Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: ! Vilket drama! Skönt att operationen gick bra. Hoppas att ni har det skönt på ön .

Ego: Jag tänkte fråga er "erfarna" mammor hur ni har gjort med barnens egna pengar. Gabriel har vunnit en hundralapp på Triss. Jag tänkte köpa en plånbok till både honom och Lucas som de kan ha sina "stora" pengar i. Hur brukar ni "förvara" barnens pengar? Får barnen bara köpa saker som ni kommit överens om, och så har ni hand om plånboken däremellan?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Mandra: Grattis till lägenheten!!!! Och hejja mannen din som orkade köra långt bara ett par dagar efter op .
  • Milla C

Usch, stackars Gabriel ! Maken kom hem ifrån Slovakien idag (inget synd om G för det ) och vi bestämde oss för att gå till en av de många pizzeriorna i sta´n för att äta middag. P gick i förväg hem med Lucas i vagnen, och Gabriel skulle försöka hinna upp dem på sin cykel. Ner för backen i världens fart - och vurpar totalt! Skrubbsår på ena handen, båda armbågarna, ena knät - och hela hakanGråterGråter, plus att han fick en rejäl bula i pannanRynkar på näsan. Många plåster, Alvedon och en massa "Spookisar" (mycket små glassar som finns på Hemglassbilen) senare verkar det mesta vara under kontroll iaf. Maken försöker lägga barnen nu, och om man får gå efter smågnället därifrån är han tydligen inte lika "mjuk" som jag varit med Gabriel under kvällen.

... Och där började G att gråta .

• Milla C

Efter att jag kikat upp på övervåningen genom räcket vid trappen fick jag överta läggningen ifrån maken (som nog tänkt sig att allt skulle flyta på som vanligt trots att han varit borta i tre veckor i sträck) och nu sover Gabriel sedan tio minuter och förhoppningsvis Lucas sedan någon minut.

• Milla C

Tack för alla tankar till G! Han har inga större "Men" av vurpan, utan stoltserar med en hel högt med plåster på armar och ben .

Kaz: Hej tjejen! Länge sedan du var inne .

Gabriel är för den delen "pilot" numera . Första segelflygstarten i livet gjorde han med sin pappa i onsdags . Vi hade åkt till P´s "gamla" flygklubb i Enköping för att hämta cykeln som P ställt där under SM, och så var det en så underbar eftermiddag/tidig kväll så P frågade om det var OK att han tog en liten tur med G om han ville det. De var uppe i hela 45 minuter (molnen låg på 1500 meter den dagen om någon vill veta ), och det första Gabriel sa när de hade landat var "Får jag flyga fler gånger?" .

• Milla C
    Mandra: Tja, det är inte så långt mellan Ö-bro och Arboga - och jag är segelflyglärare - så heeelt omöjligt är det inte för V och T att få segelflyga de med (eller du också för den delen) .
  • Milla C

* Kramar* till Vi 4, Ela och kaz! Hoppas att ni snart får chans att få tillbaka lite reserver. Att gå på knäna av trötthet är inte ett bra sätt att tillbringa livet.

Mandra: Åh, jag ger nog inte upp så lätt . Jag har bl a flugit med en elevs mamma, som hade både klaustrofobi och flygrädsla enligt henne själv. Hon tjöt av lycka så fort vi kom upp i luften . Men, å andra sidan är jag heller inte den som tvingar folk som inte vill att flyga .

Ego: Har ju glömt att berätta vad maken kom hem ifrån EM och föreslog: Att han och jag ska flyga en tävling tillsammans nästa år Solig. Det var åtta år sedan vi gjorde det, men det är precis vad jag vill göra också . Så nu gäller det "bara" att övertala barnens farföräldrar eller någon annan att att lämna och hämta barnen på förskolan samt ev ta dem en del av natten är precis vad de vill göra Kriskt Himmelfärdsveckan nästa år .

• Milla C

Har inte gjort något avtryck här på ett tag, men har (nästan) hunnit läsa ikapp efter sommarsemestern. Blir bara lite spridda kommentarer:

Minimalla: Vad roligt att du fått ett jobb du verkar trivas med . Det gör mycket att få komma iväg och prata med vuxna som omväxling .

