Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Gustie: Hej tjejen! Hoppas att du h,ar tid att hänga här lite nu.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

GRATTIS Kanin! Hoppas att allt är väl med er. Varma grattiskramar!

• Milla C
    Kanin: Mycket starkt av dig att ändå kämpa vidare. Jag förstår helt din åsikt om snitt, och att du blev rädd att det skulle bli som med Adéle. Får man föreslå namnet David? Kaxigaste killen i Bibeln iaf, som gav sig på jätten Goliath . Skönt att Ärtis fått träffa lillebror flera gånger redan, trots att ni är kvar på sjukhuset.

M73: "Fem myror" kanske skulle vara något här också... Hmm, om inte annat en rejäl nostalgitripp för föräldrarna i familjen .

Mandra: Har ju inte kommenterat, men "You rock, girl!" Jag kanske kommer med lite frågor angående LAS efter ett möte jag ska på imorgon. Sitter i Flygsportförbundets styrelse nu, och vi är arbetsgivare till personalen på vårt kansli, och det finns en del missnöje åt båda håll om man säger så.

Ego: Har sprungit 5 km idag - för första gången i mitt liv! Jag och maken fick lite barnledigt idag på dagen, då farföräldrarna tog pojkarna eftersom vi eg skulle provflyga flygplanet vi ska tävla med i Kristi Himmelsfärds-veckan, Nu blåste det på ett sådant sätt att jag vägrade starta av rädsla att något skulle gå fel, så helt plötsligt hade vi ett par timmar för oss själva. Så vi gav oss ut och sprang tillsammans. Ett tag trodde jag inte att jag skulle klara det, men det gjorde jag .
  • Milla C
    Mandra: Angående LAS: Vissa företag kan göra ett eller två undantag ifrån "Sist in, först ut"-regeln. Finns det någon gräns för hur stor arbetsplatsen måste vara för sådana undantag? Säg att arbetsplatsen har tre anställda. Kan man då göra ett undantag ifrån regeln för en anställd ( rent hypotetiskt alltså )? Kommer nog med fler frågor angående LAS när mötet jag var på idag sjunker in lite mer, så jag vet vad jag ska fråga.
  • Milla C

Mandra: Så där höll jag också ofta på efter tentor - men jag klarade faktiskt alla utom en, och den visste jag hela tiden att jag bommat. Hade dock en klasskamrat som efter en "uppsatstenta" på fem timmar (tre frågor att svara på) var helt säker på VG (och om föreläsaren gillar mitt tankesätt blir det nog MVG"). Han blev mycket förvånad för sitt IG .

Vad jag menar är att det nog är bra att vara lite ödmjuk och tvivla lite - samtidigt som det naturligtvis kommer visa sig att du klarat tentan galant när du får tillbaka den .

Gustie: Ja, som du kan se på min sidfot är Gabriel storebror till Lucas, som fyllde tre i början av april. Men någon trea kommer troligtvis aldrig bli aktuellt.

• Milla C
    Siggan: Stackars Karl !

Mandra: Låter som "efter tenta-hjärna" det där med att man inte kommer ihåg de enklaste ord .

Assar: Här är det också sjukstuga, men på mig och Lucas. Tur iaf att det är den sonen som fortfarande sover en stund på dagen som är hemma, så att mamman också kan få sova en stund .
  • Milla C

Skulle vilja kommentera massor, men jag borde sova, så det blir lite ego .

Som ni kanske kommer ihåg så vägrar ju Gabriel att ta medicin som inte går att blanda i en flaska med välling - vilket ju är lite opraktiskt nu när vi slutat med välling . Nå, nu har han iaf i en veckas tid tagit ögonsalva mot sin ögoninflamation både morgon och kväll, och (yey!) ikväll tog han en smälttablett Alvedon . Han ramlade i trappen vid halv sju ikväll (inte yey) och slog i ryggen, axel och bakhuvudet (INTE yey). Plåster på ryggen och isklamp på bulan - och glass till själen - men när sagan var läst och det var dags att sova gjorde det fortfarande ont. Jag föreslog em sugtablett Alvedon, och han sa ja - och åt upp den ! När den inte hjälpte omedelbart kom han själv på att det naturligtvis tar en stund för verkan att nå från magen till huvudet . Efter en liten stund sa han att det mesta onda hade gått bort, och så la han sig och somnade.

Någon som vet hur barn "ska" reagera när de sover, och man kittlar dem under fötterna för att kolla så de inte har hjärnskakning? Om de rör lite på sig, vickar på tårna och börjar snarka - är det okej då ?

• Milla C

Drutten: Vilken "plump" BM ! Jag har för mig att Lucas hade låga hjärtljud vid något tillfälle när han sov när BM lyssnade efter hjärtljuden, men om du är orolig skulle jag ringa in till förlossningen och berätta hela historien. Om det är "heeeelt normaaalt" så kommer de ju säga det. Men det är ju värt att kolla upp.

• Milla C

Angående våra "skolbarn to be" så ska Gabriel gå till skolan och hälsa på och äta lunch tillsammans med de andra från hans fsk på fredag. På måndag ska G och jag (och lille L) på ett "privat" besök på morgonen, och på onsdag kväll är det föräldramöte.

Vi har förresten fått klasslistan. 23 barn i klassen - 11 pojkar och 12 flickor.

Träffade på en mamma ifrån föräldragruppen - vars son ska gå i samma klass som G - i vår stora, nyrustade lekpark. G gick direkt fram till pojken och sa "Du ska gå i samma klass som jag i höst!" Det ska nog gå bra, trots allt nojjande från min sida .

• Milla C

Är det nån som hört något ifrån Fru Kanin? Hoppas livet med lillebror flyter på fint.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*