Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

asap skrev 2011-09-14 13:05:43 följande:
    Milla - Det där suget kommer man nog alltid att få då och då, hur många barn man än har redan. Det gäller ju bara att vara realist och tänka på allt som kommer med i paketet och fundera på om man verkligen vill ha hela paketet. Kram!
    Så sant ! Här får jag inse att jag redan har "hela paketet": Två underbara pojkar som förgyller mina dagarHjärta och  en make som jag älskarSkål.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis Sara på treårsdagen! {#emotions_dlg.flower} Och jippie till nappavvänjningen !

Här har vi (jag) börjat köra den "hårda stilen" med nappomanen i familjen: Man får ha nappen när man sover, och på morgonen fram till man äter vällingen, men sen är det "nappfritt" hela dagen i övrigt. På förskolan har det aldrig varit några problem. Där har han alltid gett fröknarna (eller mig om det är jag som tar upp honom vid hämtning) nappen direkt när han vaknar, men henna har det varit ett evigt snuttande. Hmm, snart femåringen har fått veta (många gånger) att när man fyller fem får man sluta äta välling i flaska - även om han protesterar varje gång jag nämner det . Kanske man skulle tala om för Lucas att nappen ryker när man fyller tre när det börjar närma sig alltså...

Assar: Verkar som att Ida också har lätt för att hitta kompisar. Gabriel kan bli kompis med i stor sett vem som helst i parken och leka jättelänge - men han har inte en aning om vad de heter, utan kallar dem bara för "Kompis!" .

• Milla C
    Frk Kanin: GRATTIS till pickande Hjärta! Fortsätter hålla tummar och tår !

Kaz: Vet ju inte om Simon är intresserad av drakar, men är han det finns det en rolig serie (som filmen "Draktränaren" bygger på) av Cressida Cowell som min syster läst för sin dotter. Den första boken heter "Hur du tränar din drake" www.adlibris.com/kids/product.aspx

Angående blygheten gäller det nog att hitta just en bra tränare/ledare oavsett vilken aktivitet man väljer. Gabriel (som deffinitivt INTE lider av blygsel ) går på "ridlekis" varje lördag. De har en halvtimmes ridning och en halvtimmes "teori", men det spelar inte så jättestor roll att Gabriel (som är minst tillsammans med en tjej till) inte orkar koncentrera sig på vad sadelns delar heter. Han får mycket uppmuntran och beröm ändå av dessa underbara ungdomar.
    Bra att du skrev till de ansvariga om den opedagogiska ledarstilen.
  • Milla C
    lia76 skrev 2011-09-22 07:28:53 följande:
    Milla C: Den boken är bra Jag tankade hem den som "läsbok" från nätet och det är Robert Gustafsson som läser
    Det var helt rätt person att läsa just den boken om jag förstått syrran rätt.
    Hur går det med syskonplanerna?
  • Milla C
    Assar: Ja, och tyvärr har personalen inte rätt att kräva att barnen hålls borta heller. Vi kan tala om att man brukar hålla barnen hemma - och varför - men om föräldrarna vägrar lyssna så... Men det är ju ganska kortsiktigt att tänka som Selmas pappa. För om alla tänkte så så skulle magsjukan gå runt och runt - och Selma vara hemma sammanlagt fler dagar än bara två. Vissa undrar man verkligen varför de skaffat barn !
  • Milla C

På tal om sjukdomar:
    När jag hämtade killarna på förskolan igår berättade Lucas fröken att han inte varit "sig själv" under dagen - vilket jag också kunde konstatera själv. Eftersom jag är sjukskriven den här veckan (övre luftrörsinfektion och bihålsinflamation) så sa jag att ahn skulle vara hemma idag, och att Gabriel skulle vara hemma om inte L blev jättedålig och behövde vara själv en stund.

Igår kväll fick Gabriel feber. Och vaknade idag med prickar lite här och där på kroppen - en del vätskefyllda. Jag såg att han hade några utslag igår kväll också, men då var de "bara" i nacken och såg mer ut som eksem. Så nu väntar jag på att VC ska ringa upp vid 8 och så får vi väl se om det blir hemma med vattkoppor nästa vecka...

• Milla C

Japp! Nu har även vårdpersonal konstaterat att det är vattkoppor Gabriel har. Han har 38,5 i feber, och utslagen verkar klia en del. Ännu så länge inte supermånga koppor, men det har kommit en del under dagen. Allmäntillståndet är överdrivet bra. Jag fick övertala honom att han inte skulle cykla till vårdcentralen, utan sitta i dubbelvagnen jag tur nog har kvar .
    Det konstiga är att jag inte vet om att vi träffat någon med vattkoppor. På förskolan finns (fanns) det inte iaf...

• Milla C
    oyra: Nej, det var ju inte helt optimalt, nej. Här är förhoppningen att båda ska hinna ha det innan Gabriels kalas - men de är inte förrän om fyra veckor, så det borde ju hinnas med .
  • Milla C

Lägesrapport: Gabriel har inte fått så många nya koppor - och verkar i övrigt frisk som en nötkärna. Lucas har inte fått några alls, så det är väl bara att konstatera att han inte blev smittad samtidigt som storebror iaf. P har varit hemma med G nu i två dagar - medan jag har lämnat Lucas på förskolan innan jag åkt till jobbet på morgonen - och nu kommer jag vara hemma resten av veckan eftersom P åker till Danmark på jobbresa imorgon och kommer hem fredag kväll. Vet inte om jag tänker gå iväg med Lucas till fsk eller inte de dagarna, vi får se. Det blir ju lite knepigt att låta G vara utomhus vid hämtning och lämning tycker jag.
    P verkar iaf INTE inse att vattkoppor är väldigt smittsamt, och att gabriel helst inte ska ha kontakt med andra människor alls. I morse berättade G glatt att han och pappa varit och bowlat igår ! Nästan öde hall, men det finns ju ändå folk som jobbar där.

• Milla C
    Piggley Wink skrev 2011-09-27 21:28:49 följande:
    Får man inte vara utomhus när man har vattkoppor? Jobbigt med smitta, men med sina vänner så kan man ju förvarna så de får välja själva... Många skulle ju vlja ha det avklarat
    Jo, utomhus funkar ju att vara, bara man inte kommer för nära andra människor... Idag funkar inte utomhuslekar dock - molnigt och blåsigt som sjutton.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*