Mandra: Vad skönt att kilona verkar "ramla av" utan att det känns som en uppoffring. Hoppas att det blir ett "slutresultat" som du är nöjd med .

Malin: Hojta gärna till när ni kommer i oktober. Tror att T och P skulle ha en del att prata om , så kan ju du och jag få prata om vårt . Spännande med lektorstjänst i Sthlm. Häller tummarna.

Ego: Jag har en plan. Jag har ju (som de flesta vet härinne) varit ganska "låg" ett tag, och går hos kurator. Nu innan sommaren kom vi fram till en massa bra saker angående varför jag mått så dåligt, och vad jag kan försöka jobba på. Nå, nu idag var jag hos kuratorn igen efter fem veckor - och hon (och jag) blev alldeles överraskad över hur bra det eg gått . Angående planen så är det att jag kommit fram till att ta ett uppehåll ifrån kören denna terminen - och istället försöka mig på Friskis och Svettis . Så nu har jag och maken (för första gången tror jag) faktiskt en struktur på hur veckorna ska se ut. Måndag är det kvällsmöte på jobbet och sedan ridning för mig, tisdag och onsdag är makens "lediga kvällar" och torsdag är det Friskis och Svettis för mig . Sedan får vi "dela" på de kvällar som är kvar på veckan, men det borde inte bli mer än två dagar i följd man har läggning/diskning iaf med det här "systemet".

• Milla C

Tack alla för att ni tycker att jag är duktig . Jag hoppas att jag ska kunna "släpa" mig till Friskis och Svettis så gott som varje vecka denna terminen trots att det egentligen är ett "för svårt" pass för mig (Pulse Medium - "För dig som gillar lite högre tempo" ). Det känns iaf skönt att det är Friskis och Svettis i en av skolornas gympasal - och inte pass på ett "flådigt" innerstadsgym med speglar och annat... Det är inget fel på sem - men på mig .

Assar: Oh, ja, core måste vara helt rätt pass .

Malin: Ja, är det en eftermiddag/kväll när jag slutar kl 13 så funkar en träff i Enköping (eller Bålsta, som jag har för mig att ni "kommer ifrån", nu när motorvägen går ända fram ) för mig. Värre för maken dock. EN timmes restid enkel resa till jobbet gör sitt för flexibilitetenObestämd.

Ela/juni: Har inga direkta tips. Gabriel kan fortfarande vara "en handfull" vissa dagar. Fullt av energi - eller ibland noll energi - men samma resultat. Han kan dessutom inte sysselsätta sig själv, utan vill att man ska vara med honom hela tiden. Här har det dock funkat bra de senaste dagarna sedan Gabriel upptäckt kortspelet "Finns i sjön". Det är mamma och pappa med på att spela flera gånger på rad, flera gånger om dagen . Annars funkar deg, målarfärg och pärlor fint hos båda mina killar om man vill ha en lugn stund. Eller deras favorit - som nu - TVSkäms. Hade lovat mig själv att aaaaldrig sätta mina barn framför TV:n som barnvakt - men det var innan jag fick barn .

• Milla C

Här inne har jag inte varit på ett tag märker jag !

GRATTIS Frk Kanin! till ett underbart Plus! Håller tummar och tår för att det ska gå hela vägen denna gång .

Grattis Mandra! till flytten, och att ni verkar ha fått det så fint. Och roligt att jag kunde inspirera dig till att "sätta ner foten" angående vem som ska göra vad hemma .

Roligt att höra att flera härinne funderar/planerar en liten "trea". Hoppas att era drömmar besannas .
    Själv har jag ett flertal gånger de senaste veckorna överväldigats av ett "sug" efter en bebis till. Men, efter en diskussion med maken är det tillbaka till verkligheten. Jag vågar helt enkelt inte bli gravid igen. Min kropp har ju "stängt av" vissa delar efter varje förlossning hittills: Efter Gabriel fick jag ju celiaki, och efter Lucas har jag något fel på tarmarna som gör att jag måste äta tabletter varje dag i resten av mitt liv - och ändå inte mår helt bra. Och så har vi aspekten att jag får depressioner efter förlossningarna som gör att allt är ganska grått i början - vilket inte är så kul för resten av familjen heller.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*