• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Go girls

Själv köper jag nästan enbart barnkläder nu för tiden. Har handlat en ny uppsättning ytterkläder till Simon. Förvisso på PoP:s rea men det blev ändå ganska så dyrt. Köpte jacka och byxa denna gången (istället för overall) så att det ska vara lätt att kissa ute Simon är ju ute hela dagarna så hans kläder hinner inte alltid torka (el. snarare aldrig torka) till när man hämtar honom på eftermiddagen. Simon grät dock i högan sky för han ville inte ha en svart jacka (den enda färgen som fanns kvar) så nu har jag lovat honom ett par rosa vantar. Får väl dra till med ett par Hello Kitty vantar el. något extra fint (i hans ögon)

Annars köpte jag ett par skridskor på Blocket till Simon. Någon som har låtit sina små testa det?

Sara har piggat på sig men har ett väldigt humör. Undrar om det inte är tänder på G...

• kaz

Sirre: Sara håller sig också för munn och öra. Hon har tom ratat nappen ngr gånger. Hon är inte sjuk i övrigt så jag tror inte på öroninflammation. Ser dock inget i munnen - det lilla man får kika in.

• kaz

Frk Kanin: Håller tummen stenhårt för dig!

Oyra: Klart att du ska hänga här! Det är mycket "varför det" även hos oss

Malin: Stor kram gumman! Vilken okänslig vårdpersonal! OK att de inte kan lämna ut uppgifter men de borde kunna respektera ditt önskemål att inte tala om för din mamma att du ringt!

• kaz

Hej på er,

Har inte hunnit med FL på över en vecka!!! Var i väg med jobbet och åkte längdskidor förra veckan, därefter blev Simon sjuk (och är det fortfarande) och denna vecka har jag börjat mitt nya jobb... Intensivt men kul Imorgon blir det dock vabb (3:de dagen) men det verkar vara stor förståelse för småbarnsföräldrar här. Så himla skönt! De verkar också ha en jättebra uppkoppling så man kommer åt ALLT hemifrån. Toppen! So far so good

Kram på er! Får försöka läsa ikapp

• kaz

Hoppas att det gick bra idag Frk Kanin!

Siggan: Låter helt normalt!

Har fått nackspärr (igen) och det gör så himla ont! Det är verkligen dags för mig att börja träna el. varför får jag nackspärr hela hela tiden....

• kaz

Hej, hur får man i en 3½-åring Kåvepenin (flytande)? Simon har öroninflammation och vägrar medicin. Inga mutor funkar - han sitter hellre i skamvrån än att tar medicinen (envis som synden...). tillsist fick jag tvinga i honom den. Känns sådär... Kan man blanda den med vällingen?

Suck, har är det sjukstuga. Simon har varit hemma hela veckan med feber och hosta som nu blivit öroninflammation och Sara har nu också feber och hosta. Min första evcka på nya jobbet börjar bra...

Kram Frk Kanin. Hoppas att ni kan få rätt hjälp!

Juni: Jobbigt värre! Hoppas du fått ngr tips!

• kaz

OK, ändå lite skönt att höra att ni också tvingar i era barn medicinen. Det känns nästan som övergrepp nu när de är så stora och skriker så tårarna sprutar. No like!!!

Det första Simon sa när vi kom till doktorn var att han inte ville ha ngn spruta... Japp, det sitter i sen sist. När han var färdigundersökt bad han själv om att få en gul säl som han spanat in i en burk på skrivbordet. När enbart Simon fick en sak gick även Sara fram till doktorn och gjorde klart för hon att även hon ville välja något

Mandra:

• kaz

Vi4: Precis, ringde Sjukvårdsupplysningen om det och de menade på att det troligtvis hade gått för lång tid mellan händelserna. Vet dock inte vad jag ska tro... Han däckade i soffan kl 17 och har sovit sedan dess. Försökte väcka honom vid 18:30 med lite majsvälling samt medicin (som jag återigen fick tvinga i honom - bara 10 doser kvar...). Han somnade om och sover ännu... det lär bli en låååång natt

Vi har ju varit rätt förskonade från sjukdomar hittills...

Nu sitter man här och dricker te istället för vin

MalinK:

• kaz

Jag undrar oxså

Det har vänt här och Simon har piggat på sig betydligt. Går även lite bättre med medicinen. Sara är dock fortfarande hostig!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*