Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Piggley Wink skrev 2011-05-16 22:21:22 följande:
    Härligt Milla! Vart rider du?
    Arboga Ryttarsällskap. Ganska litet stall (iaf om man jämför med stallet där min storasyster red när vi bodde hemma), men mycket personligt, och med många personligheter bland hästarna . I går talade t ex ridläraren om för mig att tjejerna i stallet hade frågat efter Gabriel när han inte var där i lördags (han går på "prova på"-ridning på lördagar när det funkar).
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis Mandra! {#emotions_dlg.flower} 10 kg! Wow!
  • Milla C
    Malin: Och jag minns när ni skulle åka till Norge på tävling för lite drygt fem år sedan - och hade kollat upp med sjukhus där för säkerhets skull. Det blev många skämt om vilken internationell familj ni skulle bli (mamma ifrån Sverige, pappa ifrån Danmark och bebis född i Norge). Jösses! Tänk att det gått fem år !
  • Milla C
    Pyttis: Låter underbart .
  • Milla C

Hoppar bara in och talar om att idag är en stor dag för Gabriel: Han har fått en framåtvänd bältesstol (som han inte vet om än) . Nytt språng i utvecklingen känns det för för mamman iaf .

• Milla C

Hoppar glatt in med ett egoinlägg : Gabriel fick en 12'-cykel idag. Han har haft en "springcykel" sedan i höstas, men nu fick han en "riktig". P tejpade fast en "springpinne" bakpå, och så provade vi utan att montera stödhjulen. Det tog inte många omgångar innan Gabriel cyklade iväg ifrån pappa sin (utan att veta om det), och ett par åkningar till så klarade han även "starten" själv . Så, springcykel verkar funka bra för att lära sig balansen inför vanlig cykel .

• Milla C

Lite spridda kommentarer:

Assar: Stolen är en "Britax Adventure". Gabriel älskar den .

Malin: Inget roligt med ont både i mage och knä. Om ni får tid över under Sverigeresan så hojta till (för visst är ni "i närheten"?). Jag har redan börjat ladda upp med att sakna P inför hans fyraveckors segelflygbortavaro ( en på SM på Långtora och tre på EM i Slovakien) i sommar .

Mandra: Njut av sommarlovet. Det har du förtjänat !

Vi 4: Hoppas att det snart är över med disputetionen, så att du också får "sommarlov". Magont och illamående kan man ju gott vara utan (och nackspärr också).

Vinkar till alla andra och ber om ursäkt om jag missat att kommentera något. I dag är jag "gräsänka" (gissa var maken är? ) och försöker "rodda" handling, sovning, lunch och ridning lite "på lösa boliner". Dessutom kommer G varannan minut och vill att jag ska följa med ut och titta på när han cyklar runt ett buskage som finns utanför vår tomt.

• Milla C
    kaz: Jo, Gabriel är väldigt förtjust i sin cykel, och vill cykla överallt. Tror inte att det blir några problem att komma till förskolan på tisdag morgon, då  han ska få visa upp cykeln där för första gången;.).
  • Milla C

Och så hoppar jag in med ett egoinlägg igen: Jag hade nästan glömt hur underbart det är att segelflygaHjärta! 2009 flög jag ingenting alls (Lucas föddes i april, så prioriteringen låg inte riktigt på flyg då ) och förra året flög jag två starter. I år flög jag två starter i slutet av april, och så var det "mina" flygdagar igår och idag (har haft några som "regnat inne" däremellan). I går blåste det massor, så den starten jag gjorde var inget roligt alls. I dag gjorde jag tre starter - och det var sååå härligt ! Det kändes verkligen som att jag är "back in the sadle" igen .

• Milla C
    Vi 4: Härligt att allt gick så bra! Sug åt dig av allt beröm. Det här är människor som inte ger beröm om man inte förtjänat det. Hoppas att du verkligen hade den härliga kväll som du så väl förtjänat. (Allt det här låter väldigt "pompöst", man jag får inte ur mig det på ett "mjukare" sätt just nu)

Olimpia: Bara O´s dygnsrytm och er egen går att sammanföra så är det väl ingen katastrof om hon somnar sent (säger jag som blir jättefrustrerad om killarna här hemma inte har somnat innan 20 )
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*