• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Malin: Blir också ledsen för A. Det var inte OK av läraren! Vill hon ha ett samtal med er så kan hon kontakta er på ett eller annat sätt. Barn ska uppmuntras och inte slåss ner på det viset. Simon är ju också mycket i sin värld och hade inte klarat att helt på egen hand ta ansvar för läxorna. Vi får info varje vecka om vad som ska göras.

• kaz

Malin: Hoppas ni lyckas få till en bra dialog med läraren och att det löser sig för A!

Mandra: Hua, låter som e skräckis!

• kaz

Malin: Hur har det gått?

Ghp: Går det fortf bra för A?

Var med Sara hos läkaren igår och det bestämdes att de ska ta bort vävnad bakom näsan (men troligtvis behövs inte mandlarna förminskas). Väldigt bra och pedagogisk läkare.

Annars var vi en långhelg i skärgården och insöp den sista sommarvärmen. Firade även Sara som fyllde 5 år!

• kaz

Åh vad jag känner för alla små!

Gustie: Pust, sådana samtal vill man inte ha!

GHP: Fy, bra att de reagerade direkt! Hoppas nu att föräldrarna tar sig ett snack med sina barn.

Är helt slut efter dagens logistik. Hämta Sara från dagis för att gå på dans, på vägen hämta upp Simon som hade persiska (men läraren vill helst inte släppa honom utan vill köra lite till), så i väg till dansen utan son, lämna Sara på dans (själv), tillbaka till skolan och hämta mör Simon efter 1 1/2 timmes lektion, tillbaka och hämta Sara efter dansen... Allt detta med en tålig P. Pust!!!

• kaz

Ghp: Härligt med ny kompis (kära el inte). Tänk att vi inte kommit längre än att man fortf blir retad för glasögon. Tänker att det är bra att Danny och andra kändisar gör reklam för glasögon på TV.

Malin: Skönt att ni hittat en strategi för läxorna. Lite betryggande att andra verkar ha problem med läraren också (så att hon inre fått en hang-up på just A).

Drutten: förra året valde båda mina barn overall (helt plötsligt). I år har vi inte shoppat ännu.

PW: Oj, det var stort!

Simon är ju så ung i många avseenden men härom dagen sa han att han inte ville ha sin "lite barnsliga" handduk på idrotten utan en vanlig grön eller så

Idag ska jag utmana ödet och åka tåg till Lund med 3 barn. Oh yeah!

• kaz

Tack, det gick fint. Fick tom beröm för mina fina barn Alla blev dock lite åksjuka och P kräktes på sin mor. Idag har vi gjort Kulturnatten i Lund och besök Fysik- och lasershow samt kemishow och en massa annat. Simon sa att han ska bli veterinär när han blir stor och Sara läkare, hon ändrade sig dock senare och ska istället bli indian Allt bra tills dess att Simon fick för sig att pysa ut luften ur ett däck på vagnen med en pinne, pust!

• kaz

Härligt Asap!

Nisse: Åh, då hade vi kunnat ses Nästa år får ni gå på lasershowen. Den var faktiskt bra. Och de bjöd på grillade hamburgare och korv. Helt otroligt!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*