya på er. Här är det också fortsatt sjukstuga men det går åt rätt håll!

Milla: Håller tummen både för jobb och bra testsvar!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*