Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4: vilka skitnyheter!!!! Hoppas att det ändå går att hjälpa er!

Vi har fått kallelse till utvecklingssamtal för A , det stod i mejlet att specialpedagogen vill träffa oss istället för att prata på telefon. Jag ska fråga imorgon om personalen fått ngn info.

• Gladhannapanna

Frk kanin: så länge du inte blöder finns ju helt klart möjligheten att barnet lever och växer!

Har svårt att tänka mig att man förtjänar en sådan utskällning!!! Skriv gärna och berätta hur läkarbesöket gick, vi är många som bryr oss om hur det går för er!!!

• Gladhannapanna

Frk kanin: Vi gjorde aldrig några prover förutom ul så vi har inte behövt ta ställning. Men vi blev erbjudna både KUB och fostervattensprov vilket vi nekade till. Vi pratade om saken och kom fram till att vi inte skulle ta bort ett barn med funktionshinder så då ville vi inte ta risken.

Jag hörde om en familj som fick värdet: 20/100, dv 20% risk att ngt var fel. Barnmorska mfl tyckte ju absolut att de skulle gå vidare, men familjen själva resonerade att det var 80% chans att barnet var friskt så de gick inte vidare. (barnet var friskt)

Jag ville bara visa på att dina siffror trots allt visar på väldigt liten risk, men jag har full förståelse för att det känns jobbigt och oroligt!!!!

• Gladhannapanna

Agnes har varit brakförkyld sedan i onsdags. Inatt klagade hon på att det gjorde ont att kissa. Lite lägre feber. Ringde 1177 som bokade tid på jourcentral. Fick inte ge henne ngt att äta eftersom blindtarmsinflammation har så diffusa symptom på småbarn. Hursomhelst så var det inget fel på urinen, öronen, halsen eller lungorna. Dock var snabbsänkan 63 vilken är högre än normalt så om hon får mer feber eller ont någonstans så ska vi kolla igen.

• Gladhannapanna

Tack för tipset Vi4! Ska kolla imorgon. Agnes är så gott som feberfri idag, fortfarande snorig så klart men mkt piggare!

• Gladhannapanna

Vi4: nu har jag kollat länkarna och det ser väldigt intressant ut! Ska prata med personalen på utvecklingssamtalet 10/11. Kanske att maken och jag köper det själva, men vill nog att förskolan ska vara med på samma tåg!
    Vet du föresten vem Carl Göran Svedin är? Han ska komma och föreläsa på mitt jobb på fredag, såg att han är Professor i Linköping.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*