• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Asap: Urk, hoppas ni klarar er! Nej, Simon har inte varit där.

Ny incidens på fritids idag. Nu är vi ett gäng föräldrar som pratat med varandra och gemensamt bett personalen att ha bättre uppsikt. Bra tycker jag.

• kaz

Siggan: Självklart helt oacceptabelt! Säger som Mandra, kräv möte med pedagogerna och ansvarig för fritids. Detta får aldrig hända. Det är jätteallvarligt! Jag krävde möte härromdagen då äldre barn kastat en hink på Simon och han inte hittat någon personal att säga till (bara som jämförelse). Det handlar ju inte om detta barn i sig men set låter inte som att hon ska vara utom uppsyn från någon vuxen. Stor kram

Krya på er Milla! Så jobbigt med alla sjukdomar! Kram

Grattis Lia! Ni var väl sugna på en 3:a? Du borde väl kunna få UL tidigare för att se hur långt du är gången (och om du funderar på KUB). Kram

• kaz

Hej Agronom: Vad kul att se dig! Spännande med en lillebror! Hur mår du? Jag är också gravid med bf i slutet av april.

Vi4: Tänk att det blev ett plus denna månad! Jag hoppas (och tror) att allt går vägen denna gång! Ja, vi är friska (peppar peppar). Kanske får jag jobba en hel vecka, vilket behövs för nu är det fullt ös! Härligt att allt är bra med E! Fortf lika envis med kläder?

Mandra: Grattis till prinsessan T idag! Åh, härda ut! Känslan kommer att komma! Klart man blir less på att leva i lådor men det kommer att bli så bra! Kram

Jag hade liksom föreställt mig att jag skulle uppfyllas av denna graviditet (lite som den första), men det går inte. Det är liksom inte sådär mysigt... Ja ja, det är väl ok att känna så.

• kaz

Mandra: Jag förstår dig verkligen! Styrkekramar

Asap: Ser fram emot det! Har börjat må illa igen, i v 33, men jag är nog bara trött!

Idag hade barnen kompis med dig hem. Det är ju inbland enklare än att bara ha sina egna att ta hand om. De har lekt och haft roligt och jag hann byta lakan, tvätta 2 maskiner, vika tvätt mm. Härligt!

• kaz

Jag är stenhård med att alla får vara med men det är enklare för oss då de alla gått i samma dagisgrupp.

Utv.samtal på dagis idag. Allt verkar bra med Sara utom att hon börjat äta dåligt på dagis också. Det är väl en fas!!!

• kaz

Milla: Självklart att du ska bli underrättad! Konstigt annars! Hoppas de kan komma till ngn bra lösning för pojken!

Igår tog personalen maken åt sidan och berättade att Simon sprang runt och försökte pussa de andra barnen och att han inte lyssnade på att kompisarna sa sluta och inte heller på lärarna. Det är ju super att de säger till oss så vi kan prata med honom. OK, han slåss inte men måste lära sig respektera sina kompisar och vad lärarna säger. I morse sa jag till läraren att vi pratat med Simon och att de skulle meddela oss om han fortsatte. Då tackade han mig riktigt uppriktigt så det är nog så, konstigt nog, att alla föräldrar inte vill höra att barnen gör dumma saker.

• kaz

Härligt GHP att hon växer som hon ska. Kul med ridningen!

Vi är glada för det verkar äntligen som Simon fattat tycke för klättring (som vi ju sysslar med). Han är ju försiktigt lagd och vi har försökt uppmuntra men det har bara blivit fel. Nu har vi hyrt en tränare och efter 2 gånger har det redan lossnat. Svår balansgång när det gäller att pusha sina barn utan att de får prestationsångest! Just nu vill inte Sara klättra för "det är såååå jobbigt". Vi ligger lågt

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*