• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Stor kram Mandra! Hoppas ni kryar på er!

• kaz

God fortsättning alla!

Åh så många som varit sjuka! Vi har klarat oss (knock on wood). Men många runt om kring har varit kräksjuka el haft feber. Min brors lilla dotter blev sjuk i ngt RS-liknande och de fick spendera ett dygn på akuten. Men hon mår fint nu. Men av den anledningen blev set enbart 1 dags julfirande (iof rätt skönt...). På nyår var en annan folk här (4 vuxna och 5 barn). Det blev lyckat. Nästan alla barn höll dig vakna till midnatt. Nästan all snö har nu töat bort - mycket trist väder. Kram

• kaz

Milla: Så kul med kortvasan! Jag åkte tjejvasan gör ett par år sedan och det var super! Simon fick längdskidor i julklapp och det blev succé men vi hann bara köra 2 ggr. Nu är det så trist väder att vi inte kommer ut alls och det gör mig trött så trött. Men snart kommer en lekkompis till barnen - tack och lov! Magen mår fint. Är i v 25 nu. Tycker redan jag är otymplig så jag undrar hur det ska bli

Vilken tur i oturen GHP att inget blev förstört!!!

• kaz

Milla: Bra att du tog ett snack

GHP: Kul att A läser så bra! Det ska jag testa men kanske bara 1 sida till en början

• kaz

Men fy Seren! Ja, det är verkligen respektlöst att lämna barn som varit magsjuka för tidigt till dagis/skola - det är ju så smittsamt. När Sara var sjuk var hon hemma 2 dygn efter sista kräkningen och ingen annan på dagis blev sjuk.

Simon har ännu inte lärt sig cykla utan stödhjul. Vi har kört utan men han har inte velat/vågat träna. Men ny verkar han helt plötsligt redo

• kaz

Milla: Ok, kändes annars nästan som ett "kill me" inlägg har på FL

Är i v. 26 nu och bebis mår fint. Alla mina värden var bra (men lågt järn såklart). Skönt för jag har oroat mig för sockret då jag är helt absurt törstig.

• kaz

Drutten: Wow, redan 5 månader. Tänk vad tiden går! Låter klokt att göra paus med maten. Har är nog inte redo ännu.

Asap: Härligt att det går bra att sova ihop. Sara har flyttat in hos Simon och ska bo där "i 1000 år". Jag lobbar för att de ska flytta in i Saras rum för det är större. Ska bara fixa i ordning där först. Just nu verkar de rätt positiva!

• kaz

Asap: Ja, vi är ett rum "korta" men de senaste månaderna har de ändå sovit ihop på eget initiativ. Sara "sover över" hos Simon på en madrass på golvet. I hennes rum finns en våningssäng men vi har ännu inte vågat låta något barn sova där uppe. Saras rum behöver dock fixas till så att de får plats med alla saker! Det är ju skönt att ha deras saker samlade sedan när det kommer en som stoppar saker i munnen!

Och nu till det viktigaste Jag är på väg till London utan barn och man! Ska hälsa på en kompis! Känns underbart!

• kaz

Mandra: Stort lycka till med allt! Jättekul sagt av T Hoppas också att T mår bättre nu!

GHP: Tack för tips om läsning på kvällarna. Nu läser Simon lite för oss var kväll och så mycket bättre han har blivit på bara 10 dagar . Helt otroligt! Tydligen ska de börja med läsning i skolan i v 6 så nu blir det inga problem för honom. Spännande!

PW: Hejja hejja! Tänk att du snart är i mål! Härligt!

Siggan: Hoppas ni får till lite action så det blir plus på stickan! Kram

• kaz

Aj, jag vurpade i en stentrappa idag. Fy vad jag slog mig i höften (men som tur var inte i magen). Man blir allt lite mör!!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*