• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4: Stor kram till din vän och dig! Lider verkligen med henne som mår så väldigt dåligt. Lider även med dig för det är svårt att stå vid sidan om och inte veta hur man ska hjälpa. Det är ju som det är med vardagen och vissa saker måste bara göras. Men man kan ju visa att man tänker på varandra på andra sätt än att vara på plats rent fysiskt. Du kanske kan ta för vana att slå en pling när du ändå har lite dö-tid (tex. när du går till och från jobbet el så). Det låter kanske "futtigt" men ibland tror jag att det är väl så viktigt att bara visa att man finns. Ni kanske kan planera in en helg då du hjälper till med barnen, även om det är en bit bort i tiden kan det kännas som en avlasning i nutid. Stor stor kram

Heja maken din! Starkt jobbat av honom. Själv måste jag också börja träna - verkligen! I helgen har jag varit riktigt vek. Fre och lörd var jag yr (och det har inte riktigt lagt sig ännu) och därerft fick jag en låsning i ljumsken så jag knappt fick på mig skorna - hemskt! Var hos en kiropraktor i måndags som "säerställde kommunikationen mellan hjärnan och en muskel som vägrat lyda"... Underbart!

Juni: Skönt att allt såg fint ut på ul!

Nu måste jag springa till dagis! Ha en bra dag!

• kaz

Hej,

Här är det snorigt och hostigt. Sara får vara hemma från dagis imorgon även om hon inte har feber. Verkar dumt att låta henne gå eftersom de är ute hela måndagarna.

Mandra: Det skulle jag också vilja göra. Hade en tanke på att sätta ihop alla filmsnuttar jag tagit nu under hösten men jag har inte ens börjat... Vart tar tiden vägen?

Jag har i alla fall en lugn stund nu. Simon är hos sina gudföräldrar (sedan igår), Sara sover middag och maken är på möte. Själv passar jag på att jobba ikapp lite. Rätt behagligt faktiskt.

• kaz

Pyttis: Så måste jag fråga Simon hela tiden och han har oftast inte en susning vad jag har sagt... Han är en drömmare... Skönt att huset är klart! Mysigt att mysa med maken. Vi hade barnvakt igår och var ute och åt.

Mandra: Grattis till tentan! Så himla skönt!

Assar: Förstår precis vad du menar. Tycker det hade varit så skönt att jobba 1 timme mindre per dag. Då hade jag sluppit jobba 1 timme på kvällen (så jag känner igen mig hos er som pluggar).

Juni: Jobbigt värre! Hoppas du kan få lite fler timmar på dagis.

M73: Hoppas verkligen att ni får reda på vad et är. Verkar ju helt galet att utgå från att et ska växa bort utan att ens utrett vad det är...

Ang. jul så blir det ingen advenstkalender med paket i - tycker att det blir så mycket presenter ändå. Vi åker bort över jul - 3 v Thailand (helt galet)! Men på listan står utklädningskläder och lego. Till Sara vet jag inte riktigt - hon börjar bli en riktig prinsessa.

Vi kollade på Micke & Molle ikväll. Hade glömt att den är rätt "hemsk". Kanske att de var lite väl små för den...

• kaz

Pyttis: Skönt att det gick bra att skaffa glasögon! Skönt för A att nu kunna se ordentligt men såklart lite trist att synen var så pass nedsatt.

Kram Juni! Snart snusar du på bebis! Skönt att få besked om pappsen! Sjukt jobbigt att gå med oro!

Milla: Här är det också förvirrat! Jag kan tänka 1 tanke för att sedan inte ha en susning om vad det var.

Vi4: Bra att du tagit tag i att boka tid hos VC! På sätt och vis tycker jag det låter sunt att du reagerar så häftigt över de förlorade bilderna/filmerna. Jag tror att det är ett uttryck för din sorg över A men eftersom det som hände var något utanför din kontroll så tar du ut sorgen över något konkret - något som du hade kontroll över. Det är helt OK att sörja över de förlorade bilderna (ett tag). Sedan är det ju precis som Mandra skriver inget du kunde rå över. Du ska inte vara så hård mot dig själv. Har du lyckats få in någon mer vila på dagtid? Det är nog viktigt att du får vila lite mer. Massor med kramar!

Vi behöer ta tag i nattsömnen hemma. Pust, bävar inför det "tunga" arbetet.

Igår lyckades jag få till en trevlig pysselstund med barnen innan läggdags (är så dålig på att ta initiativ till sådant). Jag klippte ut vita pappersspöken som de klistrade upp på färgglada ark. Simon målade ögon och munnar med massor med tänder på sina spöken. Sedanritade han gul päls och de omvandlades till lejonspöken. Jag blev så glad över hans förmåga eftersom han aldrig ritar ngr gubbar på egen hand. Han har  ritat en huvudfoting 2 ggr (som jag har sett). Verkar som han ändå kan få till det om han har en "kropp" att utgå ifrån. Ja, det finns alltid något att oroa sig för...  På dagis verkar de dock inte tycka att det är ett "problem" att han är lite "efter" vad gäller att rita/måla.

• kaz

Hoppar in lite snabbt.

Ni skriver så många kloka saker!

Malin: Du har fått massor med bra tips! Bra att du orkar ta tag i det. Håller med din pappa att man får utgå från nuet nr man inte vet hur framtiden ser ut! Lycka till!

Pyttis: Trist av dina kollegor att inte hjälpa till när det vet att du har begränsningar!

Juni: Bra jobbat!

Mandra: Så retligt med huset! Men förhoppningsvis går det fler tåg. Har också erfarenhet av att ha sett drömlägenheten, inte haft råd att köpa den och sedan hittat bättre.

Här är det sjukstuga. Har bakat Pippi-pepparkakor och gjort gubbar av tomma toarullar. Ngn som har ngr bra pysseltips (inte alltför avancerade).

Milla: Håller tummen för jobbet! Nu är det din tur!

• kaz

Malin: klart du känner dig ensam. Rätt vanligt att folk drar sig ur när det blir 'blåsigt'. Nog klokt att skriva först så dy verkligen får sagt det du vill utan att bli avbruten.

Mandra: stort tack för alla tips! Sara blir hemma idag också men Simon får gå. Han är för pigg för att vara hemma så pass att han vaknar om nätterna. Men maken vabbar.

• kaz

Tjoho nu har FL fixat till sin Iphone app så nu kommer jag bli en flitig skribent i tråden

• kaz

Stort grattis Juni till lillebror! Hoppas att ni alla mår fint!

Och stort grattis Assar! Vad spännande! Förstår att du är trött och dessutom hemma med 2. Om ni har ngr tomma toarullar kanske ni kan måla tomtar eller så. Hemma hos oss är det bara prinsessor som gäller

Ja, det vore verkligen mysigt med en 3:a men samtidigt är det mysigt nu när barnen är lite större... Vi får se hur vi tänker om ett år eller så.

Vi4: Skönt att knölen inte var ngt allvarligt. Hos oss är det tvärtom - det är jag som har tappat lusten. För min del handlar det inte om ålder (tror jag) men om ork. Tänker att det kan vara likadant för din man med allt som har varit (sorgen, utbrändheten, flytten mm). Men vi försöker prata om det även om det är ett något känsligt ämne och numer försöker vi i alla fall få till lite mer närhet. Lite handlar det väl också om att prioritera och helt enkelt se till att det händer även om det känns lite "påtvingat". I mitt fall är det i alla fall så att lusten ökar när man faktiskt "utövar".

MalinK: Bättre sent än aldrig!

Pyttis: grattis till A i efterskott. Skönt att hon börjar vänja sig vid glasögonen!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*