• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Tack Ja, Sara mår bättre. det toppade igår. Vi har inte sovit på 3 nätter men jag känner mig ändå OK. Antar att det har med semestern att göra. Ang. åksjuka så vände vi Simon vid 3½ år då han inte längre fick plats i den andra stolen. Ja, det är svårt det där - det är ju bättre för åksjukan men kanske inte vid en olycka. Jag vågade inte vända på honom tidigre + att när vi var på semester i Frankrike och hyrde bil med framåtvänd stol (för det har man där för 3-åringar) så mådde han ändå illa. Jag har hört att åksjukan för små barn hänger samman med att balansen utvecklas så det kan vara övergående... Stackars T som är sjuk igen. Låter bra att kolla upp henne!

Vi4: Vad skönt att det går så bra att skola in E! Nej, vi har inte haft ngt sådant armband när vi har rest. Sara lägger sig runt 19-20 och sover drygt 1 h på dagis. Sedan vaknar hon mellan 6-7. E kanske blir tröttare nu när han går på dagis. Det blev i alla fall Sara men det blev snarare så att hon la sig tidigare än att hon vaknade senare.

Pyttis: Hoppas att ni får sova bättre inatt!

MalinK: Kämpa på ! Kram

• kaz

Mini: Jag gör som Mandra. Hoppas S kryar på sig! Hur mår magen?

Pyttis: Nice!

Är det ngn som har en sprakcykel? Jag fudnerar på att köpa en till Simon när han fyller 4 (!!!! - stor kille). Visst på man satsa på en med 2 hjul (3 hjul känns som för mindre barn...)?

• kaz

Ego-inlägg: känner mig helt dränerad på energi. Simon är inne i en fas där han lappar till Sara hela tiden. Jag har försökt lära honom att säga sluta, mota bort henne och ropa på mig men det finns liksom inte på kartan... Nu ikväll blev jag helt skogstokig och hotade med att slänga ut alla hans leksaker/älsklingshunden... Väldigt konstruktivt - not! Känner mig som en idiot. Vet faktiskt inte riktigt hur jag ska gå till väga. Kanske bör införa ngt slags belöningssystem... Men vad? Ngn som har ngr tips?

• kaz

Hoppar in för att säga hej. Har bara jobbat den sista tiden. Men i helgen har vi firat Simon som fyllt 4 år! Stor kille! KRAM

• kaz

Mandra: Det har varit så körigtd en sista tiden men nu jobbar jag enbart tom ons och sedan har jag semester. Det ska bli så skönt! Barnen är också ledig så jag ska försöka umgås med dem så mycket det bara går... Vart har din sambo börjat jobba? Kommer ni vara lite lediga tillsammans i sommar? Sirre har jag sett på FB - mycket fotboll nu

Siggan: Lycka till medd flytt!

• kaz

Tack för alla grattis både till Simon och mig

Mandra: Kul att sambon har ett jobb och att han trivs. Skönt också att ni får ngr veckor ledigt ihop. Men mest skönt för dig som får njuta MYCKET av dina gobitar Men jag håller med  övriga. Ni får nog sätta er ner och diskutera fördelningen av "markarbetet". Jobbigt att T är krasslig igen! Sara hostar och rosslar också. Idag är dock sista dagen på dagis så sedan får hon vila upp sig!

Assar: Bra system!

Malin: Lycka till med allt pappersarbete! Har ju bott både i Frankrike och Belgien så jag ser dina högar framför mig....

Milla: Stor kille som tar egna initiativ! Om ni orkar så kör tycker jag! Lycka till!

• kaz

Glad  Midsommar!

Simon bev magsjuk igår natt men det verkar vara en kortvarig historoa fr ahn har inte mått dåligt något mer under hela dagen. Hoppas att han är kry till imorgon... Sara hostar och rosslar. Tur att vi är lediga!

Hur är det med Tyra?

Att inte Danmark kan vinna i alla fall...

• kaz

Grattis Astrid

Mandra: Ja, Simon blev frisk snabbt. Vi tror att han ibland har dålig ahndhygien efter toabesök. Han sitter ju och håller händerna på toaringen och sedan ska det gå undan med handtvättningen. Nu kör vi extra bevakning på det. Sara har också kryat på sig men hostar fortfarande. Hur är det med Tyra?Hör av dig när ni kommer till S-holm så får vi se om vi kan ses. Vore kul!

Imorgon ska maken och jag på SPA . Ska bli nice. Då får jag satsa på att läsa ut boken. Det är mycket fotboll nu och så fick jag en ny dator i födelsedagspresent och den är svår att släppa

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*