Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Sitter här och är ensam om att vara vaken i hela huset ! Gabriel somnade redan halv sex, och ville inte vakna vare sig för att äta eller ens när jag lockade med glass till efterrätt. Per är sjuk (läs samlingstråden för mer info) och la sig igen vid kvart över sju, Lucas somnade ungefär när maken somnade - tjugo över sju mao . Gabriel vaknade till vid halv åtta, men somnade om när jag burit upp honom och gett välling istället för maten. Så nu har jag diskat och surfat en stund. Ska nog snart också gå och lägga mig, men jag tror att jag ska titta på tv och äta lite godis först .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Minimalla: Tyvärr hade jag gjort smartare i att gå och lägga mig. Maken vaknade och hade ont, och låg och vred sig till strax innan tio (han hade förfärlig värk på nyårskvällem, -natten och nyårsdagen - och vi fick köra in honom till akuten på kvällen). Lucas har gnällt massor i natt - och höll både sig själv och mig vaken en halvtimme vid tretiden - och G vaknade tjugo över fem och tyckte det var morgon. Jag är sååå trött!

• Milla C
    Frk Kanin: Jag vet att G skrämde mig rejält en dag i magen genom att inte ge ett enda livstecken ifrån sig - trots att jag åt wasabi till lunchsushin den dagen till och med (funkade ALLTID annars). Men han mådde bra och hade bara vänt sig mot ryggen där jag inte kände några sparkar. Håller tummarna för att lillebror är en busing han också.
  • Milla C
    Frk Kanin: När det var 4 dagar kvar till BF med Gabriel kände jag inte av honom på hela dagen. Då var jag dessutom på besök i Arboga (vi bodde i Sthlm då) och hade varken papper eller telefonnummer med mig. Maken fick tag på min BM som sa "Ring till närmaste sjukhus med FL och ÅK IN NU!" Ingen tyckte att jag var nojjig eller knasig som åkte och kollade. Allt var bra, och jag fick t om de första sammandragningarna dokumenterade på CTG .
  • Milla C
    Malin: Ajj! Hur är det? Är du "under utredning", eller? Roligt med uppskattade julklappar. Här är nog favoriten för Gabriel "Indiana Jones"-spelet till X-boxen. Han skulle spela hela dagarna om han fick, och helst med Per .

Frk Kanin: Hur gick det idag? Håller tummarna för att lillebror bara skrämdes igår, och att han mår prima.

Ego: Nu är det "bara" Lucas som är sjuk här hemma. Jag skriver med citat-tecken, eftersom det varit en vääääldigt jobbig dag för honom. Febern är borta, men han är så gnällig, gråtig, tjock bakom näsan... Usch för att vara liten och sjuk, så att man inte ens kan tala om vad som är fel .
  • Milla C

Drutten: Jag hade nog avvaktat till på lördag om det är ett alternativ. Vinterkräksjuka har en tendens att bita sig kvar iaf i vår familj.

• Milla C

Även jag håller tummarna för att Frk Kanin bara haft fullt upp/strul med datorn, och att allt är väl med lillebror i magen.

• Milla C

Ja, det känns som att hela tråden håller andan och väntar på besked...

• Milla C
    Frk Kanin: Vilken kärring (bara utgår ifrån att det var en kvinna. Ursäkta om jag har fel) Och hur kan huvudet vara beräknat en annan dag än kroppen? I så fall skulle väl mina killar ha fötts ett par dagar innan kroppen, eftersom de båda hade större huvud än "normalt". Tur att ni fick prata med en vettig läkare sedan iaf. Jag tror definitivt att du kan välja att få igångsättning i vecka 40 istället för v 39 om du vill.
  • Milla C
    Mandra: Tummar och tår, vännen!

Malin: T om jag blev snurrig i huvudet av att bara läsa om A´s skola osv. Varför är han ett "måste-barn"? FInns det sexårs på förskolan, men alla får inte gå där? Verkar dumt isf.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*